• 8.347.725 stemmen

Nisser - Seizoen 1 (2021)

Alternatieve titel: Elves

Afleveringen: 6

Speelduur: 2 uur en 23 minuten

Ontwikkeld door: Stefan Jaworski

Met: Sonja Steen, Milo Campanale en Vivelill Søgaard Holm

Oorsprong: Denemarken

Datum van release: zondag 28 november 2021

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Nisser

In de hoop om hun band te herstellen tijdens kerst reist een tiener samen met haar familie naar een afgelegen Deens eiland. Het eiland wordt bestuurd door een streng religieuze gemeenschap. Naast deze gemeenschap leven er ook elven op het eiland. Deze houden zich op in de bossen en blijken woeste wezens te zijn waar de lokale bevolking doodsbang voor is. Wanneer de familie een babyelf vindt en mee naar huis neemt, verandert hun vakantie in een nachtmerrie en raakt de familie verwikkeld in een strijd om leven of dood.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. 1. Aarmandsø

28 november 2021 (26 minuten)

2. 2. Væsenet fra skoven

28 november 2021 (24 minuten)

3. 3. Hemmeligheden

28 november 2021 (26 minuten)

4. 4. Bag hegnet

28 november 2021 (20 minuten)

5. 5. Angrebet

28 november 2021 (24 minuten)

6. 6. Offeret

28 november 2021 (23 minuten)

avatar van bjerik76

bjerik76

• 1914 berichten

serie keek lekker weg omdat de speelduur elke keer vrij kort is pak je toch elke keer een aflevering erbij.

Het had wat vulgaire gemogen, leeftijdskeuring 16 jaar had ik wel iets heftigers verwacht dan wie het verfilmd werd.

echt veel over de geschiedenis van het elfenvolk laat men niet zien wat er precies gebeurt is/was met het volk op een paar zinnen na.

ook zie je de grote elfen eigenlijk niet in beeld ( wat wel jammer is, maar het ook weer mysterie geeft)

De baby elf op zich kwam wat poppig over bij bepaalde scenes.

Bij de laatste aflevering vond ik het allemaal ook wel goed zo en mag het bij mij bij 1 seizoen blijven.

Maar nogmaals het keek lekker weg vanwege de korte speelduur en wel redelijke cast en de geheimzinnigheid.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Leuke serie die prettig wegkijkt. Verhaal is leuk en het acteerwerk is ook allemaal vrij goed.

avatar van lang pee

lang pee

Er zijn toch veel betere series uit Denemarken, dit was flauwe kost, ondanks het degelijke acteren. Ik vond de elven ook niet bijzonder goed gemaakt.

avatar van Alittleromance

Alittleromance

Beste serie die ik dit jaar 2021 heb gezien.

avatar van cor1946

cor1946

flauw, en niet spannend genoeg.