Mijn Series +

Bad Banks - Seizoen 2 (2020)

Duitsland / Luxemburg
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Oliver Kienle
met Paula Beer, Barry Atsma en Désirée Nosbusch

Zes maanden zijn verstreken sinds de financiële wereld bijna in elkaar stortte tijdens de crisis. Strengere voorwaarden en regelgeving maken het zakendoen buitengewoon moeilijk voor de op twee na grootste bank ter wereld - Deutsche Global Invest. Jana haar doelstellingen om in de raad van bestuur van de Global te raken voor haar nieuwe baas van investeringen, Christelle Leblanc, lijken elke dag beetje bij beetje te verdwijnen. Zelfs voor de ambitieuze investeringsbankier Jana Liekam gaat het niet zoals gepland. Zij en haar team, die voor Leblanc werken, zitten met hun handen gebonden. Maar Jana bevindt zich al snel in een sterke positie wanneer ze door Leblanc naar Berlijn wordt gestuurd voor een nieuwe missie.

1. Schöne Neue Welt
  2. Der Neue Gegner
  3. Kollateralschaden
  4. Die Gewinner von Heute
  5. Dunkelheit
  6. Long Live the Queen

Ik was wat voorzichtig na het lezen van wat kritische recensies over S2 van Bad Banks, maar na een geweldig eerste seizoen is dit een waardig vervolg. In een soms onnavolgbaar tempo, zeker in het eerste deel, wordt in 6 afleveringen de financiële wereld in Berlijn en Frankfurt op de voet gevolgd. Hoofdpersoon Jana (Paula Beer) is de spil van het verhaal, en zij geeft groots invulling aan haar personage. Afwisselend sterk, kwetsbaar, irritant en lief, manoeuvreert zij zich door de wereld van start-ups, junkbonds, malversaties en overnames. Barry Atsma geeft haar heerlijk partij in voortreffelijk Duits, met af en toe een Nederlandse krachtterm. Een van de beste Nederlandse acteurs van dit moment: im Ausland and abroad (The Split) graag gezien. En hoewel bijna alle personages zich onsympathiek gedragen, voel je toch een soort van compassie. Die gelaagdheid is een sterk punt in een serie die tot het einde blijft boeien.