Mijn Series +

Influencers - Seizoen 1 (2020)

Belgiƫ

ontwikkeld door Bart De Pauw
met Stijn Steyaert, Joke Emmers en Rik Verheye

In “Influencers” wordt – op humoristische wijze – de draak gestoken met mensen die zich via sociale media trachten te profileren als trendsetters. Daarmee doen ze een niet zo erg succesvolle gooi naar hun eigen eeuwige #InstaFame op het internet. Hun dwaze pogingen om in de smaak te vallen, de strijd om een record aantal likes, de domme grenzen die ze proberen te verleggen of de heerlijke leegheid van hun bestaan zullen deze #funnysketches aan elkaar rijgen.

1. Aflevering 1
  10. Aflevering 10
avatar van Corcicus
Pijnlijk ongrappig.

avatar van AOVV
Ik denk dat deze reeks tien afleveringen omvat i.p.v. zeven.

Zeker geen hoogvlieger, dit. Gelukkig deed Tom Audenaert mee, die zorgde nog wel voor lichtpuntjes (al speelt hij veelal hetzelfde typetje, natuurlijk).

avatar van Esteban
Klopt, 10 afleveringen. Nog twee zondagen te gaan.

avatar van The Oceanic Six
Influencers. Dat er eens een tsunami zou kunnen komen die al die vervelende neppe aandachtshoeren mee sleurt en nooit meer terug stuurt.

avatar van AOVV
Zeker geen hoogvlieger, zei ik reeds eerder. Eerlijk: ik heb de serie gekeken omdat deze op zondagavond tussen De Mol & Café De Mol ingepropt zat; op dat vlak was het dus wel een goeie zet van VIER, al liepen de kijkcijfers na enkele afleveringen stevig terug.

Je kan Influencers dus niet bepaald een succes noemen, en dat heet de serie grotendeels aan zichzelf te danken. Het fenomeen waar deze serie over gaat, interesseert me al voor geen bal, maar hier worden veelal karikaturen neergezet, en dan nog 'ns flink over the top. En je hebt wel 'ns van die series waar dat net een kracht wordt, maar dat is hier geenszins het geval.

Van alle influencers vond ik Tjorvens World nog wel geslaagd, vooral dankzij Tom Audenaert. Toegegeven: ik heb meermaals hardop gelachen met deze sketches. Ook als politieagent André vond ik hem amusant, al is dat een typetje dat hij al eerder neerzette. Ach, ik ben gewoon fan van de man.

Ook Andrew Van Ostade viel me in positieve zin op. Ik kende hem als voormalig bandlid van de Belgische band School Is Cool, maar wist niet dat hij ook acteur was. Verder kon Rik Verheye als de Bomma nog rekenen op een goedkeurende knik.

De rest.. Armoe troef, wat mij betreft, soms zelfs ergerlijk ongrappig. En vinden jullie de BV-volger geen schaamteloze kopie van de Man van Melle? Ik had wel bij meer typetjes het gevoel dat Bart De Pauw er een pak beter mee zou wegkomen, al is het alleen maar door zijn manier van spelen.

Een serie om vlug te vergeten, dus. Hopelijk pakt het productiehuis Koeken Troef! in de toekomst nog wel uit met fraaie series, want Bart De Pauw kan zijn onmiskenbaar talent toch niet zomaar verloren zijn?

2 sterren

avatar van JorisTVmeter
Flarden van gezien, maar telkens snel afgezet. Beschamend slecht!