• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.972 gebruikers
  • 9.370.364 stemmen

Top 10 2019

zoeken in:

JorisTVmeter

• 359 berichten
  • 654 stemmen

Het einde van het jaar komt er weer aan... Tijd om je top 10 van 2019 samen te beginnen stellen.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4625 stemmen

1.Marianne (S1), één brok sfeer, met passie gemaakt en geacteerd, één van de beste horrorseries ooit, voor mij. 5* (plek 5 in top 10)

2.Derry Girls (S2), gaat verder waar seizoen één gestopt was, met misschien zelfs iets meer serieux, zonder daarom het compleet geniaal absurde britse, ietwat platte, te vergeten. Geen voer voor mensen die enkel willen gaan voor een serie die hen levensvragen voorschotelt maar fantastisch grappig. 5* (samen met S1 plek 10 in top 10)

3.Eigen Kweek (S3), veruit het beste seizoen van de serie, met een hilarische aflevering in een cabardouche en Peter Van Den Begin als geweldige Antwerpse "buitenstaander". 4,5*

4.The OA (S2), alles nog een beetje groter, gekker en meer doordacht dan het, reeds zeer goede, S1 van deze serie. Brit Marling is uitstekend in de hoofdrol. De verhaallijnen sluiten prima op mekaar aan en laten tegelijk ook voldoende ruimte voor eigen interpretaties, zeer jammer dat deze serie gecancelled is na S2. Hier zat nog (zeer) veel potentieel in. 4,5*

5.Frontera Verde (S1), magisch realistisch sprookjesachtig verhaal in het midden van de jungle. Vrij apart maar wel steengoed. 4,5*

6.Luther (S5), Idris Elba blijft ongelooflijk straf als Luther, de onorthodoxe rechercheur die al wel eens buiten de lijntjes durft kleuren, al dan niet gedwongen door zijn verleden of levenskeuzes die hij ooit gemaakt heeft. Visueel ook top en met enkele bijrollen die ook gedenkwaardig zijn. 4,*

7.Geub (S1), eerste aflevering was echt comedy goud, voor de liefhebbers van Geubels en Tom Boonen een aanrader. Rest van de serie blijft goed, snedig en grappig. 4,*

8.Chateau Meiland (S1), cult TV, met personages die heel Nederland (en een verdwaalde belg zoals ondergetekende) in hun hart heeft gesloten. Héérlijke guilty pleasure. 4*

9.Alleen Elvis Blijft Bestaan (S9) dit is wél voor de meerwaardezoeker, Thomas Vanderveken is ongelooflijk sterk als serene interviewer die nooit de sensatie opzoekt maar wel de juiste vragen weet te stellen, deelnemers zijn vaak niet "the usual suspects" en hebben dus effectief veel nieuwe info te geef. Zeer goed gemaakt mooi programma (al jaren). 4,*

10.De Kleedkamer (S4), als sportliefhebber en wielerliefhebber een genot om naar te kijken en te luisteren, grootheden van vroeger die anekdotes vertellen over de koers en alles wat er rond gebeurt. Ook Van Gucht bij wie ik vaak gemengde gevoelens heb doet het hier prima. 4*

(voorlopig)

brawljeff

• 2773 berichten
  • 3307 stemmen

Ook alvast mijn voorlopige lijstje. Ik hoop op de valreep The Witcher nog toe te kunnen voegen.

1. Chernobyl - Seizoen 1

2. Dark - Seizoen 2

3. Mindhunter - Seizoen 2

4. The Sinner - Seizoen 2

5. Dead to Me - Seizoen 1

6. After Life - Seizoen 1

7. The End of the F***ing World - Seizoen 2

8. Game of Thrones - Seizoen 8

9. The OA - Seizoen 2

10. Killing Eve - Seizoen 2

centurion81

• 2066 berichten
  • 1986 stemmen

Niet heel veel uit 2019 gezien, kom tot precies 10 seizoenen

01. After Life (S1)

02. Last Chance U (S4)

03. Game of Thrones (S8)

04. The Spy (S1)

05. Atypical (S3)

06. Grace and Frankie (S5)

07. Love, Death & Robots (S1)

08. Stranger Things (S3)

09. Marianne (S1)

10. Black Mirror (S5)

legian

• 777 berichten
  • 0 stemmen

Alvast een voorlopig lijstje. Wacht nog even The Witcher en The Expense af voor een definitieve lijst.

1. Chernobyl - seizoen 1

2. True Detective - seizoen 3

3. Jack Ryan - seizoen 4

4. The Boys - seizoen 1

5. The Punisher - seizoen 2

6. Peaky Blinders - seizoen 5

7. The Grand Tour - seizoen 3

8. Stranger Things - seizoen 3

9. The Dragon Prince - seizoen 3

10. Final Space - seizoen 2

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Veel te weinig kunnen zien. Ik zit gigantisch achter met alles. Geen Top 10 dit jaar.

stinissen (crew series)

• 23434 berichten
  • 76919 stemmen

Is er geen link om te achterhalen wat je in 2019 allemaal hebt gezien zo een soort link heeft moviemeter ook is een stuk makkelijker.

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

Mza Als je bedoelt hoe je kunt zien welke stemmen je hebt geplaatst op series uit 2019 kun je gewoon de link gebruiken die je via MM krijgt en dan "moviemeter" in de adresbalk vervangen door "tvmeter" en je usernummer aanpassen aangezien dit op MM anders zal zijn dan op TvM. In jouw geval wordt dit dan: stinissen - TvMeter.nl

Mocht je een andere MM link bedoelen zal deze werkwijze ook werken vermoed ik.

horizons

• 5687 berichten
  • 2402 stemmen

Het log werkt op tvmeter niet. En als ik via zoeken in eigen stemmen productiejaar 2019 kies dan verschijnt er niets...

...maar op informatiescherm bij recente stemmen staan ze wel.

Top lijst 2019:

1. Umbrella Academy - seizoen 1

2. Dark - seizoen 2

3. Star Trek Discovery - seizoen 3

4. Daybreak - seizoen 1

5. Black Summer - seizoen 1

6. Love, Death & Robots - seizoen 1

7. Chambers - seizoen 1

9. Casa de Papel - seizoen 3

10. Wu Assassins - seizoen 1

Wellicht nog the Mandalorian ergens er tussen. Of The Witcher,

Heino (moderator series)

• 1517 berichten
  • 2355 stemmen

boneventura, als je bij je eigen stemmen zoekt en er in de adresbalk "/2019" achter tikt (zonder aanhalingstekens) zou je als het goed is je stemmen op seizoenen met productiejaar 2019 moeten zien. Voor jou wordt dit dan: horizons - TvMeter.nl

stinissen (crew series)

• 23434 berichten
  • 76919 stemmen

Dank u Chiel!

Reinbo_mm

• 40 berichten
  • 41 stemmen

1. Too young to die old

2. Love, Death and Robots

3. Chernobyl

4. Peaky Blinders seizoen 5

5. Black Mirror seizoen 5

Verder geen series gezien. Misschien dat ik Stranger Things 3 of The end of the fucking World 2 nog een kans geef met kerst

brawljeff

• 2773 berichten
  • 3307 stemmen

Op het laatste moment toch nog maar liefst drie nieuwkomers:

1. Chernobyl - Seizoen 1

2. Mindhunter - Seizoen 2

3. Dark - Seizoen 2

4. The Witcher - Seizoen 1

5. The Sinner - Seizoen 2

6. Dead to Me - Seizoen 1

7. After Life - Seizoen 1

8. Game of Thrones - Seizoen 8

9. Hendrik Groen - Seizoen 2

10. The Imagineering Story - Seizoen 1

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Mijn eindlijstje met series uit 2019 die ik heb gezien.

Er zijn 2 duidelijke winnaars, maar Stranger Things haalt dan toch net plek 1 binnen. Maar het scheelt weinig. Daarna nog een stel hele goede series en bij de laatste drie plekken moest ik toch al zoeken in mijn 3,5* lijstje. Ofwel, het was geen jaar met een vloedgolf aan topseries/seizoenen, maar ik heb wel heel veel leuks gezien. Van de subtop is Chernobyl mijn winnaar. Die mini-serie heeft echt indruk op me gemaakt. Gekke uitschieter is De Luizenmoeder s2 op plek 10. Kan er niks aan doen, heb gewoon een zwak voor die serie. Kneuterig Nederland, maar daarom wel zo geestig.

Ik had zelf verwacht dat de nieuwe seizoenen van South Park, Game of Thrones, Black Mirror en Arrested Development mijn eindlijstje wel zouden halen, maar ze vielen me allemaal zwaar tegen.

1. Stranger Things s3 - 4,5*

2. Love, Death & Robots s1 - 4,5*

3. Chernobyl s1 - 4*

4. The Punisher s2 - 4*

5. The Witcher s1 - 4*

6. The Movies that made us s1 - 4*

7. When they see us s1 - 4*

8. Designated Survivor s3 - 3,5*

9. Don't f*ck with cats: Hunting an internet killer s1 - 3,5*

10. De Luizenmoeder s2 - 3,5*

Heb dit jaar overigens 2 onvoldoendes uitgedeeld aan een 2019 seizoen: The Walking Dead seizoen 9. Dat die meuk maar snel van de buis af gaat. Ben met de serie gestopt nadien.

En The Mandalorian, maar een kleine onvoldoende.

grovonion

• 595 berichten
  • 2199 stemmen

Ik heb er in 2019 bijkbaar redelijk wat gezien, en ik vond het ook een enorm sterk en gevarieerd jaar, mijn lijst:

1. Chernobyl (S1)

2. Russian Doll (S1)

3. Sex Education (S1)

4. Undone (S1)

5. The Boys (S1)

6. The Man in the High Castle (S4 en goede aflsuiter)

7. Crashing (S3 en afsluiter)

8. Fleabag (S2)

9. The Witcher (S1)

10. The Good Place (S3&4)

En 2 series die hier wel eens in zouden kunnen staan maar ik nog niet ben beginnen kijken: Expanse (S4) en Stranger Things (S3).

badfans69

• 3960 berichten
  • 6126 stemmen

Mijn top 10

alfabetische volgorde

Animal Kingdom - S4

Bosch - S5

Chernobyl - S1

Gåsmamman - S3

Godfather of Harlem - S1

Line of Duty - S5

Snowfall - S3

Succession - S2

The Man in the High Castle - S4

When They See Us - S1

net buiten de top 10

Undercover -S1

Animosh_mm

• 264 berichten
  • 114 stemmen

Hier ook mijn top 10 (de series met een sterretje zijn animeseries):

01. Vinland Saga*: het is lastig om de serie samen te vatten zonder spoilers te gebruiken, maar het is een soort historisch oorlogsepos over een jongen, Thorfinn, en zijn zoektocht (in de tijd van de vikings) naar wat het betekent om een "ware strijder" te zijn. De manga is een klassieker, en deze adaptatie doet haar eer aan, met als resultaat een epos vol grootse thema's (van oorlog tot religie) en sterke, veelzijdige personages die zich uitstekend ontwikkelen. Als je het Game of Thrones-gat wil vullen is dit zeker het proberen waard.

02. Chernobyl: iedereen keek uit naar Game of Thrones, maar Chernobyl was de HBO-serie die met afstand het meeste indruk op me maakte. Van het strakke script over een enorm fascinerende gebeurtenis waar ik weinig over wist tot de sfeervolle vormgeving: het zit allemaal uitstekend in elkaar. De serie is soms een beetje prekerig, en had misschien nét iets langer gemogen, maar verder heb ik weinig aan te merken.

03. Kaze ga Tsuyoku Fuiteiru [Run with the Wind]*: een serie over een stel studenten die ernaar streven om in de Hakone Ekiden te rennen, de grootste studentenrace in Japan. Die sportkant is vermakelijk, maar wat deze serie vooral goed maakt is hoe sterk de personages zijn: twee personages krijgen duidelijk de meeste aandacht, maar ook de rest van de groep wordt uitgebreid ontwikkeld, en aan het einde van de rit krijgen al hun arcs een bevredigend einde. Één van de beste sportseries die ik heb gezien.

04. Attack on Titan S3 (Part 2)*: grappig genoeg heeft AOT precies de tegenovergestelde ontwikkeling van GOT doorgemaakt. Waar GOT begon als een politiek epos met een uiterst complexe wereld maar steeds meer verviel in clichés en versimpeling worden de wereld en personages van AOT juist steeds complexer, met dit seizoen als voorlopig hoogtepunt. Epische, strategisch doordachte veldslagen, verdiende climaxen voor personages, verdieping van de wereld - alles wat ik in GOT zo miste was hier wel te vinden.

05. Mob Psycho S2*: het nieuwe seizoen van de serie over een supersterke esperjongen die die krachten helemaal niet wil. Het komt van dezelfde schrijver als One Punch Man, maar waar het nieuwe seizoen van die serie dramatische animatie had was Mob Psycho juist een visueel festijn, met voor een serie fantastische animatie. Inhoudsgewijs vond ik het iets minder dan het eerste seizoen (iets te veel op actie gericht, en het tempo lag soms wat te hoog), maar ook in dat opzicht was het gewoon goed, en waar One Punch Man voor mijn gevoel wat gestagneerd is in eindeloze gevechten zit hier gelukkig wel vaart in het verhaal.

06. Kimetsu no Yaiba [Demon Slayer]*: gaat over een jongen, Tanjiro, die nadat zijn familie (met uitzondering van zijn jongere zus) door een demon is afgeslacht een "demon slayer" wil worden, in de hoop dat hij zo hun dood zal kunnen wreken. Maar die wraakgevoelens beheersen hem niet: nee, het hoofdpersonage is juist een uiterst empathisch en volwassen personage, wat best verfrissend is in dit genre. Daarnaast heeft het een zeer fijn tempo, waarin weinig tijd verspild wordt aan dingen als training en minibosses, en is het net als Mob Psycho voortreffelijk geanimeerd. Het uitgangspunt is vrij standaard maar de uitvoering is uitstekend.

07. The Boys S1: ik heb dit jaar best een aantal superheldenseries gezien (naast deze zag ik ook het nieuwe seizoen van The Punisher, Watchmen, en My Hero Academia is nog bezig), maar dit was voor mij de beste. Waar Watchmen iets nieuws probeerde te doen (racisme was daar het kernthema) focuste The Boys meer op het centrale thema van de Watchmen-comic: dat mensen met superkrachten ook gewoon mensen zijn, met al hun gebreken, waardoor een wereld met superhelden ook duistere kanten met zich meebrengt. Dat thema vind ik persoonlijk interessanter dan die van Watchmen (de serie), en daarnaast is The Boys ook gewoon erg leuk om te kijken, met een hoop over the top geweld en een flinke dosis zwarte humor.

08. Sarazanmai*: na The Boys wordt het lastiger, want dan heb ik de echte uitschieters wel gehad. Maar een andere serie die zeker het melden waard is, is Sarazanmai, over jongens die ... in kappa kunnen veranderen ... en tegen bizarre kappa-zombies moeten vechten ... die een afspiegeling zijn van de diepste geheimen van hun slachtoffers. Zei ik al dat Sarazanmai een vreemde serie is? Het onderwerp van de serie is in feite de verborgen geheimen van de genoemde jongens, maar die worden dus op een zeer surrealistische manier verkend, met een hoop symboliek en abstracte beelden. Dat is niet voor iedereen weggelegd, maar mij beviel het wel. Maar zoals vaak bij werk van deze schrijver (Ikuhara) is het einde wat underwhelming.

09. Boogiepop wa Warawanai [Boogiepop Never Laughs]*: heel anders dan Boogiepop Phantom (staat op deze site) - het mist de duistere sfeer en sfeervolle soundtrack van die serie, en is een stuk makkelijker te volgen - maar nog steeds boeiend. Het hoofdpersonage is een meisje die als alter ego Boogiepop heeft, een soort superheld die bovennatuurlijke mysteries oplost. Maar vreemd genoeg blijft haar achtergrond een beetje onduidelijk en gaat de meeste aandacht uit naar de ontwikkeling van verschillende randpersonages, die ieder met hun eigen problemen stoeien, waar die bovennatuurlijke verschijnselen symbool voor staan. Gelukkig boeien die meestal wel, maar iets meer lijn in de serie had haar waarschijnlijk goed gedaan.

10. Big Little Lies S2: niet zo goed als het eerste seizoen, maar nog steeds uiterst sterk geacteerd (zeker ook door nieuwkomer Meryl Streep), en de problemen waarmee de personages stoeien voelen meestal als een logisch gevolg van de gebeurtenissen in het vorige seizoen. Sommige gebeurtenissen voelden echter een beetje goedkoop en geforceerd, en soms voelde het een beetje alsof drama erbij gesleept moest worden om bepaalde personages iets te doen te geven, maar het blijft zeker de moeite waard.

En om nog snel een top 20 te vervolmaken:

11. Kaguya-sama*: een romcom over twee tieners die hard proberen om elkaar als eerste de liefde te laten bekennen omdat ze beide de bovenhand willen hebben in hun relatie (lees: nerveus zijn). De personages zijn leuk, de voice actors doen het erg goed (belangrijk bij een komedie) en de animatie is stijlvol. Vermakelijk.

12. Legend of the Galactic Heroes: Die Neue These S2*: minder dan het eerste seizoen, vooral wat betreft de opbouw van belangrijke ontwikkelingen, maar dit politieke sci-fi epos is nog steeds zeer de moeite waard.

13. Jojo's Bizarre Adventure Part 5: Golden Wind*: wat verhaal en personages betreft niet heel memorabel, maar de typisch bizarre gevechten zijn dat gelukkig wel. De liefhebbers weten het wel te vinden.

14. Dr. Stone*: gaat over een jongen die, ontwaakt in een post-apocalytische toekomst, zich ten doel stelt om de wetenschap te doen herleven. En de serie is op haar best wanneer het zich richt op die wetenschap, en je doet beseffen hoe revolutionair bepaalde ontwikkelingen wel niet waren die we nu voor lief nemen.

15. Yakusoku no Neverland [The Promised Neverland]*: een serie over drie kinderen in een weeshuis, met een leven dat perfect lijkt, van hun lieve zorgmoeder tot de idyllische omgeving. Maar uiteraard is niet alles wat het lijkt. Een leuk actie-mysterie met een best inventief uitgangspunt (dat ik niet zal spoilen).

16. Lord El-Melloi II Case Files: Rail Zeppelin Grace Note*: de duizendste serie in het Fate-universum, over het latere leven van één van de personages in Fate/Zero (Waver), nu een soort tovenaarsdetective. Vooral de losse mysteries in de eerste helft zijn leuk, en de tovenaarswereld is best boeiend.

17. Catch 22: het boek heb ik nooit gelezen dus een vergelijking kan ik niet maken, maar ik vond het een vermakelijke satire van de militaire bureaucratie, met ook nog een beetje drama aan het einde.

18. Given*: een romantisch drama over de liefde tussen twee jongens, en hoe die opbloeit - en zij groeien als personen - door de muziek (ze zitten in een band). Niet helemaal mijn genre, maar wel gewoon solide.

19. Watchmen: een continuatie van de Watchmen-comic, met de oude personages in onze tijd. Vooral de eerste helft van de serie is sterk: het mysterie voelt lekker surreëel, de nieuwe personages en context zijn boeiend, en de serie is best sfeervol. Maar in de tweede helft maakt de serie dat potentieel niet helemaal waar: met de personages en context wordt te weinig gedaan (ze blijven vrij eendimensionaal), en nadat het mysterie eraf was boeide het verhaal mij een stuk minder. Goed, maar het had een stuk beter gekund.

20. When They See Us: een solide Netflix-miniserie over de "Central Park Five". Een beetje "by the books" allemaal, maar het is interessant om meer te weten te komen over deze beruchte zaak.

Wat flops betreft stelden vooral Game of Thrones en One Punch Man, om verschillende redenen, flink teleur: bij Game of Thrones was het script het probleem, bij One Punch Man zat het probleem hem juist meer in de rest (animatie, regie, voice-acting, etc.). En ook Carole & Tuesday (geregisseerd door Watanabe) en Rick and Morty (dat helaas echt in herhaling begint te vallen) voldeden niet helemaal aan mijn verwachtingen. Maar ondanks die teleurstellingen was dit weer een prima jaar. Het miste misschien een paar echte uitschieters, maar net daaronder was er meer dan genoeg moois te vinden. Op naar het volgende jaar maar weer.

legian

• 777 berichten
  • 0 stemmen

legian schreef:

Alvast een voorlopig lijstje. Wacht nog even The Witcher en The Expense af voor een definitieve lijst.

1. Chernobyl - seizoen 1

3. Jack Ryan - seizoen 4

4. The Boys - seizoen 1

5. The Punisher - seizoen 2

6. Peaky Blinders - seizoen 5

7. The Grand Tour - seizoen 3

9. The Dragon Prince - seizoen 3

10. Final Space - seizoen 2

En zo op de valreep toch een definitief lijstje:

1. Chernobyl - seizoen 1

3. The Expanse - seizoen 4

4. Jack Ryan - seizoen 4

5. The Boys - seizoen 1

6. The Punisher - seizoen 2

7. Peaky Blinders - seizoen 5

9. The Grand Tour - seizoen 3

10. The Dragon Prince - seizoen 3

The Expanse is de enige nieuwkomer en voegt zich in een stevige top 3, het blijft een heerlijke serie die met met elk seizoen weer blijft verrassen. The Witcher en Carnival Row weten het net niet te halen maar bieden beide veel potentie en een interessante wereld. De absolute flop is het afsluitende seizoen van Game of Thrones, wat een gedrocht was dat. De grootste tegenvaller is Watchmen maar dat is vooral vanwege mijn te hoge verwachtingen. De serie zelf is best vermakelijk, maar weet de potentie nergens waar te maken.

johannesA_mm

• 11 berichten
  • 0 stemmen

1. Suburra: La Serie - Seizoen 2 

2. Störst av Allt - Seizoen 1 

3. Mindhunter - Seizoen 2

4. Geheime Dagboek van Hendrik Groen, Het - Seizoen 2

5. Casa de Papel, La - Seizoen 3 

6. Undercover - Seizoen 1 

7. Unbelievable - Seizoen 1 

8. Peaky Blinders - Seizoen 5 

9. Luther - Seizoen 5 

10. Luizenmoeder, De - Seizoen 2 

horizons

• 5687 berichten
  • 2402 stemmen

horizons schreef:

Top lijst 2019:

2. Dark - seizoen 2

4. Daybreak - seizoen 1

5. Black Summer - seizoen 1

6. Love, Death & Robots - seizoen 1

7. Chambers - seizoen 1

9. Casa de Papel - seizoen 3

10. Wu Assassins - seizoen 1

Wellicht nog the Mandalorian ergens er tussen. Of The Witcher,

2. Dark - seizoen 2

4. The Witcher - seizoen 1

5. The Mandalorian - seizoen 1

6. Daybreak - seizoen 1

7. Black Summer - seizoen 1

8. Love, Death & Robots - seizoen 1

9. Chambers - seizoen 1

10. Stranger Things - seizoen 3

peterjames777

• 147 berichten
  • 1594 stemmen

1. Dark - Seizoen 2

2. Watchmen - Seizoen 1

3. The Deuce - Seizoen 3

4. When They See Us - Seizoen 1

5. Legion - Seizoen 3

6. Chernobyl - Seizoen 1

7. Barry - Seizoen 2

8. Mindhunter - Seizoen 2

9. Unbelievable - Seizoen 1

10. Sex Education - Seizoen 1

Gast

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.