Mijn Series +

The Pembrokeshire Murders (2021)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad
Miniserie, 240 minuten

ontwikkeld door Simon Heath, Jonathan Hill en Nick Stevens
met Luke Evans, Keith Allen en Caroline Berry

Steve Wilkins is net gepromoveerd tot hoofdinspecteur en besluit twee onopgeloste moordzaken uit de jaren '80 opnieuw te openen. Dit nadat forensisch bewijs aantoont dat er een link is met een reeks inbraken in diezelfde periode. Voor die inbraken is iemand veroordeeld, maar als de connectie klopt, dan is deze man ook een seriemoordenaar. Wilkins moet met zijn team meer bewijs verzamelen om de man, die binnenkort vrij zal komen, achter de tralies te houden.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  1. Catching the Gameshow Killer (special)

avatar van arevee
Zeer fijne serie waar niet alles op twee minuten is opgezocht op de pc en men echt nog moet nadenken, speuren, werken, rekening moet gehouden worden met budget en tijdsdruk, ... .

Dit alles in combinatie met sterk acteerwerk, gepaste locaties en een vlot en strak tempo, zorgt ervoor dat ik dit absoluut bij het betere werk in zijn genre vind horen.

Vlot driedelig thrillerdrama over een aantal cold cases, die in 2006 - 2011 opnieuw onderzocht worden. Gedramatiseerd, maar waargebeurd. DNA-onderzoek stond nog in de kinderschoenen, dus het speurneuzenwerk is daarop gefocust. 'Van de makers van Line of Duty en Bodyguard' maakte mij nieuwsgierig. Het resultaat valt dan toch wat tegen, is een beetje braaf en uiteindelijk forgettable. Maar wie White House Farm leuk vond, zal ook hiervan kunnen genieten.