• 10.998 nieuwsartikelen
  • 9.003.330 stemmen

The White Lotus - Seizoen 1 (2021)

Show titel: The White Lotus

Afleveringen: 6

Speelduur: 5 uur en 53 minuten

Ontwikkeld door: Mike White

Met: Connie Britton, Jennifer Coolidge en Murray Bartlett

Datum van release: zondag 11 juli 2021

Eerst uitgezonden op: HBO Max (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk seizoen 1 via HBO Max
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot The White Lotus

Een groep verschillende mensen gaat een week lang naar een exclusief vakantieoord op Hawaï. Hun verlangen en wensen worden maar al te graag verwezenlijkt door de werknemers die onder leiding staan van de Australische manager Armond. Met elke dag die voorbijgaat komt er een duistere complexiteit aan het licht in de perfecte reizigers, het vrolijke personeel en de idyllische locatie zelf.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. 1. Arrivals

11 juli 2021 (54 minuten)

2. 2. New Day

18 juli 2021 (57 minuten)

3. 3. Mysterious Monkeys

25 juli 2021 (58 minuten)

4. 4. Recentering

1 augustus 2021 (58 minuten)

5. 5. The Lotus-Eaters

8 augustus 2021 (1 uur)

6. 6. Departures

15 augustus 2021 (1 uur en 06 minuten)

avatar van schrans

schrans

Viel me dit tegen. Met hoge verwachtingen aan deze serie gestart door de vele positieve recensies, maar blijkt uiteindelijk een grote sof te zijn. Af en toe intrigeert het enigszins, maar de verhaallijnen steken voor mij nooit boven de middelmaat uit en die van Coolidge is zelfs gewoonweg storend. Je verwacht uiteindelijk een climax van alle frustraties op het einde, maar het zakt net in door enkele ongeloofwaardige plotwendingen. Anticlimax dus. Wel mooi in beeld gebracht met af en toe een leuke scène en prikkelende muziek.

avatar van schram101

schram101

• 2026 stemmen

Wat een fijne unieke serie is dit toch. Heerlijke personages met Armond en Shane voorop. Toffe vibe, mooie locatie en dito beelden op het schitterende Hawaï. Sarcastisch tot en met.

avatar van Montorsi

Montorsi

Briljant seizoen, op het topniveau wat HBO in de 00’s had. Humor, gelaagdheid, geweldige karakters en een socio-economische laag voor de finishing touch. Alleen net te kort! Ik snap de keuze wel om niet te veel te rekken maar daar wordt het toch net wat minder episch van.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Vreemde serie, er hangt een vibe die ik eigenlijk nooit in een serie tegen kom, maar wat zeker erg geslaagd is. Na 1 á 2 afleveringen dacht ik, waar ben ik naar aan het kijken maar het intrigeert, boeit en je raakt er steeds meer ingezogen. Het is een bijzondere mix van maatschappelijke kritieken en donkere humor samen met unieke personages zoals die hotel manager. Jennifer Coolidge is wel de bekendste naam, maar haar rol vond ik denk ik wel het minste. De weirde familie + bonusvriendin en het trophy wife stelletje (wat een mooie vrouw!) vond ik leuker om te volgen.

Dat dit uit slechts zes afleveringen bestaat is ergens jammer, maar ook wel weer goed omdat ze dingen niet blijven rekken, waardoor elke aflevering heel geslaagd is.

Grote complimenten ook voor sterk camerawerk en een hele ritmische, ontspannen soundtrack die zó bij deze serie past. Binnenkort ook maar eens met seizoen 2 beginnen.

avatar van umbra

umbra

Sydney Sweeney, altijd fijn om naar te kijken

Alexandra Daddario blijft toch een schoontje, die ogen

Fijne zwarte komedie - dramaserie, die zeer vlotjes wegkijkt.

avatar van Threeohthree

Threeohthree

Hm,

Het einde verneukt eigenlijk het hele seizoen in 15 minuten. Voor dat laatste stuk zat ik op 4 dikke sterren, en ergens wil ik dat nog wel geven maar jezus christus zeg. Naja, de charme van de serie zit hem vooral in de uiterst ongemakkelijke dialogen, het acteerwerk, en zalige cringe momenten. Dit is natuurlijk honderd procent bewust en uiterst effectief. Heerlijk stereotype rijke lui met heerlijk stereotype rijke lui problemen.

Murray Bartlett speelt echt fantastisch als hotel manager en heeft een heerlijk dubbel personage. Dingen lopen uit de hand, worden erger en erger en mensen kunnen geen kant uit. Alexandra Daddario viel me ook positief op, ik zag haar altijd als een vrouw die vooral goed was in het mooi zijn, maar qua acteerwerk is het hier erg overtuigend. Echter is het vooral Jake Lacy die samen met Bartlett de show steelt. Wat een vreselijk personage is die Shane, maar de wisselwerking tussen hem en Armond is echt geweldig.

Dan is er ook nog de soundtrack, en hoewel ik daar best wat negatieve dingen over lees vond ik dit misschien wel een van de beste soundtracks in een serie. Ja oké hij is veel aanwezig, maar het is behoorlijk effectief en zorgt voor precies de juiste sfeer.

Ik heb eigenlijk niets negatiefs te zeggen over de serie, en zodoende is dat einde echt dood en dood zonde. Waarom niet gewoon roll credits wanneer we Shane weer op het vliegtuig zien (alleen) met z'n zonnebril? nu verneuk je dat hele Rachel personage, maar ook het begin waar er gehint wordt op dat zijn vrouw mogelijk dood is, en je gaandeweg gaat denken oh nee ze zijn gewoon uit elkaar. Het is overigens niet enkel dat, ze moesten blijkbaar echt iedereen een positief einde geven en dat ook nog ff uitgebreid in beeld brengen....

Cijfer ga ik nog ff over nadenken, maar wellicht eerst ff seizoen 2 bingen straks hopelijk heeft dat een iets betere afronding.