Mijn Series +

Animatie / Sciencefiction
Miniserie, 72 minuten

ontwikkeld door Creative Assembly
met de stemmen van Andrea Deck, Kezia Burrows en George Anton

Vijftien jaar na de gebeurtenissen uit de film Alien, gaat Ellen Ripley's dochter Amanda, op zoek naar de waarheid achter de verdwijning van haar moeder. Aan boord van een geïsoleerd ruimtestation wordt ze echter geconfronteerd met de onvoorspelbare, en meedogenloze Alien. En het lot van haar moeder lijkt meer te verbergen dan Amanda ooit had durven vermoeden.

1. Aflevering 1
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
avatar van Esteban
Alien: Isolation Digital Series - Exclusive Launch Trailer - YouTube

Deze mini-serie bestaat voornamelijk uit de geknipte scenes van de gelijknamige game uit 2014 en zou een nieuwe licht werpen op het verhaal van Amanda, dochter van Ellen Ripley. Zelf heb ik het spel niet in het bezit, dus ik kan de vergelijking niet maken. Maar ik heb Alien Isolation wel elders even kunnen spelen en was behoorlijk onder de indruk. Knap en bijzonder sfeervol, het DNA van de eerste twee films was op elk vlak sterk aanwezig. Fox en IGN sloegen voor dit project de handen in elkaar, het zou een kwestie van aftasten zijn voor wat eventueel in de toekomst realiseerbaar is. Wat ze precies in gedachten hebben? Geen idee.

Je kan de 7 afleveringen hier bekijken:

Alien: Isolation - Exclusive Digital Series - YouTube

avatar van Dida
Ik ben zojuist klaar met de game Alien Isolation. Werkelijk een fantastische game! Om eerlijk te zien hadden ze beter hier een film van kunnen maken. Wat een sfeer! Een spin off met Amanda Ripley. Had beter gewerkt dan Alien Covenant imo.

Ben benieuwd naar deze digital series.