Mijn Series +

The Deuce - Seizoen 2 (2018)

ontwikkeld door David Simon en George Pelecanos
met James Franco, Maggie Gyllenhaal en Gbenga Akinnagbe

De serie laat de legalisering en daaropvolgende opkomst van de seksindustrie in New York zien van begin jaren 70 tot midden jaren 80 van de twintigste eeuw. In New York neemt het drugsgeweld steeds meer toe. Vanuit Times Square vormen de tweelingbroers Vincent en Frankie Martino een dekmantel voor gangsters om de opkomende lucratieve, maar vergankelijke seksindustrie te controleren.

1. Our Raison d'Etre
  7. The Feminism Part
  8. Nobody Has to Get Hurt
  9. Inside the Pretend
avatar van brawljeff
In Amerika vanaf 6 september te zien op HBO. In Nederland waarschijnlijk een dag later op Ziggo on Demand.

Kos
Oh yes!. Dacht dat er sprake van was dat het maar bij 1 seizoen bleef?

avatar van brawljeff
Kos klopt, het was bedoeld als mini-serie, maar zal wel veel geld opgebracht hebben. Zelfde situatie als Big Little Lies en The Night Manager.

avatar van renzoroy
seizoen 2 begint 9 september in Amerika (niet 6) en het is nooit een miniserie geweest hoor.

19 september 2017 was de serie al door HBO verlengd voor een 2e seizoen en toen waren er net 2 afleveringen uitgezonden van seizoen 1

avatar van renzoroy
Ik vind Maggie Gyllenhaal echt een goede actrice, maar ze heeft zo'n vreselijke grafkop. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand haar zou willen betalen voor een potje olympisch bed worstelen.... Waren Jennifer Aniston en Drew Barrymore niet beschikbaar??

renzoroy schreef:

Jennifer zou nooit haar borsten laten zien (helaas).

Kos
Toch wel weer sterk hoor.

avatar van Bubblez
Kos schreef:
Toch wel weer sterk hoor.

Ja? Ik ben gestopt na de eerste aflevering van dit tweede seizoen, maar er is dus nog hoop?

Kos
Nou, ook die vond ik sterk.. dus..

Kos
Die acteur die Bobby de zwager speelt is zo geweldig. Altijd hardop lachen om hem hahah.

avatar van renzoroy
Ep 8: Eindelijk die zwaar irritante C.C. dood. Dat was net zo'n irritant personage als Geoffrey van GOT. Had meteen een big smile op mijn gezicht

Kos
Prachtig einde, laat volgende seizoen maar komen.

avatar van peterjames777
Perfect seizoen! Borduurt mooi voort op het eerste seizoen. Ondanks de tijdssprong van 5 jaar voelt het vertrouwd en het is het een fijn weerzien met de personages. Die tijdsprong geeft dit seizoen ten opzichte van vorig seizoen wel een eigen smoel en sfeertje.

Dit keer ook weer heftige thema's, met genoeg ellende, misbruik en discriminatie maar de menselijkheid van de personages en de af en toe geweldige humor maakt het verdraagzaam. Dit alles in combi met het genuanceerd beeld van de stad en de seksindustrie maakt het een meesterwerk. Mooi hoe we alles uit alle opzichten bekijken: de politie, corrupt en niet, peepshows, porno industrie, de uitgaanswereld, bordelen, activisme, hulpverlening en het uitsterven van de pimps.

Qua acteerspel ook niks op aan te merken. Maggie is fantastisch, de dubbelrol van Franco weer geniaal en ik heb in het bijzonder ook genoten van de personages Larry Brown en C.C. Allebei een pimp en allebei enorm verschillend. Interessant om te zien hoe ze reageren op hun veranderende omgeving.

We wisten het al maar David Simon is een baas.

avatar van ZAP!
Jammer dat zoveel van deze veelbelovende series alleen (nog) maar op dvd te krijgen zijn... zo ook Mr. Mercedes, Big little lies, Mosaic, Sharp objects, etc., maar ik wacht (m.u.v. de laatste Fargo) vreselijk geduldig af...