• 8.985.287 stemmen

Verzamelingen

Ik ben benieuwd of er nog grote verzamelaars op de website aanwezig zijn. DVD's, speelgoed, LP's, posters, auto's... noem het maar op.

Ik ben zelf anderhalf jaar geleden begonnen met het verzamelen van Funko POPs. Mijn vriendin en ik hebben er samen nu een stuk of 40, uit franchises als Batman, Harry Potter, Game of Thrones en Sherlock. Zijn er meer mensen die dit of iets anders sparen?

Filmgerelateerde dingen?

- The Dark Crystal bustes van Plan B Toys (lijn werd stop gezet, ik onbreek er nog 3)

- Disney-Pixar bustes Grand Jester Studios (lijn werd stop gezet, wat ik ontbreek is onbetaalbaar)

- HE-MAN 2000 bustes van NECA (lijn werd stop gezet, wat ik ontbreek is onvindbaar/duur)

En verder heb ik wat losse SIMPSON dingen (een 6-pack duff beer, figurines van de film, boeken), twee ALIEN figurines (eerste wat ik ooit kocht), 2 Lord of the Rings bustes en een Gollem, Neo (Matrix) buste, ... En wat ik nog vergeet. Alles zit al vier jaar in verhuisdozen. Ik kan niet wachten op de dag dat ik het terug kan uitstallen.

Wat Funko's betreft, ik heb er zelf maar twee: He-Man en Skeletor (1ste versies). Of ik er nog in huis ga halen, weet ik niet. Maar er is wel de #1 op mijn wenslijst, mijn holy grail: Ace Ventura! Gotta have it.

DVD's en BR's zijn zo goed als stopgezet. De kans om film te kijken is sowieso klein geworden wegens gezondheidsredenen en die dingen staan hier toch maar te staan. WDAS en Pixar films wil ik sowieso wél compleet houden, maar daarbuiten amper nog iets. En er is nog de stripverzameling, maar dat is een ander verhaal.

Momenteel eigenlijk niet. Het dichtst bij komt nog mijn filmcollectie. Heel lang aan gebouwd, maar daar was ik een paar jaar geleden vele malen fanatieker in. De collectie wordt nog steeds aangevuld, maar veel minder snel. Komt doordat ik sowieso steeds minder tijd lijk te hebben voor het kijken van films en series, maar ook door het gemak van bijvoorbeeld Netflix. Ik moet wel zeggen dat het 'fysieke' van een DVD, Blu-Ray of zelfs VHS voor mij nog altijd veel gaver is dan 'even aanklikken op Netflix'. Als ik in een (tegenwoordig zeldzame) winkel kom waar DVD's verkocht worden, kan ik het niet laten om er even langs te gaan.

Verder heb ook ik nog een stripverzameling (Suske en Wiske albums). Ook alweer jaren mee gestopt, maar er was een tijd dat ik de Limburgse rommelmarkten afreisde voor die verhalen. Heel af en toe pak ik er nog eens eentje uit. Het ultieme jeugdsentiment, zullen we maar zeggen

Opmerkelijk genoeg heb ik nooit Funko's, bustes of dergelijke items verzameld. Die staan op zich wel mooi in je filmcollectie lijkt me.

pulleke Suske en Wiske strips... heb ik heel vroeger ook nog eens een tijdje verzameld. Die waren inderdaad heel goed en goedkoop op rommelmarkten te vinden.

DVD's heb ik ook jaren gespaard, maar ik vind de kwaliteit toch ver onder het niveau van blu-ray's of streamingkanalen. Ik probeer er ieder jaar weer een aantal de deur uit te doen. Sommige kan ik echter echt niet weg doen, zoals mijn Tarantino of Nolan collectie of guilty pleasures als Troy, Jackass en Austin Powers. Ook aardig wat DVD's uit de Quality Film Collection, maar dat zijn eigenlijk films die ik nooit een tweede keer ga kijken.

Ik verzamel overigens ook online data alles wat ik doe wordt bijgehouden: het aantal series op Followmytv, het aantal films op Listal, muziek op Last.fm, speciaalbier op Untapped... alleen hardlopen doe ik vreemd genoeg nog zonder al die apps.

Lolita Van de QFC DVD's heb ik er een stuk of 10. Mijn films staan normaal gesproken altijd op genre in de kast (komedie - drama - actie/thriller - horror - sciencefiction - muziek), maar die 10 QFC films blijven onafscheidelijk naast elkaar staan. De ruggen gaan mooi van de ene kleur over in de andere

Series en filmseries (Harry Potter, LOTR, Back to the Future etc.) staan overigens in een aparte kast.

Strips : Ja, ook hier. Suske en Wiske en De Kiekeboes heb ik compleet. Ook al heb ik tal van nieuwe albums nog niet kunnen lezen. Andere heb ik moeten stop zetten. Door de jaren heen ben ik 'andere' strips gaan verzamelen, minder op kinderen gericht en nostalgische integrales in huis gaan halen.

Het verzamelen van online data herken ik ook. Vroeger deed ik het allemaal in Excell en dergelijke. En dan heb ik tal van data-sites uitgeprobeerd. Zo hou ik nog steeds alles bij op 'What I Watch' (voor de series) en ben ik voor film volledig overgestapt op het superieure 'Letterboxd'. Voor strips bestaat er ook zoiets, 'Stripmunk'. Het is even wennen, maar wel mijn favoriet onder de stripdatabases.

En verder begrijp ik ook die neiging om iets compleet te hebben of te etaleren omdat het esthetisch mooi staat in de kast, bijvoorbeeld.

Op gebied van film / tv heb ik ook een (te) uitgebreide DVD collectie, waar ik eigenlijk verder helemaal niets mee doe. Het staat echter wel leuk, zoals door jullie ook genoemd.

Mijn echte verzameling is echter mijn muziekverzameling en dan vooral op cd. Dit is een behoorlijk uit de hand gelopen hobby geworden.

Het statistieken verhaal herken ik ook

Ow, sinds kort ben ik ook gevallen voor het 'op de foto met filmsterren' en dat gaat ook langzaamaan een collectie worden. Aangezien ik daar pas echt heel recentelijk mee begonnen ben is die verzameling nog minimaal, maar deze zal zeker uitgebreid worden.

Leuk. Die laatste beperkt zich bij mij tot een foto met Lance Henriksen (Aliens, Terminator, MIllennium series). En daar zal het bij blijven, denk ik.

Spacejet noemde in de chat ook de Panini stickeralbums. Die kan ik me ook nog goed herinneren. Heb nog een aantal volle albums met Pokémon stickers liggen en ook het WK van 2006 had ik helemaal compleet. Mooie tijden, die pakjes openscheuren.

Pokémon en Yu-Gi-Oh kaarten heb ik ook nog wel verzameld, maar daarbij had ik nooit echt de drang om ze ook echt compleet te krijgen. Ik wilde gewoon de tofste personages bij elkaar zien te krijgen.

Lance Henriksen staat nog hoog op mijn lijstje Spacejet! Als liefhebber van de echte B-film ben ik eigenlijk altijd al fan van hem geweest.

brawljeff schreef:

Ik had nog nooit van funko pops gehoord, maar ze al wel eens gezien, blijkt na net even gegoogled te hebben. Ze zijn er zelfs van The Simpsons. Ik spaar die funko pops niet (vind ze in het geval van bv. The Simpsons ook maar lelijk), maar heb wel een basic setje van de reguliere Simpsons figuurtjes (het gezin + bonus Kent Brockman). Soms wil ik er wel (veel) meer van hebben, maar tot nu toe heb ik me in kunnen houden.

Verder heb ik wel veel dvd's en ook met de blu-rays schiet het leuk op. Films én series.

avatar van renzoroy_mm

Ik heb rond de 1500 dvd's, 500 vhs tapes, 500 blurays, 500 cd's en rond de 1000 lp's. Moet mijn lijsten allemaal ooit nog eens bijwerken want weet de precieze aantallen niet, maar op het moment zit alles in dozen... :/

Van die panini albums heb ik er ook nog een stuk of 100 ofzo. Waarvan iets meer dan de helft compleet, maar daar doe ik echt niks meer mee.

brawljeff schreef:

Bij mij begon dit als kleine snotter al met 'Care Bears' en enkel jaren later met 'Alfred J. Kwak'. Mijn topfavoriet waar ik de beste herinneringen aan heb, blijft die van 'Jurassic Park'. Eigenlijk nooit één album compleet gehad ... Ik zou ze eigenlijk terug willen hebben, want werden ooit weggegooid.

Shaky schreef:

Een topkerel, hoor! Ik heb hem op FACTS ontmoet, meer dan 10 jaar geleden. Hij was grappig, vriendelijk, zeer gewillig en nam zijn tijd. Zeer fijne man. En dat is eerder een uitzondering dan de regel. *kuch* David Carradine *kuch* - Wat een eikel. 'k Hoop dat je Lance ooit nog mag ontmoeten. 'k Heb ook een Alien fotoprint met zijn handtekening en 'for ...' op, al schreef hij mijn naam wel verkeerd. Héhé.

Ja, de één is vriendelijker dan de ander; dat heb ik ook aan den lijve ondervonden

Je naam verkeerd geschreven? Haha, dat is eigenlijk ook wel weer uniek.

Ik zie mensen hierboven spreken over Panini stickeralbums; daar ben ik te oud voor (ben 31) en was iets voor de generatie ná mij. Wat ik wel echt gespaard heb, en hopelijk zijn er nog een aantal mensen hier die ze zich kunnen herinneren: Flippo's! Man, wat waren die geweldig. Daar ging veel tijd inzitten.

De generatie na jou? Dat klopt niet echt hoor, Robbie. Ik van 1982 en heb die 'CareBears' rond mijn 5 jaar gehad. "Alfred J. Kwak" was 'hot' in het tweede leerjaar en ten tijde van "Jurassic Park" was ik 10.

Ow, echt? Dan is dat volledig aan me voorbij gegaan. Ik ken ze alleen van de afgelopen jaren met voetballers enzo. Nou ja; ik was ook zo gedreven met de flippo's dat andere verzamelitems me niet interesseerde

avatar van renzoroy_mm

Ja, ik ben 34 en ik verzamelde ook die panini albums. Flippo's heb ik ook verzameld en spacix kaarten (die zaten bij twix en mars enzo)

Flippo's ... Die van The Simpsons (ik was al een tiener dan) heb ik nog steeds.

avatar van renzoroy_mm

flippo's van the simpsons?

Het kan toch niet zijn dat je die gemist hebt? Grote, kleine en meestal niet simpelweg rond. Deze zaten bij Crocky chips en Sultana producten. Het was een ware ruilbeurs op school. ZE hadden ook een gaatje, zodat je deze aan een sleutelring kon hangen.

Het grappige was dat ik liever Smiths had, maar die hadden er geen van The Simpsons natuurlijk.

Goh, die Spacix kaarten was ik volledig vergeten. Ik was er nét te oud voor, die vlogen de vuilnisbak in. Any heart attacks?

Esteban schreef:

*kuch* David Carradine *kuch* - Wat een eikel.

Wel voormalig, dan...

Verder onthoud ik mij van de flippo / panini- discussie. Heb ooit wel es flippo's in handen gehad, maar dat was toch vooral om bij de chips te komen.

Bij mij was het omgekeerd. Die chips zaten alleen maar in de weg.

avatar van renzoroy_mm

nee simpsons flippo's ken ik niet. Alleen die van de looney tunes en chester

De Looney Tunes verzamelde ik eveneens. En Garfield flippo's (Crocky) had ik ook wel. De Chesters probeerde ik te ruilen voor andere, maar niemand wou die. En dan had je nog de Panini flippo's, die waren van Pocahontas of The Lion King.

Something else ...

Eigenlijk is het ook een vorm van verzamelen. Twee jaar geleden ben ik begonnen met integrale uitgaves van strips te kopen. Dat zit énorm in de lift nu. De éne na de andere verschijnt. Veel te veel voor mijn portemonnee eigenlijk. Maar zo heb ik eindelijk reeksen in huis die ik als kind gemist heb of niet kreeg.

avatar van Bakema NL

Bakema NL

Alles +/- hoor...

50 000 strips/comics/manga

2500 cd's

1500 dvd/bluray

1250 games (Pc/Nintendo/Playstation)

1000 boeken (die zonder plaahjes )

Stof.....veeeeeel stof.

Ja, denk dat ik wel een verzamelaar ben.