Mijn Series +

Utopia - Seizoen 1 (2013)

Verenigd Koninkrijk
Mystery / Thriller

ontwikkeld door Dennis Kelly
met Nathan Stewart-Jarrett, Fiona O'Shaughnessy en Alexandra Roach

Utopia volgt een kleine groep mensen die het manuscript bezitten van het vervolg op een cult graphic novel genaamd The Utopia Experiments, waarvan gezegd wordt dat het de verschrikkelijkste rampen van de laatste eeuw heeft voorspeld. Dit leidt ertoe dat ze achternagezeten worden door een organisatie die bekend staat als The Network, die ze moeten vermijden om te overleven. Ze moeten de betekenis van het manuscript zien te ontcijferen voordat de rampen die erin worden afgebeeld werkelijkheid worden.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
avatar van Donkerwoud
Vreemde mix van allerlei verschillende smaken. Het heeft de indringende sfeer van een apocalyptisch verhaal waarin de personages hun menselijkheid elke episode iets meer aan het verliezen zijn. Daarbij is het niet duidelijk wie er nou precies bij welk kamp hoort. Toch weet het op compleet onverwachte momenten ontroerend en humaan te worden, terwijl sommige personages de meest afschrikwekkende daden hebben begaan. Uiteindelijk is het vooral een ontzettend geestige serie door zijn inktzwarte galgenhumor, dik aangezette absurdisme en goofy karakters. Het enige nadeel bij Britse series is dat zij niet altijd de hoeveelheid episodes hebben als Amerikaanse series. Deze serie komt met zijn zes afleveringen wel erg abrupt ten einde.

Absurd , kil en depressief. Als dit je meug is , bekijk deze serie dan maar snel. De 12 episodes zijn stuk voor stuk de moeite waard en zijn tevens subliem gefilmd. 4*

Volgens mij staat deze toch niet op Prime..?

avatar van brawljeff
Hemdale schreef:
Volgens mij staat deze toch niet op Prime..?
inderdaad, deze linkt naar Utopia (2020) op Prime en niet naar Utopia (2013.). Laatstgenoemde staat daar niet op. Moet even aangepast worden.