Mijn Series +

Wer War Hitler (2019)

Alternatieve titels: Who Was Hitler | Het Leven van Hitler - Een Blauwdruk voor Dictators | Wer War Hitler?

Duitsland
Documentaire
Miniserie, 212 minuten

ontwikkeld door Thorsten Pollfuß
met de stemmen van Sabine Falkenberg, Gabriele Blum en Jürgen Tarrach

Wie was Hitler? Bijna iedereen kan deze vraag in het algemeen beantwoorden, want Adolf Hitler heeft de twintigste eeuw met zijn vreselijke dominantie als een nationaalsocialistische 'leider' op zo'n angstaanjagende manier gekarakteriseerd dat zijn naam bij niemand onbekend is. Hij is één van de meest gehate en beruchte figuren van de recente geschiedenis. Het leven van Hitler wordt op basis van de meest uitgebreide compilatie van archiefmateriaal tot nu toe gedetailleerd weergegeven. Bijna de helft van het materiaal bestaat uit niet eerder gepubliceerde bronnen. Alles afgezet tegen de sociale achtergrond van de eerste helft van de 20e eeuw.

1. 1889-1929
  2. 1929-1938
  3. 1938-1943
  4. 1939-1945
Uitstekende serie.

avatar van The Oceanic Six
Brengt dit nou iets nieuws? Want er zijn al een miljoen docu's over Hitler geweest. Ik heb er enorm veel gezien, heb een enorme interesse in WO II, maar wat kan je nog als vernieuwend iets brengen?

Het staat op NPO Start zie ik. Dat maakt het wel interessanter. Neem aan dat je dit gewoon normaal terug kan kijken en niet alleen na 22.00 uur 's avonds, zoals de NPO wel eens doet? Dan haak ik af.

The Oceanic Six schreef:

Ik kijk ook alles over WOII maar dit was echt goed.

Wordt ook gewoon uitgezonden op de gewone NPO

Première 35 filmfest 2017 op foto.
Hier staat 2019.