• 8.985.287 stemmen

De TV Kantine - Seizoen 1 (2009)

Show titel: De TV Kantine

Ontwikkeld door: Carlo Boszhard en Herald Adolfs

Met: Carlo Boszhard en Irene Moors

Datum van release: vrijdag 20 maart 2009

Eerst uitgezonden op: RTL4 (Nederland)

Plot De TV Kantine

Zolang er televisie is, is De TV kantine er. Op deze locatie komen alle sterren bij elkaar, van Jeroen Pauw tot Mary Borsato, van Marc-Marie Huijbrechts tot Frits Sissing, van Joop Braakhekke tot Ali B en van Kim Holland tot Sonja Bakker. De kijker van De TV Kantine maakt het lief en leed van de sterren mee. Of zoals Glennis Grace in de titelsong zingt: ”Kijk naar de sterren, hoe ze stralen op tv, maar in de kantine daar beleef je ‘t met ze me: Hoe ze lachen, hoe ze huilen. Zijn ze even van de buis, de tv kantine, daar voelt elke ster zich thuis.”

Afleveringen Seizoen 1 (2009)

1. 1. Het Gouden TV-idee

20 maart 2009 (35 minuten)

In de TV Kantine wordt een programma opgenomen waarin drie juryleden, Angela Groothuizen, Marc Forno en Jerney Kaagman, op zoek gaan naar het gouden tv-idee voor John de Mol. Kandidaten zijn onder meer Lucille Werner, Marc-Marie Huijbregts en Ivo Niehe.

2. 2. Sterrenslag

27 maart 2009 (35 minuten)

Sterrenslag is terug en alle BN'ers moeten hun beste prestaties uit de kast trekken. Marc Forno zorgt ervoor dat iedereen lekker opgewarmd is. Maar tijdens de spelletjes speelt zich op de set van sterrenslag een ernstig delict af, waar de divastrijd tussen Connie Breukhoven en Nicolette van Dam de oorzaak van is. Ondertussen wordt Caroline Tensen achterna gezeten door Gaston van de Nationale Postcode Loterij.

3. 3. Vieze Spelletjes

3 april 2009 (25 minuten)

De nominaties voor de gouden Televizier-ring worden bekendgemaakt en Karl Noten blijkt genomineerd voor de beste tv-man van het jaar. Iedereen is in rep en roer en vraagt zich af wie er met de uitslag heeft gerommeld. Liesbeth List, Adje en Noten zijn de verdachten. De perikelen doen veel stof opwaaien. Peter R. De Vries brengt de oplossing.

4. 4. Wie Heeft De Cock Vermoord?

10 april 2009 (25 minuten)

De Cock uit Baantjer is vermoord, maar onbekend is wie de dader is. Joran van der Sloot en Jeroen Pauw zijn verdachten en verwacht wordt dat Peter R. de Vries de zaak zal oplossen. Maar ook Oprah Winfrey komt op bezoek bij Pauw & Witteman.

5. 5. Er Kijkt geen Hond

17 april 2009 (25 minuten)

Er wordt fraude gepleegd met de kijkcijfers van Bananasplit. Het programma van Frans Bauer heeft nooit 3 miljoen kijkers gehad en is in feite een grote flop. Ondertussen probeert Gordon samen met Kelly de koffers van Miljoenenjacht onopgemerkt te stelen, maar dat is buiten Pino gerekend. Mariska haalt een bananasplit uit met Frans Bauer, maar Bauer neemt snel wraak.

6. 6. Wip Holland Wip

24 april 2009 (25 minuten)

De Amerikaanse President Barack Obama komt naar Nederland om een bezoek te brengen aan de talkshow Pauw & Witteman. De TV Kantine is compleet in de ban van Obama. Jan Peter Balkenende maakt samen met de koningin van de Nederlandse media, Linda de Mol, een promofilm van ons hippe kikkerlandje. Kim Holland kan de machtigste man van de wereld helaas niet ontmoeten omdat ze opnames heeft voor de film: Wip Holland Wip.

7. 7. Ja ik Wil...?

1 mei 2009 (25 minuten)

Tijdens de show van Uri Geller is presentatrice Patty Brard tot over haar oren verliefd geworden op The Mask. Sterker nog, ze gaan trouwen en dat doen ze natuurlijk op spectaculaire wijze in De TV Kantine.

Dit wordt echt gezien als serie? bah.

avatar van niethie

niethie

Kan ik ook even niet volgen, dan mag een sketchshow als MP's Flying Circus er ook wel op denk ik?

Knap hoe verrassend dicht ze bij de echte personen komen met make-up en protheses, maar het neemt niet weg dat Carlo en Irene nul komisch talent hebben. Vooral veel kinderachtig gedoe.

Bij de TV Kantine heb ik altijd tegenstrijdige gevoelens gehad. Er zitten een aantal erg leuke fragmenten in, maar de serie kent ook een aantal zeer flauwe, kinderachtige en, in het ergste geval, ronduit vervelende scènes. Sommige persiflages lukken heel goed, andere werken totaal niet. Toen dit eerste seizoen uitkwam was ik 12 en vond ik het in eerste instantie een leuk programma. Carlo en Irene komen met hun make-up inderdaad dicht in de buurt van de echte BN'ers, maar eigenlijk kijk je er ook alleen maar om die reden naar: om de herkenning; niet zozeer omdat er veel te lachen valt. Ik vond wel de eerste drie seizoenen stukken beter te pruimen dan alles wat daarna kwam.

avatar van Petey_mm

Petey_mm

BN'ers die BN'ers persifleren, mijn hemel! Zo'n onuitstaanbaar figuur als Peter R. de Vries is in het echt al niet te harden, laat staan in een persiflage. Zet een grappige fopneus op, mompel wat onverstaanbaars voor je uit en je hebt weer een leuk stukje tv. Tekstueel gezien is dit al helemaal een mislukking. Carlo Boszhard en Irene Moors, nooit grappig gevonden, en steeds weer over dat Telekids beginnen, alsof dat geniale televisie was. Ze kunnen bij RTL 4 sowieso het verleden niet loslaten. Iedere keer zenden ze weer iets uit van 20-30 jaar geleden: de eerste afleveringen van GTST, de 5 Uur Show, de allereerste journaaluitzending met Loretta Schrijver en Jeroen Pauw. Doen ze bij de publieke omroepen trouwens ook. Hoe vaak ik niet dat fragment van Sonja Barend heb langs zien komen met Boudewijn Büch, Karin Bloemen en die aanstellerige Adelheid Roosen.