• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.545 stemmen

Serie ideeën

zoeken in:

brawljeff

• 2773 berichten
  • 3307 stemmen

Benieuwd of jullie nog goede ideeën hebben voor een serie. Kan iets zijn wat je zelf hebt verzonnen of het kan gebaseerd zijn op een bestaande film, boek of game.

Hogwarts

Ik zou heel graag een serie zien die zich afspeelt op de beroemde Harry Potter school. Het kan lijken op de films, maar dan iets minder spektakel en dat we meer zien van de personages, de lessen en de historie van de school. Het zou zich bijvoorbeeld af kunnen spelen in de tijd van Lily, James, Sirius, Remus en Wormtail.

Fight Club

Lijkt me zeer geschikt voor een televisieserie. Het eerste seizoen zal dan bestaan uit de eerste ontmoetingen tussen de verteller en Tyler en de oprichting van de fight club onder het café. Het volgende seizoen kan dan de start van het clubhuis zijn en kan gaan over de opdrachten die ze elkaar geven. Het seizoen daarna mag dan alweer een stuk spectaculairder zoals het einde van de film: iedereen komt flink in de problemen en gaat te ver.

Ben benieuwd naar jullie ideeën!

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 berichten
  • 1305 stemmen

Mortal Kombat.

De games waren vet, de films 3x niks, en iedereen die er een stoere serie van

poogde te maken faalde gigantisch. Zoek een gemotiveerd team, en benader

bv filmregisseur Michael Bay. Knal er dan net zoveel geld tegenaan zoals ze bij

de serie vinyl hebben gedaan. Het risico is wel dat er dan maar 1 seizoen van

zal verschijnen, maar dan weten we wel zeker dat het meteen een knaller wordt.

Mortal Kombat beschikt over zulke vette karakters:

Raiden.

Johnny Cage.

Reptile.

Sub-Zero.

Scorpion: come over here, BAM!

Goed team, duidelijke afspraken, dik budget en ga ervoor.

FINISH HIM!

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

HALVE TAMME. schreef:

Mortal Kombat.

Mee eens. Een Mortal Kombat-serie waar de production value een beetje hoog ligt, met een goed gekozen cast en fight-choreografie, en waar ze net als de games blood/gore niet schuwen, kan volgens mij echt meesterlijk worden.

Zelf blijf ik maar hopen op wat tv-series van superheldencomics, maar dan niet die uit de bekende DC en Marvel-stal. En dan met name die met vrouwelijke protagonisten, denk Lady Death, Vampblade etc. Zou echt wat voor mij zijn als ze er bereid zijn wat budget in te stoppen.

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

Een nieuwe spinoff en/of een revival van Buffy The Vampire Slayer en Angel.

Er waren toen Buffy ten einde liep al plannen voor o.a. een Faith spin-off, maar helaas is er nooit wat van gekomen. Tegenwoordig worden er zoveel series nieuw leven ingeblazen...

Inderdaad ook Mortal Kombat. Zoveel interessante personages en werelden waar je echt zo'n vette serie van zou kunnen maken. De reboot film van MK zit al 20 jaar in development hell...

Laatste nieuws wat ik weet is dat James Wan (The Conjuring, Insidious, Furious 7, Saw) de reboot zal produceren, maar dat werd al in augustus 2015 aangekondigd en tot op heden is verder nog niks gebeurd.

Qua verdere videogames die een aardige bron bieden voor een serie zijn naar mijn mening Uncharted (Actie/Avontuur), Silent Hill (Horror) en Starcraft (Sci-fi/Horror).

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

Een goede Batman serie i.p.v. dat slechte, chaotische, kinderachtige gedoe in Gotham.

Elk seizoen 1 of 2 super villains die Batman moet stoppen en dan doe je een paar origin afleveringen er tussen. Beetje in de trant van de Batman films van Tim Burton (naar mijn mening nog steeds de 2 beste Batman films ever) Blijf het zo jammer vinden dat er zoveel superhelden series zijn die echt over de superhelden nu gaan (daredevil, jessica jones, arrow, the flash) en dan Batman (mijn favoriet) krijgt een prequel serie... :/ maar wie weet na het 5e seizoen van Gotham.

renzoroy_mm

• 1314 berichten
  • 979 stemmen

Mad Men mag ook wel terug komen

NRT

• 813 berichten
  • 484 stemmen

Ik weet nog dat ik vroeger het spel 'Killzone' speelde op PS2. Ik vond dit echt een waanzinnig goed spel met een leuke verhaallijn. Hier zou ik toch echt graag een serie van willen zien.

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Thorgal. Een TV-serie van deze stripheld zou ideaal zijn om het immense universum geheel te kunnen belichten. Er zit een Franse versie aan te komen, maar daar heb ik voorlopig weinig vertrouwen in.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Geen concreet idee, maar nu de Coens ook al bezig zijn aan een serie, mag Alexander Payne van mij ook wel es wat proberen. Na zijn flop Downsizing misschien geen slecht idee.

Verder graag een serie rond de perikelen van een beginnende speed (of thrash, of zelfs death) metalband uit een of ander 80s Amerikaans stadje - met alle sociale achtergronden e.d. van dien (Flotsam and Jetsam? Death?).

Of meer concreet misschien de begindagen van Metallica, die band doet het nog altijd goed, geloof ik. Inclusief high-school tijd (toen Burton nog bij Trauma zat bv.), ruzies / split met Mustaine, overlijden Burton, hoe sommige fantastische nummers (lees: riffs en baslijnen) tot stand kwamen en tot (lees: zónder) de periode beginnend bij 'The Black Album'.

Evt. ter inspiratie / vergelijk; de film The Runaways (2010).

Als het aanslaat, kan het een anthologie serie worden (s2: begin Black Sabbath met Ozzy)...

Subteagles_mm

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ik wil een serie over fortnite met rollen zoals: jonesy,renegade raider,black knight en omega. DAT ZOU VET ZIJN!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.