ad

Alternatieve titels: Baiohaza-do Infinitsuto Da-Kunesu, バイオハザード: インフィニット ダークネス

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 4

Datum van release: donderdag 8 juli 2021

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Resident Evil: Infinite Darkness

Het is 2006. Een poging om het Witte Huis te hacken wordt ontdekt, en Leon S. Kennedy krijgt de opdracht om dit incident te onderzoeken. Hij komt in dit onderzoek erachter dat het Witte Huis het doelwit is van een mysterieuze aanval, waarbij zombies betrokken zijn. Ook leert hij Claire Redfield kennen, die de opdracht heeft een vreemde tekening, gevonden tijdens de bouw van een welzijnscentrum en gemaakt door het kind van een vluchteling, te onderzoeken.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. Aflevering 1

2. Aflevering 2

3. Aflevering 3

4. Aflevering 4

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Nou, ben benieuwd. Dit weekend maar eens aan beginnen.

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

• 2074 berichten

Vier afleveringen van elk ongeveer 25 minuten; had dat niet samengeperst kunnen worden in 1 speelfilm?

avatar van horizons

horizons

• 1983 stemmen

Lijkt in opzet dan op Castlevania. Begon ook met vier afleveringen om te kijken of er interesse in een serie was.

avatar van gigabyte

horizons schreef:

Jammer

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Ik sluit me bij de rest aan. Saaie bagger, de Resident Evil vibe ontbreekt volledig.

avatar van Glacius

Glacius

Vooral jammer dat het zo afgeraffeld aanvoelt. Je denkt bij aflevering 3 nog dat het verhaal verder opgebouwd gaat worden en dan komt aflevering 4 die meteen 10 stappen overslaat en naar de climax toewerkt. Hoewel de animatie er best oké uitziet, zijn de bewegingen en expressies best een tegenvaller. Jammer, matig.

avatar van gigabyte

gigabyte

horizons schreef:

En matig dat het was....

Ook dat nog ja, jammer, maar helaas.

avatar van DragQueen

DragQueen

Teleurstellende animatieserie uit de Resident Evil reeks. Hoewel de animaties een stukje beter oogden als in de voorgaande animatiefilms, wordt het niveau van die films hier nergens gehaald. Het verhaal valt tegen, evenals de uitwerking ervan. Ik las het al in een voorgaande reactie, maar ook ik vroeg me af waarom men gekozen heeft voor 4 afleveringen van circa 25 minuten in plaats van er één film van te maken. 2 Sterren.

avatar van sateck

sateck

Het begon veelbelovend. Het was zeker meer actie, dan horror. Maar door Leon en Claire kreeg ik toch een leuk nostalgisch RE gevoel. Ik ben namelijk deze winter door het 2e deel(remake) gegaan met de PlayStation.

Maar het was allemaal wel erg kort. En de laatste aflevering…. Pfff. Was allemaal heel erg afgeraffeld. En een monster wat gewoon nog kan praten? Dat kan echt niet in RE, wat mij betreft.

Evengoed 3 sterren, door het begin. Tevens was het mijn eerste Anime serie ooit. En het beviel me weg.