ad
  • 8.142.127 stemmen

Dertigers - Seizoen 1 (2020)

Show titel: Dertigers

IMDb beoordeling: 7,8 (94)

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 24

Datum van release: maandag 18 mei 2020

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Dertigers

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. Aflevering 1

Pieter stelt zijn nieuwe vriendin Babs aan de groep voor. Tot grote ergernis van Lot is Bart te laat. Saar duikt het nachtleven in. Nora en Feras hebben een grote verrassing.

2. Aflevering 2

Babs is onzeker over de vriendschap tussen Pieter en Saar. Nora lucht haar hart bij Alex, maar Elias is boos dat hij hier een afspraak voor heeft afgezegd. De nieuwe oppas valt in de smaak bij Bart.

3. Aflevering 3

Bart neemt een middag vrij om op de kinderen te passen. Nora's ouders horen dat ze opa en oma worden, terwijl Alex een pikant geheim van Feras verklapt aan de rest van de groep.

4. Aflevering 4

Feras en Nora zijn het niet eens over de volgende stap in hun relatie. Babs leert meer over Gijs. Bart en Lot staan samen langs het voetbalveld. Nora heeft een vervelende mededeling voor Pieter.

5. Aflevering 5

Saar heeft weer huurders in haar woning, maar haar vaste logeerplek is bezet. Pieter ontmoet voor het eerst de dochter van Babs. Alex vlucht voor de intieme pogingen van Elias om hun relatie spannender te maken. Nora heeft last van zwangerschapshormonen en Feras is hier de dupe van.

6. Aflevering 6

Lot komt erachter dat Bart niet eerlijk is geweest over een meisje in de sportschool. Alex vraagt de groep om bloed te doneren. Tijdens het etentje na afloop, vertelt Babs aan de groep dat het financieel slecht gaat met de platenzaak van Pieter. Dit valt echter helemaal verkeerd bij hem.

7. Aflevering 7

Saar heeft een blinddate, maar die komt abrupt ten einde als ze een schokkende ontdekking doet in de supermarkt. Lot voelt zich onzeker en doet daardoor extra haar best voor Bart. Elias en Alex proberen de spanning in hun relatie terug te vinden. Feras helpt Pieter met zijn boekhouding, maar het ziet er niet goed uit.

8. Aflevering 8

Het is vandaag de verjaardag van Pieter en Gijs. En omdat zijn platenzaak vandaag ook voorgoed sluit, organiseert Pieter een borrel en dat brengt herinneringen en emoties met zich mee. Bart neemt Lot mee roeien en Nora zoekt troost bij Alex. Saar en haar moeder krijgen slecht nieuws.

9. Aflevering 9

De organisatie van het jaarlijks weekendje weg is in volle gang. De groep wil Pieter verrassen, maar dat valt niet zoals verwacht. Saar stelt Adam voor aan de rest. Niet iedereen is even enthousiast. Terwijl Feras steeds enthousiaster wordt over zijn aankomend vaderschap, wordt de situatie tussen Nora en Pieter ongemakkelijker.

10. Aflevering 10

Alex heeft teveel stress en is te druk, tot grote ergernis van Elias. Terwijl Lot met Feras op zoek gaat naar de perfecte verlovingsring, heeft Bart een belangrijke afspraak voor zijn werk in Antwerpen, maar deze neemt een onverwachte en gevaarlijke wending. Saar wordt steeds serieuzer met Adam.

11. Aflevering 11

Saar probeert Pieter nog een keer over te halen om toch mee te gaan met het jaarlijkse weekendje weg. Bart slooft zich uit sinds hij terug is uit Antwerpen en Lot komt erachter wat hiervoor de reden is. Feras en Nora horen of ze een jongetje of een meisje krijgen. Saar schakelt de buurvrouw in om op haar moeder te letten. Alex stort zich vol op de pubquiz.

12. Aflevering 12

De vrienden arriveren bij het huis voor hun jaarlijkse weekend weg. Lot heeft het moeilijk dat Bart net doet alsof er niks is gebeurd, maar zegt niks. Babs blijft onzeker over de relatie tussen Pieter en Saar. Elias en Alex lijken hier iets meer tot elkaar te komen. Terwijl de groep geniet van de rust, vindt Saar het een saaie bedoeling. Pieter wil de waarheid vertellen.

Alle Acteurs en Actrices

Adam

11 afleveringen

Moeder Pieter

9 afleveringen

Kijken andere tv-metertjes dit ook?

Ik vernoemde het vandaag als ' het hogere segment van Goeden tijden, Slechte tijden'.

avatar van Noud

Noud

Haha dit is zooo intens slecht dat het leuk is!

Bevat deze serie geen 24 afleveringen ipv 12?

avatar van Mrs Bruce Willis_mm

Mrs Bruce Willis_mm

Noud schreef:

Haha dit is zooo intens slecht dat het leuk is!

Ja, hè! En zonder doorspoelen van de dagelijkse boodschappen.

Alleen maar karakters waar je totaal geen sympathie voor op kan brengen, heeeeeerlijk!

avatar van Esteban

Esteban

Mrs Bruce Willis schreef:

Alleen maar karakters waar je totaal geen sympathie voor op kan brengen ...

Meteen ook de reden waarom deze versie voor mij niet werkt, denk ik. Een paar keer uit verveling 's nachts bekeken. De casting is zo vreemd. Ze behouden wel de personages, karaktereigenschappen en verhaallijnen van het origineel, het is net geen kopie, maar de acteurs die hen vertolken brengen een héél andere vibe. Dat wringt nogal. Nuja, het is voor mij natuurlijk moeilijk de oorspronkelijke cast uit m'n hoofd te zetten. Daar zaten zeker wel personages (en goede acteurs) tussen die op mijn sympathie konden rekenen of waar ik om gaf. In deze versie is dat -inderdaad- absoluut niet het geval.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1903 berichten

Ik heb het Belgische origineel van een jaar eerder nooit gezien en had verder geen voorkennis over deze serie. Pakweg de eerste vijf afleveringen vond ik een ontzettende worsteling. Alles voelde nogal geforceerd en gemaakt en de hoge songdichtheid hielp ook niet mee. Praktisch elke 2 minuten werd een of ander hitje uit de jaren 0 ingezet en op een gegeven moment was ik daar wel klaar mee.

Tot zover het slechte nieuws. Want ergens rond aflevering 6 kwam ik er echt in. Ik ging meevoelen met de personages, kon de verhaallijnen vrij aardig uittekenen maar uiteindelijk pakte de serie me toch voldoende en pakweg de laatste 10 afleveringen kreeg ik echt zin om te kijken.

Het acteerniveau was nogal verschillend maar de hoofdpersonages deden het goed genoeg om te blijven kijken.

Het is Nederlands kneuterig, hier en daar wat soap maar uiteindelijk toch ontzettend verslavend.

Kleine verassing!

Goed