• 8.985.673 stemmen

Friends reünie

avatar van moviemike

moviemike

De populairste sitcom aller tijden krijgt een reünie.

Destijds eiste de cast schandaalbedragen van één miljoen dollar per seizoen, waardoor de stekker uiteindelijk uitgetrokken werd.

Destijds heeft diezelfde cast zoveel geluk gehad en geld gekregen dat teren op dat succes een normaliteit is geworden.

Eigenlijk zijn die zes sterren niet veel meer geworden dan het personage dat ze toen waren, zouden ze daar dankbaar om moeten zijn.

Nu komt er, na vijftien jaren, een eenmalige reünie.

In plaats van dat op een respectvolle manier te doen, speciaal voor de fans die hun personage en eigen naam groot hebben gemaakt, eisen onze 'Friends' bijna driemaal zoveel voor één reünie als destijds voor een seizoen!

Joepie

avatar van legian

legian

Tja, leuk zo'n reünie maar ik zit er niet op te wachten. Begreep dat dit vooral gedaan wordt om HBOmax te promoten. Dus of dat de kwaliteit ten goede komt? Ach het is natuurlijk wel makkelijk verdienen.

avatar van Panta Rei_mm

Panta Rei_mm

Leuke serie hoor, maar wel ontzettend gedateerd.

Reünie is niks anders dan het toenmalig succes uitmelken.

Wat mij betreft mogen Monica, Ross, Rachel, Joey, Chandler en Phoebe zichzelf dus door de plee trekken.

Ga gewoon werken voor je poen.

avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

Achja, zou ik het aannemen zulke bedragen? Zeker weten. Zou ik er zelf achter vragen als ik weet dat ik kans heb dat men het betaald? Ok daar denk ik van wel. Dus ja zijn het schandaalbedragen? Voor de normale werkmens, waar ik zelf ook toe behoor, zijn het bedragen die ze nooit bij mekaar gaan krijgen. Maar dan heb ik toch zoiets van hate the game, not the player.

Meeste hebben nadien nog wel dingen gedaan, Top Gear, Episodes (met prijzen voor LeBlanc), Band Of Brothers en reeks over O.J. die ook wel wat prijzen wonnen en wat regiewerk (Swimmer), diverse films van allerlei allooi door de drie dames (met minder succes misschien wel). Enige die echt pedalen wat is kwijtgespeeld is Matthew Perry.

Of ik nu per se uitkijk naar een reünie? Dat ook weer niet ondanks dat ik Friends absoluut genietbaar vond, wat afgesloten is is afgesloten.

Friends is zeker niet gedateerd en nog altijd mateloos populair. Ik vind een reunie wel leuk, gewoon een anderhalf uur nostalgische terugblikken.

Ik sluit ook niet uit dat er nog eens iets van een mini-seizoen gaat komen, zou niet de eerste sitcom zijn die na jaren weer terugkeert. Het is ook niet dat de 6 Friends nou allemaal langdurig geslaagd zijn na Friends. Sterker, alleen Jennifer Aniston is het gelukt in mijn ogen.

The Oceanic Six schreef:

Hangt volgens mij ook een beetje van hun keuzes af. Aniston is inderdaad het meest succesvol, omdat ze in grote Hollywood-komedies (overigens van wisselend niveau naar mijn mening, maar dat doet er niet toe) is blijven verschijnen.

Op zich hebben David Schwimmer en Lisa Kudrow het ook niet slecht gedaan. Ik krijg alleen de indruk dat Schwimmer vooral doet waar hij zelf interesse in heeft en niet per se in grote producties hoeft te spelen. Ik was iig onder de indruk na hem serieus aan het werk te hebben gezien in American Crime Story. Kudrow heeft zelfs vrij veel gedaan sinds Friends, maar veelal bijrollen. Ik heb al een paar keer gehad dat ik een film was aan het kijken en dat opeens blijkt dat zij een kleine rol heeft.

Matthew Perry, Matt LeBlanc en Courteney Cox zijn inderdaad nooit meer helemaal van hun imago afgekomen. Zowel Perry als LeBlanc zijn voornamelijk personages blijven spelen die heel erg in het verlengde liggen van Chandler en Joey, maar eigenlijk met weinig succes. LeBlanc werd zelfs bij Top Gear nog vaker Joey genoemd.

avatar van Panta Rei_mm

Panta Rei_mm

The Oceanic Six schreef:

Klopt. Je hebt helemaal gelijk. Net als de boeken van o.a. Jane Austen is deze serie tijdloos.

Zou het trouwens wel leuk vinden als Friends bepaalde stukken uit de wereldliteratuur zou 'vertalen' naar onze tijd. Net zoals in Moonlichting gebeurde. ('Taming of the shrew' van Shakespeare en 'A Christmas Carol' van Dickens)

Of, voor mijn part, iets uit Alice in Wonderland of een verhaal van Edgar Allen Poe.

avatar van Poeha

Poeha

Nou, de reünie is dus officieel geweest afgelopen week.

Met James Corden als host. Leuk om eens te zien. Ook wat verhalen van achter de schermen.

Zoals het leek genoten de producers/schrijvers er ook van, terwijl je hierboven toch leest dat er op het laatst 1 miljoen per acteur per aflevering werd gevraagd (wat ik eigenlijk ook al vaker had gelezen). Dat doet voor mij toch wel iets afbreuk aan de voor mij leukste tv serie tot nu toe. Maar ja,wat zou je zelf doen in zo'n situatie.

Al met al geinig om zo zoveel jaar later weer eens op die set te zien. En om die set zelf weer te zien, maar nu vanuit een ander (publieks)perspectief.