ad

Afleveringen: 16

Datum van release: donderdag 24 januari 2019

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Siren

Afleveringen Seizoen 2 (2019)

1. 1. The Arrival

Voor de kust van Bristol Cove dient zich een nieuwe milieubedreiging aan. Hierdoor komen er steeds meer zeemeerminnen aan land en is de kans op ontdekking groter. Ben heeft nog steeds problemen met de effecten van de sirenenzang. Maddies moeder keert terug naar Bristol Cove. Ryn probeert zich aan te passen aan het leven op het vasteland.

2. 2. The Wolf at the Door

Ben en Maddie proberen samen met Ryn de zeemeerminnen voor de rest van de stad verborgen te houden. De snelle aftakeling op het land zorgt ervoor dat ze snel iets moeten verzinnen om de zeemeerminnen weer in het water te krijgen.

3. 3. Natural Order

Ryn moet de strijd aangaan om het leiderschap van de groep te behouden. Er wordt getwijfeld aan haar loyaliteit door haar vriendschap met Ben en Maddie. Helen komt meer te weten over haar voorgeschiedenis. Maddie bedenkt een manier om de sirenenzang en het effect daarvan te bestuderen.

4. 4. Oil & Water

Ryn beseft dat ze een andere oplossing moet vinden voor de verblijfplaats van de zeemeerminnen. Ben wordt Levi's raadgever als hij probeert te leren hoe je je aan land moet gedragen. Maddie heeft er nog steeds moeite mee dat haar moeder weer terug is in haar leven.

5. 5. Primal Instincts

Ryn probeert de zeemeerminnen te leren om zich aan land menselijker te gedragen, maar sommigen keren zich tegen haar. Maddie probeert haar moeder te helpen, die met problemen kampt. Ben en Xander proberen zich te verzoenen om samen de zeemeerminnen weer in het water te krijgen.

6. 6. Distress Call

Katrina probeert nog steeds de rest van de zeemeerminnen aan haar kant te krijgen. Ben, Maddie en Helen proberen Ryn te helpen om de situatie onder controle te houden, en een manier te verzinnen om de bouw van een olieboorplatform te stoppen.

7. 7. Entrapment

De spanningen lopen hoog op door de ontdekking van Sean McClures lichaam. Ondertussen worden sommigen zeemeerminnen ziek, doordat de tank niet zo effectief is als de oceaan. Ryn sluit een deal met een lastige bondgenoot om zowel de zeemeerminnen als de mensen te helpen.

8. 8. Leverage

Mensen en zeemeerminnen werken samen om het oliebedrijf te stoppen, maar hun inspanningen brengen ook verliezen met zich mee. Cami zint op wraak op de moordenaar van haar moeder. Ben, Maddie en Ryn komen samen voor een romantisch afscheid, omdat de toekomst onzeker is.

9. 9. No North Star

Ben, Maddie en de andere mensen krijgen te maken met de gevolgen van de aanval op het olieboorplatform, terwijl de zeemeerminnen terugkeren naar de oceaan. Ryn komt terug aan land zoals ze het leger had beloofd, ondanks dat ze niet weet wat ze met haar van plan zijn.

10. 10. All In

Elaine Pownalls gezondheid verslechtert, daarom zoekt ze hulp bij de medische afdeling van het leger. Ze krijgt stamcellen van een zeemeermin, maar de procedure heeft gevolgen voor de donor. Helen en Rick leren meer over hun hybridestatus en hun geschiedenis in Bristol Cove.

11. 11. Mixed Signals

Maddie en Ben zijn het met elkaar eens dat ze Ryn moeten helpen. Iemand van de groep wordt meegevoerd door de sirenenzang, waardoor de druk op het onderzoek naar de werking daarvan toeneemt. Het leger denkt na over hoe Ryn hen verder van dienst kan zijn.

12. 12. Serenity

Ryn gaat terug naar de oceaan om hulp zoeken voor Ben en Maddie. Ze ontdekt dat teruggaan lastiger is dan ze had gedacht, omdat ze zo lang aan land is gebleven. Er schijnt een speciale plek in Ryns thuisland te zijn waar Ben en Maddie kunnen worden geholpen. Daarvoor moeten ze zich diep onder water begeven.

13. 13. The Outpost

Het paarseizoen van de zeemeerminnen is begonnen en Ryn moet terug naar zee om haar kolonie te helpen. De hybriden overtuigen een van de zeemeerminnen om mee te gaan naar een afgelegen plek. Helen en Ben gaan naar hen op zoek. Een journalist vraagt Xander om te vertellen wat er precies gebeurd is in de nacht van de ramp met het olieboorplatform.

14. 14. The Last Mermaid

Het paarseizoen blijkt minder productief te zijn dan iedereen had gehoopt. Ze vragen zich af of de zeemeerminnen zich beter aan land kunnen voortplanten. Ryn neemt een nieuwe partner mee aan land. Ben en Maddie reageren hier emotioneel op.

15. 15. Sacrifice

Ben en Xander zijn geschokt als ze ontdekken dat Chris een band met het leger heeft. Helen en Maddie zoeken wanhopig de hulp van de hybriden als de zeemeerminnen dreigen uitgeroeid te worden. Ryn ontmoet de journalist die fanatiek probeert te bewijzen dat zijn theorie over zeemeerminnen juist is.

16. 16. New World Order

Ben staat voor een moeilijke keuze die grote gevolgen heeft voor de zeemeerminnen, de hybriden en de mensen van Bristol Cove, als de waarheid over de zeemeerminnen wordt onthuld.

avatar van NRT

NRT

Ik ben toch wel blij met dit tweede seizoen. Ik vond dit een vermakelijk tussendoortje dat heel genietbaar was. Ik heb ook wel iets voor Eline Powel sinds haar passage in Game of Thrones. De laatste aflevering viel echter tegen en daarom wil ik wel eens zien wat ze verder gaan doen.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Seizoen 2 begint wat saai maar weet zich daarna vrij goed te herpakken. Krappe 3,5 ster

avatar van nachtvlinder

nachtvlinder

Als je voor lief neemt dat het nogal Amerikaans is, en dat er dus de nodige fouten /onlogica's inzitten, wordt er toch een serie heel mooie afleveringen gegeven, waarbij vooral de thema's vriendschap, familie en liefde en : open en eerlijk en betrouwbaar zijn en ook boosheid /wraak, op een mooie manier worden behandeld......