Mijn Series +

The First - Seizoen 1 (2018)

Drama / Sciencefiction

ontwikkeld door Beau Willimon
met Sean Penn, Rey Lucas en Hannah Ware

Het is het bedrijf Vista eindelijk gelukt: een bemande missie naar Mars opzetten. Toch blijkt dit, zelfs in het laatste stadium, nog meer dan genoeg haken en ogen te hebben. De bedoeling van de missie is interplanetaire kolonisatie, maar al snel ontstaan er problemen. Wanneer de machine om op Mars mee rond te rijden, de Mars Ascent Vehicle (MAV), kapot gaat, komt het team voor de nodige problemen te staan. Daarnaast hebben alle betrokkenen ook de nodige persoonlijke problemen waar ze mee om moeten gaan.

1. Separation
  6. Collisions
  7. The Choice
  8. Near and Far
avatar van renzoroy
Erg goede serie, zit nu in de 5e ep. Tot nu toe is het wel veel meer een drama serie dan sci-fi, wat ik zelf niet erg vind. Sean Penn is goed op dreef.

avatar van ZZ TOP
Ben benieuwd!
Komt op mijn lijst te staan.

avatar van Esteban
Ja hoor, dit komt hoog binnen op de (ellenlange) kijklijst.

avatar van james_cameron
Beetje vreemde mengeling van science fiction en drama, traag maar wel onderhoudend en overwegend boeiend. Leuk ook om Sean Penn eens in een televisieserie te zien. Hij doet het overigens prima, net als de rest van de cast. Visueel zeer verzorgd in elkaar gezet. De nadruk ligt duidelijk op de personages, niet op de SF-aspecten, wat voor veel kijkers een domper zal zijn. Ik kon er wel iets mee, zeker gezien de sterk uitgewerkte personages en de fraaie dialogen.