• 10.588 nieuwsartikelen
  • 8.967.427 stemmen

Lisey's Story - Seizoen 1 (2021)

Show titel: Lisey's Story

Afleveringen: 8

Speelduur: 6 uur en 41 minuten

Ontwikkeld door: Stephen King, Juan de Dios Larraín, J.J. Abrams, Julianne Moore en Ben Stephenson

Met: Julianne Moore, Clive Owen en Jennifer Jason Leigh

Oorsprong: Chili / Verenigde Staten

Datum van release: vrijdag 4 juni 2021

Eerst uitgezonden op: Apple TV+ (Verenigde Staten)

• Apple TV+ Bekijk seizoen 1 via Apple TV+
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Lisey's Story

Na een 25 jaar durend huwelijk verloor Lisey Landon haar echtgenoot, de beroemde romanschrijver Scott Landon. Hij was een veelgeprezen auteur, maar ook een complex persoon. Nu, twee jaar na de dood van haar man, zorgt een reeks van verontrustende gebeurtenissen ervoor zorgt dat Lisey herinneringen opdoet aan haar huwelijk met Scott die ze opzettelijk uit haar hoofd heeft gehouden.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. 1. Bool Hunt

4 juni 2021 (50 minuten)

2. 2. Blood Bool

4 juni 2021 (52 minuten)

3. 3. Under the Yum-Yum Tree

11 juni 2021 (52 minuten)

4. 4. Jim Dandy

18 juni 2021 (50 minuten)

5. 5. The Good Brother

25 juni 2021 (47 minuten)

6. 6. Now You Must Be Still

2 juli 2021 (46 minuten)

7. 7. No Light, No Spark

9 juli 2021 (48 minuten)

8. 8. Lisey's Story

16 juli 2021 (56 minuten)

avatar van John Milton

John Milton

Alle 8 episodes geschreven door King, en alle 8 geregisseerd door Pablo Larraín. Dat zou toch op zijn minst bijzonder moeten zijn?

avatar van jester

jester

Mooie trailer, ben erg benieuwd! En fijn dat ik het boek niet ken, zo is het echt de eerste kennismaking met het verhaal. Dat werkt beter dan andersom vind ik.

avatar van Fortune

Fortune

Goede acteurs ook wel maar matig gemiddelde, zeker voor een serie. Voor een serie is zo'n gemiddelde vaak heel slecht maar nog steeds wel benieuwd.

avatar van renzoroy

renzoroy

Damn, wat een snooz fest. Langdradig en vaag verhaal. Eerder fantasy dan horror. Wel mooie special effects, maar dat red de serie niet. Ik ben ook nooit zo'n fan geweest van julianne moore, dus dat helpt ook niet mee. Sinds king met jj abrams samen werkt, gaat zijn werk erg achteruit (castle rock bijv.)

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Ik ben dan juist weer wel een fan van Julianne Moore ! En James DeHaan speelt hier echt een kille rol. Angstaanjagend gewoon. Ik ga het cijfer echt hier even oppimpen want het was het ook echt waard.

Ik vind de serie zelfs beter dan het boek waar ik echt 4 pogingen heb gedaan om in het verhaal te komen. De serie is gewoon duidelijker.