Mijn Series +

Fear City: New York vs the Mafia (2020)

Documentaire / Misdaad
Miniserie, 154 minuten

ontwikkeld door Dimitri Doganis, Adam Hawkins, Jon Liebman en Bart Layton

Vijf maffiafamilies regeerden in de jaren 70 en 80 met bloedige vuist over New York. Veel van deze gangsters bezaten clubs die alcohol zonder vergunning schonken, die zich bezighielden met clanoorlogen en overvallen, en die ook controle hadden over de bouwsector, de havenarbeiders en de vismarkt. Het was een verticaal georganiseerd bedrijf dat begon aan het begin van de 20e eeuw en de Italiaanse term 'La Cosa Nostra' droeg. Dan besluit een groep FBI-agenten het ondenkbare te proberen: hen uitschakelen.

1. Mob Rule
  2. The Godfather Tapes
  3. Judgment Day

avatar van Binge-Watcher
Interessant voor iedereen die interesse in de maffia heeft. Nu word het eens belicht van de andere kant.