Mijn Series +

Inside the Criminal Mind - Seizoen 1 (2018)

Verenigde Staten / Tsjechiƫ
Documentaire / Misdaad

ontwikkeld door Jon Loew en Danny Wilk
met Geoffrey Martin, Jan Michalek en Antonio Pedro

Word je als crimineel dan wel moordenaar geboren of is je opvoeding allesbepalend? Het is een vraag die al twee eeuwen wordt gesteld en door steeds gerichter onderzoek komt het antwoord dichterbij. Inside the Criminal Mind laat ons zien wat de progressie is van onderzoekers naar het gedrag van seriemoordenaars, kidnappers, sekteleiders en topcriminelen.

1. Serial Killers
  2. Kidnapping
  3. Death Cult Leaders
  4. Crime Lords

avatar van Chelsea94
Erg amerikaans, weinig info. Een hoop spannend gepraat maar verder niet erg boeiend.

avatar van DionneDarko
Wat een irritant sensationeel toontje. Wel helemaal afgekeken maar dat kwam omdat ik het telkens meer voor op de achtergrond had aangezet. Vertelde me ook weinig nieuws. Ja die maffiabazen maar dat vond ik dan ook weer niet zo heel boeiend. Alle serialkillers, kidnap-cases en cultleaders kende ik al. Maar dat kan ook aan mij liggen. Kijk teveel truecrime denk ik, haha.

avatar van brawljeff
Op zich een goede samenvatting van wat de meeste mensen eigenlijk al weten, maar qua stijl is fit echt verschrikkelijk. Het is een montage van wat stockvideo's met een zeer overdreven voice-over en overdreven epische muziek. Daarnaast ben ik ook nooit zo'n fan van die zogenaamde experts die hun mening delen, maar eigenlijk allemaal hetzelfde vertellen.

De daadwerkelijke nieuwsbeelden waren wel interesssant.