• 8.985.838 stemmen

Series gebaseerd op oude films

avatar van renzoroy_mm

Tegenwoordig is het blijkbaar een trend om tv series te maken van wat oudere en succesvolle films... Tot nu toe zijn ze allemaal naar mijn mening crap... In de jaren 90 hadden we dan nog de serie van Highlander, die was best ok... Toen kwam er een serie van Blade.. Zelf nooit gezien maar het was na 1 seizoen al gecancelled. Dan hebben we de Terminator spinoff "The Sarah Connor Chronicles wat ook al na 2 seizoenen gecancelled werd.. Recentelijk hebben we een serie van Rush Hour (na 8 afleveringen gecancelled en staakte CBS meteen het uitzenden van de resterende eps, ook al worden ze van 23 juli weer hervat) dan hebben we een serie van Uncle Buck.. die in de film gespeeld werd door de legendarische John Candy en nu door Mike Epps..?? Na 8 eps al terecht gecancelled. Ook hadden we Damien wat als een vervolg moest dienen op de horror filmserie The Omen... 1 ep gezien en Damien wist niet meer dat die zoon van Lucifer is... eeuhm ok, uitgezet en niet veel later werd die gelukkig gecancelled...

Vanaf 23 september komt er een serie van The Exorcist die wel die titel draagt maar volgens mij verder niet verwant is aan de films en vanaf 21 september kunnen we de serie Lethal Weapon verwachten die gebaseerd is op de hit-actiefilms uit de 80's/90's met dezelfde personages...

The CW (Amerikaanse zender ) is bezig met het ontwikkelen van een nieuwe tv serie van de Friday The 13Th franchise..maar releasedatums e.d. zijn nog onbekend.

Naar die laatste 3 ben ik wel benieuwd maar ik verwacht er niet teveel van...

Ook komt er vanaf 23 september een revival serie van McGyver.. (Dit was dan geen film maar dacht zeg het er toch even bij )

Welke succesvolle films zullen nog meer als serie komen in de toekomst begin ik mij af te vragen... Een nieuw concept bedenken wordt steeds lastiger voor de studio's geloof ik... Zijn er films waar jij graag en serie van zou zien? Ik persoonlijk eigenlijk niet echt.

avatar van renzoroy_mm

oh, ik vergeet Ash vs The Evil Dead die gebaseerd is op de geniale Evil Dead films Maar die is dan ook met Bruce Campbell (de ster uit de films) De enige serie wat mij betreft die gebaseerd is op een filmserie die geweldig is

avatar van Glacius

Glacius

Scream is een serie van.

From Dusk Till Dawn is een serie van.

Je kan beargumenteren dat Bates Motel gebaseerd is op de film, in plaats van de novel.

Binnenkort komt HBO met Westworld.

Waar ik wel hoge kwaliteit (mini)series van zou willen zien? Lastig, de meeste films zijn boek adaptaties... Tellen die ook?

Cube en The Thing iig.

avatar van Miszmi

Miszmi

Ik kijk vooral naar wat mij leuk en interessant lijkt, Scream ben ik daardoor gaan volgen. De film echter nooit gekeken. Hoorde laatst op de radio een miniserie (met recht een miniserie te noemen van 3 afleveringen) die mij ook interessant lijkt, in de vakantie even opzoeken. And Then There Were None heet de serie, gebaseerd op een boek van Christie Agatha, maar er is tevens een film van uit de jaren '40.

Ik volg denk ik meer series die gebaseerd zijn op boeken dan op oude films, maar volg ook voldoende 'originele' series waarvan de basis niet uit boeken of oude films komt. Boeken lees ik sowieso nooit, dus verhaallijnen zijn voor mij hoe dan ook nieuw.

Ik heb geen films wat van mij uitgebracht moet worden in een serie, Scream slaat bij mij aardig goed aan, maar ik denk dat het heel lastig is om een slasher movie in een serie te verwerken. Ben ook heel lang sceptisch geweest tegenover de serie, voordat ik er eindelijk aan ben begonnen. Ik zit er bijvoorbeeld niet te wachten op series die gebaseerd zijn op A Nightmare on Elmstreet, Friday the 13th, Halloween etc. Deze films hebben op zichzelf al zoveel delen, dat een serie volgens mij niet meer vernieuwend kan zijn. De remake van A Nightmare on Elmstreet en deel 2 van Halloween waren op zichzelf al vreselijk slecht.

Daarentegen denk ik wel dat er mooie series zouden kunnen komen van enkele klassiekers waarvan de films nog niet zijn 'uitgemolken'. Ik kijk met name recente series en films vanaf de jaren '80. Remakes ben ik over het algemeen niet zo'n fan van, maar ik denk wel dat een serie waar veel meer verdieping in komt een meerwaarde kan hebben.

avatar van Miszmi

Miszmi

Mza, inderdaad eerstgenoemde serie. Ik ben niet zo van de oude films/series, mijn afkeer is ook wel wat minder geworden, maar ga zelf toch eerder voor de nieuwere. Mogelijk dat jij de serie matig vond, omdat je het origineel wel hebt gezien. Zo te zien zijn al jouw genoemde films allemaal een beetje van hetzelfde, waaronder dus ook de serie. Ik denk dat ik gewoon lekker de serie pak en de rest links laat liggen. Mogelijk pak ik ze ooit eens op.

Oki

avatar van misterfool

misterfool

Een serie gebaseerd op een oude film kan best goed werken: Fargo.

Ik denk dat de truc is om niet een verhaallijn te kopiëren, maar een bepaalde sfeer te benaderen.

Wat ik wel eens zou willen zien, is een serie gebaseerd op een niet zo´n heel succesvolle film, met desondanks een intrigerend uitgangspunt. Bijvoorbeeld: The Village (2004) of Darkman (1990)

Fargo leek me in eerste instantie heiligschennis, ook al waren de Coens eraan verbonden. Veel scenes zijn ook zo goed als gejat, en toch is het wel een fijne serie geworden, waarbij veel te danken is aan de cast. s1: een dikke vier sterren, s2: drie en een half.

Stranger Things (niet gezien) wordt op imdb vergeleken met gezien als een ode aan bv. E.T. en Close encounters of the third kind. Ook het recente Super 8 wordt erbij gehaald, wat volgens mij op zich al een ode is aan die Spielberg films. Ik moest ook aan Explorers denken, zeker wat betreft die posters: stranger things en explorers.