• 8.985.968 stemmen

Kärlek & Anarki - Seizoen 1 (2020)

Show titel: Kärlek & Anarki

Ontwikkeld door: Lisa Langseth

Met: Björn Mosten, Carla Sehn en Ida Engvoll

Oorsprong: Zweden

Datum van release: woensdag 4 november 2020

Plot Kärlek & Anarki

Sofie is een ambitieuze adviseur en getrouwde moeder van twee kinderen. Wanneer ze de opdracht krijgt om een ​​oude uitgeverij te herstructureren, begint haar uiterst ordelijke leven uit elkaar te vallen. Ze ontmoet de jonge IT-expert Max en begint een onverwachte en gewaagde flirt met hem. In het proces dagen ze elkaar uit om dingen te doen die in strijd zijn met gevestigde sociale normen. De onschuldige spelletjes worden al snel minder onschuldig naarmate de uitdagingen en de daaruit voortvloeiende gevolgen groter en oncontroleerbaarder worden.

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. 1. Hur Allt Började

4 november 2020 (33 minuten)

Sofies baan kent geen ideale start als Max haar betrapt tijdens iets gênants en daarmee onbedoeld een uitdagingenspel in gang zet.

2. 2. Överraska Mig

4 november 2020 (25 minuten)

Max' eerste uitdaging voor Sofie behelst het probleem van Friedrich en Denise, die met een slecht geschreven manuscript zitten over regisseur Ingmar Bergman.

3. 3. StreamUs

4 november 2020 (28 minuten)

Friedrich raakt in paniek door een onnauwkeurige boekverfilming. De uitdagingen tussen Max en Sofie verhevigen, om nog maar te zwijgen over hun geflirt.

4. 4. Fast Anställning

4 november 2020 (29 minuten)

Ronny en Sofie komen met belangrijk nieuws voor het team. Max zet alles op alles om een vaste baan te krijgen bij de uitgeverij.

5. 5. Bokmässan

4 november 2020 (28 minuten)

Een van de uitdagingen van Max en Sofie leidt tot problemen tijdens een belangrijke presentatie op een boekenbeurs – en tilt hun relatie naar een hoger plan.

6. 6. Ånger

4 november 2020 (28 minuten)

Het team raakt in de problemen na de rampzalige gebeurtenissen tijdens de boekenbeurs. Een schuldbewuste Sofie mijdt Max en dus gaat hij bij haar thuis langs.

7. 7. Ayahuasca

4 november 2020 (27 minuten)

Sofies huwelijk verslechtert. Max bezoekt zijn familie om een zeer persoonlijke uitdaging te volbrengen. Een zich bezinnende Friedrich neemt ayahuasca.

8. 8. Nuet, Evigheten och Åtgärdspaketet

4 november 2020 (33 minuten)

Sofie reageert een mogelijke verhuizing naar Londen af op Max en het voortbestaan van de uitgeverij hangt aan een zijden draadje. Is dit het eind of een nieuw begin?

avatar van Suitehome

Suitehome

Luchtige Zweedse comedy die naarmate de de serie vordert, wat zwaarder van toon wordt. Ida Engvoll (Rebecka Martinsson S1, en talrijke andere series) speelt geweldig; intens, dwars en vol overtuiging. Flirt Björn Mosten biedt goed tegenspel. Ik vond de eerste afleveringen oppervlakkig en niemandallerig. Maar de 8 afleveringen van nog geen half uur kijken makkelijk weg, hebben de vertrouwde Zweedse kwaliteit, dus een halve aanbeveling kan ik zeker geven.

avatar van Aapje81

Aapje81

Originele serie met een typische Scandinavische sfeer en prima acteerwerk door de twee hoofdrolspelers. Helaas waren niet alle bijrollen even sterk bezet en liet het scenario wel eens wat te wensen over maar alles bij elkaar vond ik het een prima kijkervaring die zo weer voorbij is.

Typisch een serie die de meerwaarde van Netflix nog eens onderstreept, Ben benieuwd of er een tweede seizoen in zit.

Boven gemiddeld.

avatar van Hodepine

Hodepine

Prima gedegen Zweedse serie die een mooie balans heeft tussen humor en drama. Voor het grootste gedeelte gedragen door actrice Ida Engvoll. Wat mij betreft een aanrader.

Leuk, kan deze humor wel waarderen. Niwt hoogstaand wel vermakelijk.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1967 berichten

Inderdaad, amusant. Maar ik merkte dat ik de stukken rondom de uitgeverij boeiender vond dan het (overigens goed geacteerde) 'spel' tussen de twee hoofdrolspelers, dat soms grappig is maar ook vaak nogal flauw of voorspelbaar.