Mijn Series +

CatDog - Seizoen 1 (1998)

Animatie / Komedie

ontwikkeld door Peter Hannan
met de stemmen van Jim Cummings, Tom Kenny en Carlos Alazraqui

De perikelen van een kat en een hond met een unieke twist: ze zijn verbonden, letterlijk. Samen delen ze één lichaam met Dog zijn hoofd aan het ene eind en dat van Cat aan het andere. Een bijkomende complicatie hierbij is Cat's irritatie jegens Dog, voornamelijk veroorzaakt door Dog's stompzinnigheid en Cat's lichtgeraakte karakter. Cat is de slimmere van de twee broers, altijd bezig te proberen om zijn losgeslagen broer in te perken zodat Cat zelf niet mee de penarie in wordt gesleurd. Hoewel er zich dus wel de nodige strubbelingen aandienen kunnen ze aan het eind van de dag ook niet zonder elkaar.

1. Dog Gone/All You Can't Eat
  2. Flea or Die!/CatDog Food
  3. The Island/All You Need Is Lube
  4. Shriek Loves Dog/Work Force
  5. Diamond Fever/The Pet
  6. Party Animal/Mush, Dog, Mush!
  7. Armed and Dangerous/Fistful of Mail!
  8. Pumped/Dummy Dummy
  9. Squirrel Dog/Brother's Day
  10. Escape from the Deep End/The Collector
  11. Full Moon Fever/War of the CatDog
  12. CatDog's End/Siege on Fort CatDog
  13. Safety Dog/Dog Come Home!
  14. Nightmare/CatDogPig
  15. New Neighbors/Dead Weight
  16. Neferkitty/Curiosity Almost Killed the Cat
  17. Home Is Where the Dirt is/New Leash on Life
  18. Just Say CatDog Sent You/Dog's Strange Conditio
  19. Smarter Than the Average Dog/CatDog Doesn't Live Here Anymore
  20. All About Cat/Trespassing
Toontje
Hier nu ook maar eens op.

Leek me redelijk gepast.

Puike tekenfilm namelijk wel.

Eveneens in de nachtelijke uurtjes te bewonderen op Nickelodeon zoals ik af en toe doe.

De Nederlandse versie zelfs best te pruimen. Het Nederlandse intro liedje zelfs de betere versie wat mij betreft.

Een gewaagde statement aangezien de oorspronkelijke Engelstalige versie is geschreven én gezongen door bedenker van de serie Peter Hannan, maar dat is toch het gevoel dat ik erbij krijg. De Nederlandse weet in mijn beleving met net dat beetje meer pit de lichtelijk bedrukte cowboy vibe overboord gooiend toch ietsjes treffender dat specifieke gevoel van gefreakte gedoe over te brengen dat deze animatieserie voornamelijk kenmerkt en bij tijd en wijlen eigenlijk juist ook wel aardig vermakelijk maakt.

Dus vandaar.

Aanrader.

Ik vraag me af waarom veel van die 90s series hier op TVmeter zo slecht scoren. Het viel me ook op bij Rugrats.

Prima cartoons gemaakt voor kinderen. Nu wellicht zure volwassenen die er op af geven. Altijd met veel plezier op TV gekeken en in een melancholische bui op dvd gekocht (alles wat ik aan 90s cartoons op DVD kon vinden) en geniet daar ook nu weer van. Wellicht speelt sentiment ook mee.

Wat mij zo opvalt aan dit soort kinderseries is dat de sky the limit is. Niet politiek correct, fantasievol getekend, ga maar door. Dat mis ik wel eens als ik gekscherend nu eens Cartoon Network of Nickelodeon op zet en alles... veilig en suf is. Eenheidsworst van jewelste.

Nee, niks mis met deze series .