Mijn Series +

Drama / Romantiek
Miniserie, 420 minuten

ontwikkeld door Joan Collins en Peter Holm
met Joan Collins, Timothy Dalton en Marisa Berenson

De jonge Helene Junot is er getuige van hoe de nazi's haar moeder vermoorden. Door de oorlog verliest ze haar broer Edmond uit het oog. Helene gaat werken op het kasteel van graaf de Ville. Zeer tegen de wil in wordt ze verliefd op de zoon van de graaf. Ze vertrekt naar Parijs om mannequin te worden met een succesvolle carrière. Ze wordt zelfs de maîtresse van haar voormalige werkgever. Als ze een tijdschriften-imperium heeft opgebouwd gaat Helene op zoek naar haar broer en naar genoegdoening voor wat haar familie is aangedaan. Hierbij maakt ze veel vijanden die samenspannen om haar ten val te brengen. Gebaseerd op het gelijknamige boek van Judith Gould.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
Met de hit "It's hard to be tender" van Carly Simon.

Van wat ik kan herinneren was dit een redelijk goede miniserie. Joan Collins speelde in de jaren 80 in nog een andere delenfilm waarvan ik de naam vergeten ben.