Mijn Series +

Gangs of London - Seizoen 1 (2020)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Misdaad

ontwikkeld door Gareth Evans en Matt Flannery
met Colm Meaney, Joe Cole en Lucian Msamati

Het huidige Londen, een van 's werelds meest dynamische en multiculturele steden, wordt verscheurd door de turbulente machtsstrijd tussen internationale bendes en het plotselinge machtsvacuüm dat ontstaat wanneer het hoofd van de meest machtige misdaadfamilie wordt vermoord. 20 jaar lang was Finn Wallace de machtigste crimineel in Londen en elk jaar stroomden er miljarden ponden door zijn organisatie. Maar nu is hij dood - en niemand weet wie dit op zijn geweten heeft. Met overal rivalen, is het aan de impulsieve Sean Wallace, met de hulp van de familie Dumani onder leiding van Ed Dumani, om de plaats van zijn vader in te nemen.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  8. Aflevering 8
  9. Aflevering 9
HOLY moly net de eerste aflevering gezien dit is niet voor de zwakke kijker geweldig de 1e aflevering duurt gewoon 1 1/2 uur ik hoop de rest ook Super !

Nog even terug komend op mijn eerste bericht met 4e aflevering bezig wat is dit geweldig en keihard geef nu al 4 en 1/2 ster !!

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Dat is nog eens goed nieuws om de dag mee te beginnen. Gangs of London staat vanavond bij mij op het program.

HALVE TAMME. schreef:

krijg je geen spijt van

avatar van 3 2 1 cut
Net aflevering 5 afgekeken. Pfff... Daar vervagen de oorlogsscènes van 'Saving Private Ryan' zelfs gewoon bij. Komt ook zelfs een verwijzing naar de film door de quote 'Earn this, boy". Aflevering 5 is gewoon een film op zich. Één scene heb ik echt, vol verbazing, 4 keer overnieuw bekeken.

Ik moet wel zeggen dat ik 'Gomorra' en 'Peaky Blinders' heerlijk hard vond en dat is deze serie ook maar hier is het gewoon cinematografisch een lust voor het oog bij vooral de (ge)vechtscènes. En er wordt zeer goed geacteerd. Er is een bepaalde diepgang in het acteren die ik zeer vernieuwend en verfrissend vindt.

Man.. Dit maakt echt indruk tot nu toe. Arm, arm Londen. Als dit de huidige gangs zijn.. Nog 4 afleveringen te gaan en dan meer hier. Wat een serie.

avatar van badfans69
Leuk feitje, er is ook een Nederlandse bijdrage: Gangs of London - Cinematography by - IMDb

avatar van james_cameron
Ambitieuze, bikkelharde misdaadserie over de bloederige machtsstrijd tussen internationale bendes in hedendaags Londen. Mede bedacht en geregisseerd door Gareth Evans, de maker van The Raid en diens sequel. Dan weten aktieliefhebbers genoeg. Evans overtreft zichzelf in aflevering vijf, waarvan de finale de boeken in zal gaan als de bruutste en meest enerverende aktiescene ooit. Damn, daar was ik wel even stil van. De afleveringen daarna zijn, hoewel prima, dan toch een beetje een anticlimax. Over de hele linie genomen een prima serie, uitstekend gemaakt en gespeeld, maar hier en daar wel iets te gehaast afgewerkt. Tien afleveringen in plaats van de huidige negen zou in ieder geval welkom geweest zijn. Maar goed, dit krijgt vast een vervolg.

Rauw en hard niet voor tere zieltjes.

Afl 1 en 5 waren het beste wat ik in lange tijd gezien heb na afl 5 werd het allemaal iets minder en tikte het niveau van de eerdere afl niet meer aan , desondanks een kleine 8 dus 4*.

avatar van hoffhaan
Super, geweldig fantastisch genieten van deze harde rauwe misdaadactie! 4.5

Gangs of London is een geweldige en vooral geweldadige serie van Sky. Het plot is even simpel als complex. Na de liquidatie van Londons meest invloedrijke Gangsterbaas Finn Wallace probeert zijn crew onder leiding van zoon Sean uit te vinden Whodunnit maar tegelijk moeten ze ook voorkomen dat hun imperium niet ten onder gaat omdat oude vrienden mogelijk eieren voor hun geld kiezen en rivalen hun kans ruiken om toe te slaan.De eerste aflevering was even lastig om in te komen omdat het van de ene knokpartij naar de ander ging zonder dat echt duidelijk werd waar het heenging. Het voelde alsof ik geblinddoekt in een achtbaan zat. Vanaf aflevering 2 zat ik er helemaal in en na de laatste aflevering baalde ik dat ik nu weer moest wachten. Onlangs de serie voor een tweede keer gekeken en nu was aflevering 1 ook beter te volgen omdat ik wist waar het heenging. Gangs of London is een geweldige serie maar wie van een subtiele en geraffineerd misdaaddrama houdt komt bedrogen uit. Houd je van rammen, beuken, schieten en een spannend verhaal, dan wordt je op je wenken bedient want Gangs of London is een soort Rise of The Footsoldier meets John Woo. Heroic bloodshed, bulletballets en explosionsgalore met een Cockneyaccent!

avatar van UmbraVitae
Net mee gestart, ziet er vet uit, rauwe actie as it should be.