• 8.226.384 stemmen

CatDog - Seizoen 1 (1998)

Show titel: CatDog

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 20

Ontwikkeld door: Peter Hannan

Met: Jim Cummings (stemrol), Tom Kenny (stemrol) en Carlos Alazraqui (stemrol)

Datum van release: zaterdag 4 april 1998

Eerst uitgezonden op: Nickelodeon (Verenigde Staten)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over CatDog

De perikelen van een kat en een hond met een unieke twist: ze zijn verbonden, letterlijk. Samen delen ze één lichaam met Dog zijn hoofd aan het ene eind en dat van Cat aan het andere. Een bijkomende complicatie hierbij is Cat's irritatie jegens Dog, voornamelijk veroorzaakt door Dog's stompzinnigheid en Cat's lichtgeraakte karakter. Cat is de slimmere van de twee broers, altijd bezig te proberen om zijn losgeslagen broer in te perken zodat Cat zelf niet mee de penarie in wordt gesleurd. Hoewel er zich dus wel de nodige strubbelingen aandienen kunnen ze aan het eind van de dag ook niet zonder elkaar.

Afleveringen Seizoen 1 (1998)

1. 1. Dog Gone/All You Can't Eat

2. 2. Flea or Die!/CatDog Food

3. 3. The Island/All You Need Is Lube

4. 4. Shriek Loves Dog/Work Force

5. 5. Diamond Fever/The Pet

6. 6. Party Animal/Mush, Dog, Mush!

7. 7. Armed and Dangerous/Fistful of Mail!

8. 8. Pumped/Dummy Dummy

9. 9. Squirrel Dog/Brother's Day

10. 10. Escape from the Deep End/The Collector

11. 11. Full Moon Fever/War of the CatDog

12. 12. CatDog's End/Siege on Fort CatDog

13. 13. Safety Dog/Dog Come Home!

14. 14. Nightmare/CatDogPig

19. 19. Smarter Than the Average Dog/CatDog Doesn't Live Here Anymore

20. 20. All About Cat/Trespassing

avatar van Toontje_mm

Toontje_mm

Hier nu ook maar eens op.

Leek me redelijk gepast.

Puike tekenfilm namelijk wel.

Eveneens in de nachtelijke uurtjes te bewonderen op Nickelodeon zoals ik af en toe doe.

De Nederlandse versie zelfs best te pruimen. Het Nederlandse intro liedje zelfs de betere versie wat mij betreft.

Een gewaagde statement aangezien de oorspronkelijke Engelstalige versie is geschreven én gezongen door bedenker van de serie Peter Hannan, maar dat is toch het gevoel dat ik erbij krijg. De Nederlandse weet in mijn beleving met net dat beetje meer pit de lichtelijk bedrukte cowboy vibe overboord gooiend toch ietsjes treffender dat specifieke gevoel van gefreakte gedoe over te brengen dat deze animatieserie voornamelijk kenmerkt en bij tijd en wijlen eigenlijk juist ook wel aardig vermakelijk maakt.

Dus vandaar.

Aanrader.

avatar van Ducoz

Ducoz

Ik vraag me af waarom veel van die 90s series hier op TVmeter zo slecht scoren. Het viel me ook op bij Rugrats.

Prima cartoons gemaakt voor kinderen. Nu wellicht zure volwassenen die er op af geven. Altijd met veel plezier op TV gekeken en in een melancholische bui op dvd gekocht (alles wat ik aan 90s cartoons op DVD kon vinden) en geniet daar ook nu weer van. Wellicht speelt sentiment ook mee.

Wat mij zo opvalt aan dit soort kinderseries is dat de sky the limit is. Niet politiek correct, fantasievol getekend, ga maar door. Dat mis ik wel eens als ik gekscherend nu eens Cartoon Network of Nickelodeon op zet en alles... veilig en suf is. Eenheidsworst van jewelste.

Nee, niks mis met deze series .