Mijn Series +

Creepshow - Seizoen 1 (2019-2020)

Horror

ontwikkeld door Greg Nicotero
met Giancarlo Esposito, Tobin Bell en Adrienne Barbeau

Horror anthology geïnspireerd op de George Romero-film uit 1982, geschreven door Stephen King, en het vervolg. Elk van de zes afleveringen is geregisseerd door een andere regisseur en bevat twee verschillende duistere horrorverhalen.

1. Gray Matter/The House of the Head
  2. Lydia Layne's Better Half/The Man in the Suitcase
  3. Night of the Paw/Skincrawlers
  4. Times Is Tough in Musky Holler/All Hallows Eve
  5. Bad Wolf Down/By the Silver Water of Lake Champlain
  6. The Companion/The Finger
  1. Halloween Special (special)

avatar van tattoobob
Kijkt leuk weg...veel gelijkenissen gelukkig met de serie van vroeger.
Ja leuke serie.

avatar van only1ELEANOR
Ja gelukkig wel qua gelijkenissen van vroeger, ben benieuwd naar de rest.

avatar van Esteban
Enige voorkennis van de film etc is niet nodig? Ik herinner mij daar namelijk niets meer van.

avatar van silhoupin
Esteban schreef:

Nee hoor helemaal niet nodig, zijn ook andere verhalen dan die uit de 3 films....

Is wel heel hard genieten ook leuk dat ze dat 80/90's horror sfeertje er terug stevig ingeperst hebben!

avatar van Corcicus
Goeie serie, met sterke verhalen en mooi gemaakt. Spannend, goor en entertainend.

avatar van UmbraVitae
Ben wel fan van horror/thriller anthologies. Deze Creepshow laat me terugdenken aan de reeks uit de '90. Keek vlotjes weg, het ene verhaaltje al leuker en boeiender dan het ander. Een leuke spanning met een knipoog. Zijn reeksen als Masters of Horror, Fear Itself, Creepshow, Tales from the Crypt,...die ik zot gekeken heb. Dus bij elke nieuwe horror/thriller anthology, doe ik klein vreugdedansje.

avatar van silhoupin
UmbraVitae schreef:
Ben wel fan van horror/thriller anthologies. Deze Creepshow laat me terugdenken aan de reeks uit de '90..

Creepshow waren 2 films van: eerste 1982, en de tweede 1987. Tales from the crypt had een serie in de 90's

avatar van Esteban
Voor de Belgen: Op 30 en 31 oktober + 1 november is de reeks te zien op ZES. 2 afleveringen per dag.