• 11.273 nieuwsartikelen
  • 9.025.208 stemmen

Dirty Lines - Seizoen 1 (2022)

Show titel: Dirty Lines

Afleveringen: 6

Speelduur: 4 uur en 33 minuten

Ontwikkeld door: Pieter Bart Korthuis

Met: Charlie Chan Dagelet, Julia Akkermans en Abbey Hoes

Oorsprong: Nederland

Datum van release: vrijdag 8 april 2022

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Dirty Lines

1987, Amsterdam: een tijd en plaats waarin de Nederlandse samenleving snel veranderde. Psychologiestudente Marly Salomon start met een bijbaantje bij een gloednieuw bedrijf: Teledutch. Het telecombedrijf, opgericht door de broers Frank en Ramon Stigter, is Europa’s eerste onderneming in sekstelefoonlijnen. Binnen korte tijd verdienen Frank en Ramon geld als water, en wordt Marly volledig meegezogen in deze wilde en snelle transformatie. De sekstelefoonlijnen bieden een nieuwe manier om anoniem seks te ervaren, waardoor niet alleen de moraal van de consumenten, maar bovenal dat van hun bedenkers voorgoed veranderde.

Afleveringen Seizoen 1 (2022)

1. Aflevering 1

8 april 2022 (50 minuten)

Een zorgeloze man en zijn meer conservatieve broer beginnen in Nederland een telefoonseksbedrijf. Een studente rolt in een nieuwe carrière.

2. Aflevering 2

8 april 2022 (43 minuten)

Marly heeft geld nodig om de huur te betalen, Frank raakt in de problemen wanneer de waarheid hem achterhaalt en een nachtje dansen loopt volledig uit de hand.

3. Aflevering 3

8 april 2022 (51 minuten)

Marly wil wat meer opkomen voor zichzelf, Anouk bezorgt groot nieuws, Ramon komt een bekend gezicht tegen en Frank breidt zijn rijk uit.

4. Aflevering 4

8 april 2022 (43 minuten)

Het bedrijf floreert, maar wanneer is het genoeg voor Frank? Een telefoonlijn voor slapelozen blijkt problematisch te zijn, terwijl de vrouwenlijn moeizaam op gang komt.

5. Aflevering 5

8 april 2022 (43 minuten)

Marly's relatieproblemen worden ingewikkeld, Johnny probeert een Engelsman onder tafel te drinken, Ramon maakt zich los en Frank krijgt de schrik van zijn leven.

6. Aflevering 6

8 april 2022 (43 minuten)

De val van de Berlijnse muur kondigt veranderingen aan, Marly doet een zet, Ramon bespreekt een belangrijke beslissing en Frank krijgt het zwaar door de belastingdienst.

avatar van bart007bond

bart007bond

1e 2 afleveringen erg leuk.

Heerlijk foute jaren 80 sfeer en verkeerde snorren.

Hoop dat deze serie zo goed blijft.

stinissen (crew series)

Vond het helemaal niks , zo een goed thema wordt terniet gedaan door melige flauwe grappen en dan ook nog steeds in de camera praten , nee mislukte komedie wat geen komedie had moeten zijn.

avatar van pampelonne

pampelonne

Dit is leuk als je zelf de jaren '80 hebt meegemaakt.

Je kunt die tijd niet terughalen door een set te bouwen van de Roxy, ha ha ha

De voice-over is verschrikkelijk.

avatar van surfguy

surfguy

Wow geweldig dit. Het raakt elke snaar wat ik heb meegemaakt in de jaren 80. Ja het is lollig en melig neergezet maar op een heerlijke over de top manier die me constant deed lachen. Wat een heerlijke feel good serie is dit zeg…

avatar van KirovAir_mm

KirovAir_mm

Wat een fantastische serie! Raakt echt alles wat mij lief is. En ja het is een beetje a la NL romcom gefilmd soms maar dit is toch iets om trots op te zijn als Nederlander.

Pionieren in de pornoindustrie, hard gaan op XTC en knallen op de house muziek in de mooiste stad ter wereld. Echt smullen dit.

avatar van kinkymen

kinkymen

Eerste 2 afleveringen waren nog leuk, bij de 4e aflevering had je de grappen en grollen wel gehad en steeds hetzelfde. Gelukkig werd de speelduur korter aan het einde wat positief was.

Verder erg matig acteerwerk en redelijk familie Flodder achtige romcom.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Leuk om al die oude dingen te zien, dat is allemaal nog voor mijn tijd als een 90s kid. De serie zelf vond ik met momenten wst saai. Had toch wat boeiender en leuker gekund.

avatar van Bubblez

Bubblez

• 1917 berichten

Héérlijke serie! Erg goede acteurs en het blijft interessant. Tijdsbeeld en sfeer zijn top!

More more more!

avatar van LauraR

LauraR

Heb erg genoten van deze serie. Het verhaal is goed, de acteurs presteren naar behoren. Vooral Chris Peters vond ik erg uitblinken. Muziek, sfeer, aankleding, kleding, kapsels. Alles klopte.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Geinig thema, maar het zakt in niveau na een aflevering of twee wel flink weg met een hoop oninteressante subplotjes van iedereen op romantisch vlak. Daarvoor kijkt niemand naar deze serie lijkt me. Het is best leuk om zo'n verhaal over sekslijnen te zien, maar voor mijn gevoel hadden de makers halverwege geen idee meer wat ze nog konden vertellen en dus kwam er veel van die opvulling om maar zes afleveringen vol te krijgen. Ook het acteerwerk is geregeld bijzonder matig, alleen die donkere dame in de hoofdrol vond ik wel leuk (ik miste trouwens wel een soort conclusie aan het verhaal van haar band met haar ouders). Het beste aan deze serie is wel het 80's sfeertje, dat is bijzonder sterk neergezet met allerlei details en muziek. Daarmee krijgt de serie ook wel een voldoende van me, maar er had echt veel meer ingezeten.

avatar van Vince78

Vince78

Prima serie. Maar kort, net alsnje dnekt nu gaan ze knallen, was het afgelopen. Genoeg situaties die vuurwerk op kunnen leveren. Dus wie weet, seizoen 2?

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1968 berichten

Aardig, levendig, met een paar sterke momenten en een vlot begin, maar in de laatste afleveringen zakt het niveau wel flink omlaag, helaas: veel vertragende intriges, steeds minder centrale plot, een nogal afgeraffeld einde. Ik vond de links naar de tijd (de val van de muur e.d.) ook nogal algemeen, Wikipedia-achtig. En: de manier waarop de makers in de geest van Joy Delima's Volkskrant-column seks-'taboes' (die volgens mij lang niet altijd taboe zijn) willen doorbreken vond ik ook wat geforceerd. Wel vond ik Delima verrassend goed acteren. Ook de rest van de bezetting was veelal sterk.

avatar van De Blauwe Rijder

De Blauwe Rijder

Wat een flauwe nietszeggende serie. Ik kwam in die tijd vaak in de Roxy en die is zeker goed nagebouwd maar dat is dan ook alles. Er heerste een totaal andere sfeer. De typetjes uit de serie die kwam je echt niet tegen in de Roxy maar eerder op het Leidseplein.

avatar van Suitehome

Suitehome

Verrassend leuke Nederlandse Netflix-comedy over de opkomst van de 06-sexlijnen in de jaren 90. Mild van toon en tegelijk soms heel erg over de top, geeft Dirty Lines met oog voor detail een inkijk in het leven in de jaren 80 en 90. Tegen de achtergrond van een sterk veranderende samenleving, zien we de opkomst van babbelboxbedrijf Teledutch. Joy Delima (actrice en Volkskrant-columniste) zet een geweldige hoofdrol neer. Ingetogen, kwetsbaar, naïef maar ook activistisch, enthousiast en vol levensvreugde; Delima weet het ragfijn en vol kleine nuances over te brengen.