Mijn Series +

Drama / Komedie
Miniserie, 174 minuten

ontwikkeld door Russell T. Davies
met Rose Byrne, Peter O'Toole en David Tennant

De oude Casanova werkt als bibliothecaris wanneer hij zijn levensverhaal vertelt aan dienstertje Edith. Hij heeft zijn oude leven vol liefde en decadentie vaarwel gezegd en is nu op zoek naar zijn ware liefde Henriette. Hij vertelt over zijn jonge jaren als Casanova waar hij eigenlijk niet meer dan een onweerstaanbare vlerk was die van stad naar stad trok, op de vlucht voor de autoriteiten.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
Vreselijke humor , niet mijn ding.

avatar van Donkerwoud
Ik vond 'm juist heerlijk, een beetje edelkitsch maar met een prettig schmierende David Tennant als Casanova en schitterende sets en kostuums. Veel fijner dan de Casanova-film van Lasse Hallström waarin Heath Ledger, meteen na Brokeback Mountain, moest bewijzen dat hij toch heel erg hetero was.