• 8.985.301 stemmen

The Flying Doctors - Seizoen 1 (1986)

Show titel: The Flying Doctors

Ontwikkeld door: Terry Stapleton en Vincent Moran

Met: Andrew McFarlane, Lenore Smith en Robert Grubb

Oorsprong: Australië

Datum van release: donderdag 15 mei 1986

Eerst uitgezonden op: Nine Network (Australië)

Plot The Flying Doctors

The Flying Doctors volgt de belevenissen van de inwoners van Coopers Crossing; een klein, stoffig plaatsje in een uitgestrekt gebied van schapenfarms en veefokkerijen in New South Wales in Australië. Een besloten gemeenschap van mensen, die elkaar door en door kennen. Een dorpje als elk ander op het platteland van Australië. Echter, in Coopers Crossing is een basis van de Royal Flying Doctors Service gevestigd.

Afleveringen Seizoen 1 (1986)

1. 1. Will to Survive

15 mei 1986 (50 minuten)

Chris arriveert in Coopers Crossing om het Flying Doctors team te versterken nu Harry zich heeft teruggetrokken. Wanneer ze reageren op een noodoproep blijkt de landingsplaats van slechte kwaliteit te zijn. Door het slechte weer opstijgen zelfs niet meer opstijgen. Ze staat voor een keus: het redden van een leven door een beenamputatie ter plaatse of het slachtoffer Jim te laten sterven.

2. 2. Trial by Gossip

22 mei 1986 (50 minuten)

Chris heeft nachtmerries over de amputatie die zij heeft moeten verrichten op Jim Spencer. Iedereen neemt het haar kwalijk dat zij zijn been heeft afgezet en niet voor een andere behandeling heeft gekozen waarbij dit niet nodig was geweest of toch is vertrokken naar de Crossing. Door de hele toestand ontstaat een levensgevaarlijke situatie voor een vierjarig meisje. Haar moeder geeft Chris geen toestemming voor de operatie omdat ze gehoord heeft wat er met Jim Spencer is gebeurd.

3. 3. Hot Enough for You

29 mei 1986 (50 minuten)

Neil Robertson komt met zijn gezin naar Coopers Crossing om te kijken of er werk is. Hij maakt nogal een nerveuze indruk. Iemand weet nog een baantje op een boerderij voor de man, maar onderweg naar de boerderij verdwalen ze. De man gaat hulp zoeken voor zijn vrouw en kinderen want het is extreem heet, Maar hij raakt uitgedroogd. Ondertussen zijn twee van de 3 kinderen al spelende verdwaald geraakt in de bush.

4. 4. Dreams of Sand

5 juni 1986 (50 minuten)

Een oude man genaamd Rabbit is opgenomen in het ziekenhuis. Hij leeft ergens in alle vrijheid in een tent en doodt zijn tijd met het zoeken naar goud. Chris maakt zich zorgen en vindt dat de man niet meer op zijn plaats is bij zijn mijn en eigenlijk verzorging nodig heeft en naar een verzorgingshuis zou moeten.

5. 5. Public Property

12 juni 1986 (50 minuten)

Bruce komt naar de Crossing om te gaan trouwen. Hij heeft zijn aanstaande nog nooit ontmoet, alleen maar met elkaar geschreven. De grote dag breekt aan. Joylene arriveert maar het blijkt dat ze hoogzwanger is.

6. 6. Is Nothing Sacred?

19 juni 1986 (50 minuten)

Een vrouw genaamd Debbie Wilson verschijnt in het dorp om voor de Aboriginals te vechten. Ze wil heilige gronden vinden en afdwingen dat de Aboriginals toegang hebben tot deze gronden. Veel van de inwoners van Coopers Crossing vinden dit maar niks.

7. 7. Square Pegs

26 juni 1986 (50 minuten)

Andrew Cameron is een boer en erg succesvol in alles wat hij doet. Hij eis van zijn zoon, Matt dat hij net zo succesvol wordt, maar dat is natuurlijk onmogelijk. Uiteindelijk breekt Matt in in de Nomad en steelt pillen waarmee hij zelfmoord wil plegen.

8. 8. Sins of the Father

7 juli 1986 (50 minuten)

Prue is zwanger en woont bij een koppel waarvan ze zegt dat het haar oom en tante zijn. De brengt de baby ter wereld, maar heeft hulp nodig van de RFDS, omdat de baby in stuitligging ligt.

9. 9. Rally to the Cause

14 juli 1986 (50 minuten)

Als er een internationale rally naar Coopers Crossing komt, is iedereen enthousiast. Een chauffeur genaamd Sandra brengt veel tijd door met Gibbo en Chris heeft een etentje met een Franse chauffeur. Dit maakt Tom jaloers.

10. 10. Talk of the Town

21 juli 1986 (50 minuten)

Emma is boos op Hurtle, omdat de garage geen winst maakt. Hurtle vraagt nooit aan mensen om hun facturen te betalen, waardoor hij zijn eigen niet kan betalen, dus Emma moet het moeilijke werk doen voor hem. Violet komt erachter dat de diabetes heeft.

11. 11. Do You Read Me?

28 juli 1986 (50 minuten)

Sharons vriendin Linda heeft verkering met Max. Ze wil aan de pil en Sharon regelt een stiekeme afspraak voor haar bij Chris. Ze krijgt de pil voorgeschreven en wanneer ze deze wil gaan ophalen bij de apotheek ziet Violet dat ze deze ophaalt.

12. 12. E.T - New Girl in Town

4 augustus 1986 (50 minuten)

Tom en Gibbo worden gedwongen om te landen in vrijwel onbewoond gebied. Daar stuiten ze op een huisje waarin ze een man met zijn stervende moeder aantreffen. Ook ontmoeten ze de dochter van de man genaamd Amanda die al haar hele leven geïsoleerd woont bij haar vader en grootmoeder.

13. 13. A Choice of Enemies

11 augustus 1986 (50 minuten)

De RFDS krijgen een noodoproep van Adrian Bailey, de zoon van de welgestelde Rex Baily. Adrian is gaan fietsen in de bush. ondanks waarschuwingen van iedereen omdat hij niet erg bekend is in de bush. Een man heeft hem gevonden en zegt dat hij gewond is. Op het zelfde moment komt er een tweede noodoproep binnen. Een zeven jaar oude Aboriginal-jongen is voor vijftig procent verbrand.

14. 14. Departures

18 augustus 1986 (50 minuten)

Sharon staat op het punt om een studie te volgen in Sydney. Iedereen is blij voor haar, behalve Gibbo. Hij is zeer teleurgesteld om het feit dat ze hem niet van haar plannen op de hoogte heeft gesteld. Nancy is zeer verdrietig dat ze naar Sydney wil, en Vic is een beetje boos.

15. 15. A Lost Generation

25 augustus 1986 (50 minuten)

Gibbo, Ron en Emma ontmoeten Clare Dobson doordat ze autopech heeft. De beide mannen zijn zeer gecharmeerd van haar. Gibbo geeft haar een lift en Ron belooft haar de auto te repareren. Ondertussen helpt Nancy waar ze kan sinds het vertrek van Sharon. De Memorial Day komt eraan Iedereen is er een beetje opgewonden door.

16. 16. Someone Special

1 september 1986 (50 minuten)

Tom ziet verschrikkelijke beelden van uitgehongerde kinderen in Afrika wanneer hij een documentaire bekijkt krijgt hij het gevoel dat hij daar wil gaan helpen, en wil plaats nemen in een medisch team. Ondertussen denkt Violet dat Chris en Tom gaan trouwen.

17. 17. Return of the Hero

8 september 1986 (50 minuten)

De nieuwe dokter Geoff Standish arriveert in de Crossing en van hem is bekend dat hij uit de grote stad komt. Wanneer hij op de eerste avond dat hij dienst heeft dronken wordt aangetroffen door Emma, is Chris boos op hem.

18. 18. Eye of the beholder

15 september 1986 (50 minuten)

Kate gaat naar George Baxters huis om daar vaccinaties te geven, ze blijft daar een nachtje over. Wanneer George Baxter geraakt wordt door de bliksem, krijgt hij een epileptische aanval. Violet organiseert de Miss Coopers Crossing verkiezing en weet Emma zo ver te krijgen dat ze meedoet.

19. 19. Million-Acre Prison

22 september 1986 (50 minuten)

De Morgan familie is failliet en is gedwongen alles te verkopen. George Baxter koopt ook wat, uiteraard tegen een te lage prijs waar de Morgans best boos om zijn. Nancy blijkt kanker te hebben. Om te kunnen genezen moet ze geopereerd worden.

20. 20. Like a death in the family

29 september 1986 (50 minuten)

De basis krijgt een oproep en Chris vliegt er op uit. Ze doet erg haar best maar de jongen gaat dood. Het weer is erg slecht, ze kunnen daardoor de komende dagen niet terug vliegen naar de stad. Jack en Dokter Turner vinden dat Chris de autopsie op de plaats van bestemming moet doen. Geoff krijgt een telegram met een aanbieding voor een baan.

21. 21. Fearless Frank

6 oktober 1986 (50 minuten)

Gibbo heeft vakantie en de vervangende piloot is Frank Watson met als bijnaam Fearless Frank. Hij is een goede piloot, maar neemt soms grote risico`s tijdens het vliegen. Val neemt contact op met de RFDS met vage klachten.

22. 22. Forgiveness

13 oktober 1986 (50 minuten)

Kate en George Baxter zijn samen wanneer George te horen krijgt dat hij naar Broken Hill moet voor een afspraak. Wanneer Kate onverwachts ook die richting op gaat en hem wil verrassen betrapt ze hem met een vreemde vrouw. Sarah is veel alleen thuis ivm haar man die ver weg moet voor zijn werk, ze is angstig en zegt dat er iemand om haar huis heen sluipt.

23. 23. Acceptance

20 oktober 1986 (50 minuten)

Josie Rattan blijkt tijdens controle na een auto-ongeluk een hersentumor te hebben. Ze is ongeneeslijk ziek, maar wil haar laatste dagen niet in het ziekenhuis slijten en probeert daarom Geoff over te halen haar te laten gaan. De gebroeders Cochrane komen naar het dorp. Ze belanden in het ziekenhuis nadat ze een ongeluk hebben gehad met explosieven terwijl ze naar goud aan het zoeken waren.

24. 24. The Show Goes On

27 oktober 1986 (50 minuten)

Een theatergroep komt naar de stad. Hun directeur en hoofdrolspeler, Rick, breekt echter zijn been. In het ziekenhuis komt Chris er achter dat er meer met Rick aan de hand is. Hij moet voor behandeling eigenlijk naar Sydney, maar hij wil niet.

25. 25. To the Rescue

3 november 1986 (50 minuten)

Twee mannen in komen op een Clinic run en vragen Geoff om rustgevende middelen. Omdat het bekenden van vroeger zijn waarschuwt Kate Geoff om deze niet te geven. Ze zouden de pillen als handelswaar gebruiken.

26. 26. Into the Future

10 november 1986 (50 minuten)

The Queen of the Outback verkiezing vindt eindelijk plaats. Emma is de grote winnaar. De prijs is een reis naar Londen die ze samen met Violet gaat maken. Omdat de piloot van het chartervliegtuig dronken is om te vliegen, liegt Gibbo ondanks zijn vakantie, Chris en George Baxter terug naar huis. Dan slaat het noodloot toe, een vleugel staat in brand en Gibbo moet een noodlanding maken.

Respect rechtop ik hoop dat je alle seizoenen doet.

avatar van Locutus

Locutus

Uiteraard

avatar van joolstein

joolstein

Wat was dit slecht! Maar tv kijkend Nederland hing aan de buis om het wel en wee van de vliegende dokters te kijken! Ja ik heb het ook gezien

Nostalgie die je eigenlijk wil vergeten!

joolstein schreef:

Nostalgie die je eigenlijk wil vergeten!

Vond ik niet ik was hier stapel op net als The Waltons waar ik maar geen Nederlandse plots van kan vinden. Ieder zijn smaak toch?

avatar van arno74

arno74

Leuke serie om te volgen, na Skippy was dit voor mij toch wel de eerste serieuze kennismaking met Australië via de televisie. 4*

avatar van The Goss

The Goss

Wordt weer uitgezonden op RTL8. Ben het alweer aan het volgen.

avatar van hilversum3_mm

hilversum3_mm

Zo af en toe neem ik een aflevering mee (ik heb geen idee welke seizoen ze nu zitten). Fraaie beelden van het Australische landschap en sympathieke karakters (die erg naturel overkomen) maken dit een serie die goed kijkbaar is maar die niet blijft hangen.

avatar van Foxhollywood

Foxhollywood

Mijn moeder keek hier veel naar en af en toe keek ik een aflevering mee.