• 10.527 nieuwsartikelen
  • 8.963.249 stemmen

Invasion - Seizoen 1 (2021)

Show titel: Invasion

Afleveringen: 10

Speelduur: 8 uur en 25 minuten

Ontwikkeld door: Simon Kinberg, David Weil, Simon Kinberg en David Weil

Met: Sam Neill, Shamier Anderson en Golshifteh Farahani

Datum van release: vrijdag 22 oktober 2021

Eerst uitgezonden op: Apple TV+ (Verenigde Staten)

• Apple TV+ Bekijk seizoen 1 via Apple TV+
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Invasion

De aarde wordt bezocht door een buitenaardse soort die het voortbestaan van de mensheid bedreigt. Gebeurtenissen ontvouwen zich in realtime door de ogen van vijf gewone mensen over de hele wereld terwijl ze worstelen om de chaos die om hen heen ontrafelt te begrijpen.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. 1. Last Day

22 oktober 2021 (55 minuten)

Over de hele wereld vinden er vreemde, onverklaarbare gebeurtenissen plaats. Een dorpssheriff heeft het idee dat dit geen toeval is.

2. 2. Crash

22 oktober 2021 (57 minuten)

In alle chaos neemt Aneesha een moeilijke beslissing voor haarzelf en haar gezin. Trevante, een Navy SEAL, reageert met zijn team op een noodoproep.

3. 3. Orion

22 oktober 2021 (52 minuten)

Mitsuki neemt gevaarlijke stappen om de waarheid te achterhalen. Caspar en Jamila komen erachter hoe benard hun situatie is.

4. 4. The King Is Dead

29 oktober 2021 (56 minuten)

Trevante vreest het ergste tot hij hoop put uit een noodbaken. Mitsuki krijgt een medestander uit heel onverwachte hoek.

5. 5. Going Home

5 november 2021 (41 minuten)

De Amerikaanse president doet een dringende wereldoproep in de hoop iedereen voor te bereiden op wat er komen gaat.

6. 6. Home Invasion

12 november 2021 (33 minuten)

In shock na de speech van de president haast Aneesha zich terug naar haar gezin en ontdekt dat hun schuilplek en levens in gevaar zijn.

7. 7. Hope

19 november 2021 (48 minuten)

Mitsuki vordert een satellietstation in de hoop contact met de ruimte te leggen. Caspar onthult een vreemd geheim dat te maken zou kunnen hebben met de invasie.

8. 8. Contact

25 november 2021 (48 minuten)

Trevante's vliegtuig landt. Nu moet hij nog thuis zien te komen. Caspar en Jamila trotseren de straten van Londen om meer duidelijkheid over zijn geheim te krijgen.

9. 9. Full of Stars

3 december 2021 (58 minuten)

Mitsuki is vastberaden contact te leggen met de Hoshi-12 voordat het te laat is, het leger houdt de Maliks vast en Caspar neemt een levensgevaarlijk risico.

10. 10. First Day

10 december 2021 (57 minuten)

De wereld komt bij van alle destructie en staat een verrassende nieuwe dag te wachten.

avatar van eppo349

eppo349

De eerste 3 afleveringen zijn wat mij betreft zeker niet verkeerd. Hopelijk wordt dat vastgehouden.

avatar van bomari

bomari

Ik vraag me af wanneer dat SF plot begint. Afleveringen 1 t/m 4 is drama (tisch).

avatar van Laars

Laars

Gebruik je fantasie en wordt niet te ongeduldig .

Het zal met de tijd wel steeds duidelijker worden.

avatar van behangdelul

behangdelul

Ontzettend lekkere serie. Niet zo eentje waar je in aflevering 1 direct alles te zien krijgt. Nee lekker opbouwend, mysterieus en meeslepend. Geniet er echt van en snap de criticasters ook niet.

avatar van lexusfiel

lexusfiel

Deel 1 en 2 waren hoopgevend.

Maar de rest is bagger.

Allemaal B-acteur (behalve Sam Neill) met dialogen die tenenkrommend waren.

Wat een waardeloze serie.

Gauw vergeten dan maar.

avatar van steffv1

steffv1

lexusfiel schreef:

Deel 1 en 2 waren hoopgevend.

Maar de rest is bagger.

Allemaal B-acteur (behalve Sam Neill) met dialogen die tenenkrommend waren.

Wat een waardeloze serie.

Gauw vergeten dan maar.

De acteurs doen het net zeer goed op Sam Neil na die er overigens maar heel kort in voor komt.

De prestaties van de leadactors zorgen er voor dat dit ondanks het trage plot nog een zeer fijne serie is.

avatar van OlafBso71

OlafBso71

Vanaf aflevering 1 steengoed. Prima acteerwerk. Ja, je ergert je aan "de mens" die zich weer van zijn slechtste kant laat zien, maar ik geniet echt van de 5 karakters die gevolgd worden in deze serie. Ieder met hun eigen inzicht, problemen en omgang met de invasie van niets ontziende Aliens. Nergens wordt het zo'n overdreven slash serie met tig doden en dergelijke. Nee, spanning, mystiek, langzaam ontrafelende plots. Precies hoe zo'n serie moet zijn. Ik heb vanaf aflevering 1 tot en met 10 genoten en hoop op seizoen 2.

stinissen (crew series)

Heerlijke serie van het begin tot het einde de echte hoofdrolspelers zijn in mijn ogen het jongetje die epilepsie had de grote soldaat en natuurlijk de Arabische moeder en niet te vergeten de blonde Japanse. Ik kan niet wachten op seizoen 2 als die net zo goed is kunnen we nog veel verwachten. Het acteerwerk was ook gewoon goed al zou Sam Neil beter niet genoemd moeten worden hij is bij elkaar 5 min in beeld geweest. De aliens hadden voor mijn nog langer uit beeld gemoeten maar dit is een kleine aantekening. Een dikke acht dus 4*

avatar van james_cameron

james_cameron

Grotendeels een gemiste kans, deze trage SF-serie over een nogal onbestendige buitenaardse invasie. De gimmick om de gebeurtenissen te laten voltrekken in real time werkt naar behoren, maar de verschillende verhaallijnen zijn stuk voor stuk weinig boeiend en de serie legt teveel de focus op allerlei randzaken. Jammer, want visueel is Invasion van hoog niveau, met prachtig camerawerk en indrukwekkende special effects. De boel gaat helaas langzaam de mist in, toewerkend naar een matte opzet voor een tweede seizoen dat er waarschijnlijk niet gaat komen.

avatar van Hodepine

Hodepine

Ik hou van trage series, maar je kunt ook overdrijven. Dit komt nergens echt op gang en daarbij ook nog niet erg sterk geacteerd. Ik heb het volgehouden tot aflevering 7.

avatar van eldorado

eldorado

Met veel moeite deze serie uitgekeken. Veel te langdradig en traag. Veel overbodige lange scènes met irritante personages Serie had vrij hoog stemgemiddelde op basis daarvan.toch maar uitgekeken. Meestal komt mijn beoordeling dicht in de buurt van het gemiddelde dit keer dus duidelijk niet.

avatar van Suitehome

Suitehome

Apple tv+ is inmiddels een gevestigde waarde tussen alle streamingsdiensten. Apple tv+ brengt veel kwaliteit (For All Mankind, Ted Lasso, The Morning Show) en originaliteit. Met af en toe een misser (Mr. Corman). Maar zelfs de minder geslaagde series hebben inhoud, finesse en zeggingskracht (Severance). Samen met HBO Max en NPO Plus mijn streamers top 3.

Met Invasion begeeft Apple tv+ zich op het terrein van de fantasy/sci-fi als aliens onze planeet bezoeken. Alsof we met alle crises nog niet genoeg aan ons hoofd hebben. Invasion is een mix van bekende genrefilms en niet bepaald originele thema's als linguïstiek en internationale samenwerking (Arrival). We weten al lang dat gewone mensen beangstigender kunnen zijn dan buitenaardse monsters. De hou-je-adem-in-spanning kennen we van A Quiet Place.

Technisch en visueel is Invasion uitstekend gemaakt, hoewel er gerust meer horrorelementen en gore in hadden mogen zitten. Het is braafjes in dat opzicht. Het alien-gebroedsel, spaarzaam in beeld gebracht, zijn wuppies op lange pootjes. Het geluid dat ze produceren is treffend gekozen. Invasion is karakter gedreven met veel dialogen, en dat gaat ten koste van tempo en spanning. Het acteerwerk is op orde, net als de vier verschillende verhaallijnen. De tijdgeest wordt recht gedaan met een volkomen natuurlijke lesbische relatie voor een van de hoofdrolspelers. Het eindshot is overweldigend, maar daar hebben we dan wel meer dan 500 minuten op moeten wachten. Kortom, een Apple (not so) Original.

avatar van Goodfella_90

Goodfella_90

Dit is niet zo best. Ik houd van trage films en series, maar alleen wanneer de kwaliteit goed is. Bij een zeer matige serie zoals deze, staat de traagheid vooral tegen en wordt het bijzonder saai. Bij dit niveau hadden ze beter voor lekker domme actie kunnen kiezen, maar de serie poogt zich quasi-diepgaand op te stellen, is geforceerd dramatisch en daarmee af en toe eerder een mix van lachwekkend en vervelend. Toch mezelf kunnen dwingen om het af te zien door m’n liefhebberij voor alien-films, maar als ik dit vooraf wist zou ik er überhaupt niet aan beginnen.