• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.923 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.972 gebruikers
  • 9.370.308 stemmen

Mini-series

zoeken in:

Panta Rei_mm

• 36 berichten
  • 0 stemmen

Mini-series dus. Zijn series van slechts een seizoen of hooguit 10 afleveringen.

Mijn favorieten in deze:

Mistral's daughter. Miniserie over een of andere schilder in Parijs. Destijds beroemd vanwege de herkenningsmelodie gezongen door Nana Mouskouri. Only Love - Nana Mouskouri • Mistral's Daughter - YouTube

Beulah Land was ook een van mijn favoriete series. Soort Gone with the wind (want burgeroorlog), maar veel realistischer. Zonder de verwende blaag Scarlet. Hoewel... realistisch; de vrouw des huizes is verliefd op de 'hoofdslaaf' en hij op haar.

Zus van de vrouw gaat nog veel verder en begint een lesbische relatie met een van de slavinnen.

Maar evengoed, prachtige serie, naar een boek van Lonnie Coleman.

Hele korte impressie: Beulah Land (1980) - YouTube

Leuk weetje: Don Jonson (die van Miami Vice dus) speelt hier ook een rolletje mee.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4621 stemmen

Van Vlees en Bloed, ik vermoed veel herkenbaarder voor de gemiddelde Vlaming dan voor de gemiddelde Nederlander. Gigantisch succes ook in Vlaanderen. "nen bospoeper" (klinkt vast anders in Nederland) is een begrip geworden. De emmer der vernedering is vol een uitspraak die nog steeds durft passeren hier. Gewoon een "normale" kleine zelfstandige familie en schoonfamilie maar wat een tragikomisch topwerk .

Willy's en Marjetten, nog net een miniserie als tien aflevering de max zijn (al zou er een elfde aflevering in de maak geweest zijn die nooit is doorgegaan wegens weinig succes van de serie), wel enkel voor de liefhebbers van onnozele en soms redelijk gedurfde humor. Aan een revival bezig onder de jeugd in Vlaanderen momenteel, met onder meer een facebook groep van 40.000+ leden vol memes over de serie, toegepast op actuele zaken.

Basta, opnieuw Vlaams, maar wel weer legendarisch. Dit programma heeft er eigenhandig voor helpen zorgen dat belspelletjes en aanverwanten niet meer te zien waren in Vlaanderen. Ook de aflevering omtrent Sabam is wat mij betreft legendarisch. Humor gekoppeld aan het aankaarten van maatschappelijke problemen. Beste werk wat mij betreft van de vrienden van Neveneffecten

Duts, ik kijk blijkbaar alleen maar Vlaamse miniseries want ook deze staat nog tussen mijn 4,5* werk. De zonderlinge man Walter Duts leeft in een eigen wereld en is tevreden met een eenvoudig leven met bijhorende mini brommer en portie zwan worstjes. Zeer grappig, maar enkel voor de liefhebbers denk ik.

Frontera Verde, vleugjes mystiek en avontuur, gekoppeld aan zware misdrijven, dit alles ten midden de indianen en andere ietwat primitieve beschavingen in het regenwoud op de grens tussen Colombia en Brazilie.

Millennium, wat mij betreft de beste versie van de befaamde boeken van Stig Larsson, met een zeer sterke Noomi Rapace in de toch niet simpele rol van Lisbeth Salander, de computerhackster met een verleden dat haar achtervolgt in haar doen en laten.

Parelvissers, recent herbekeken toen het op TV kwam (eerste keer ook wel gezien maar toch te jong voor toen denk ik), intrigerende serie vol achterklap en intrige waar op den duur beste vrienden, die samen een zeer succesvol tv productie bedrijf hadden, mekaar niet meer vertrouwen en niets is wat het lijkt.

Kroonprinsen, voor de sport liefhebbers, en zeker de veldritliefhebbers, een aanrader, je ziet de helden van het veld eens op een andere manier. Dat ik het van kortbij meegemaakt heb het programma helpt misschien maar toch ik vind het sterk gemaakt.

La Forêt, combinatie van sterk verhaal, sterk acteerwerk en mooie locaties.

Zelfde Deur, 20 Jaar Later, de titel zegt alles, Martin Heylen gaat twintig jaar nadat hij mensen bezocht in hun woning nog eens langs, als hij de mensen nog kan vinden, verhuizingen komen voor net als helaas overlijdens. Gevalletje van goed dankzij zijn eenvoud.

Veel Vlaams werk valt me op maar het is niet anders .

Laat de aanraders maar komen zou ik zeggen aan de anderen die hier aanwezig zijn, het zal nodig zijn met de Corona weken die in aantocht zijn ... .

Panta Rei_mm

• 36 berichten
  • 0 stemmen

Leuke lijst, arevee. Ik ken er slechts eentje van. , de Millennium, en die series heb ik aan me voorbij laten gaan vanwege sommige gruwelijkheden. De boeken herlees ik wel regelmatig.

De andere series die je hier noemt ga ik eens opzoeken.

Mijn 'toevoegingen:

Zwarte sneeuw. Nederlandse serie die thrillerachtige elementen heeft. Ik zat destijds gekluisterd aan de buis en heb de serie zodra het mogelijk was, besteld.

Pleidooi. Nederlandse serie over het wel en wee van een advocatenkantoor. Met name Carine Crutzen speelt hier toch wel de sterren van de hemel.

(Even een terzijde: ik vind over het algemeen Nederlandse dramaseries veel meer kwaliteit hebben dan Nederlandse comedys, omdat deze laatsten meestal een (slap) aftreksel zijn van Britse of Amerikaanse series).

Oud geld. Over een bankiersfamilie. Ook weer met de fabelachtige Carine Crutzen.

De stille kracht. Met de wereldberoemde badscene met Pleuni Touw.

(Steekt Hitcocks douchescene in Psycho behoorlijk naar de kroon ).

De kleine waarheid. Met Willeke Alberti. Prachtige serie met diverse lagen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op TvMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.