De gisteren in Nederland gelanceerde streamingdienst HBO Max werkt nog niet helemaal naar behoren. Gisteren werden de hele dag al 'opstartproblemen' gemeld, maar nu lijkt de dienst ook te kampen met een betalingsprobleem. Klanten die hun abonnement hebben afgesloten met iDeal krijgen hun streams niet aan de praat.
Gisteren werd de nieuwe langverwachte streamingdienst HBO Max tegen een hoge en levenslange kennismakingskorting gelanceerd in ons koude kikkerlandje. Mensen die de eerste maand al een account aanmaken op de dienst hoeven de rest van hun leven slechts de helft van het maandbedrag te betalen. Reden genoeg voor de Nederlandse film- en serieliefhebber om zich meteen in te schrijven. Wie gisteren echter dacht van de dienst gebruik te kunnen maken kwam mogelijk bedrogen uit. HBO Max kampte de eerste tijd namelijk met 'opstartproblemen die het streamen voor sommigen haast onmogelijk maakten en ook vandaag doet zich een probleem voor. Abonnees die hun account met iDeal hebben betaald, krijgen hun streams niet aan de praat.
iDeal
iDeal is in Nederland momenteel het meest gebruikte betalingswijze, dus het is niet zo gek dat de meeste gebruikers van HBO Max deze methode hebben gebruikt om een abonnement af te sluiten. Toch is het juist deze oer-Hollandse betaalwijze die bij de dienst voor problemen zorgt. "Helaas ondervinden sommige klanten die een HBO Max-abonnement hebben afgesloten met iDeal momenteel problemen met streamen," zo meldt de dienst, die eveneens laat weten met een oplossing bezig te zijn. "Klantervaring is onze hoogste prioriteit en we werken hard aan een automatische oplossing."
HBO Max stuurt kijkers met problemen net als gisteren door naar de klantenservice, maar wie liever zelf naar een oplossing zoekt, kan ook de tip van een oplettende gebruiker volgen. "Het is op te lossen door naar je zoekgeschiedenis te gaan. Eén van de eerste HBO Max-links (bij mij de tweede) is de bevestiging van de betaling. Vanuit daar kun je verder!'
Hmm. Ik kan niet zeggen dat ik die link terugvind in mijn history van gistermorgen. Ik had ook met ideal betaald en zoals ik gisteren in het HBO Max topic aangaf, hij is het gisteravond laat alsnog gaan doen op de valreep.
Maar tot mijn verbazing zag ik in de HBO app toen ik naar settings ging en dan subscription (ik heb hem op Engels gezet zelf): You have temporary access to HBO MAX through April 9, 2022.
Dat oogt alsof ze een tijdelijke workaround hebben toegepast, aangezien er geen gratis maand is bij dit abo. Zo van ‘hier heb je alvast access, en we zetten het een dezer dagen wel recht als we je account en ideal betaling aan elkaar hebben gekoppeld’, maar dan zonder dat hardop te zeggen?
Gisteren idd geprobeerd om abbo af te sluiten, na betaling terug naar inlog scherm zonder bevestiging. Ik heb dus 2x abbo genomen.. mag hopen dat ze 1x terug storten!
Gisteren idd geprobeerd om abbo af te sluiten, na betaling terug naar inlog scherm zonder bevestiging. Ik heb dus 2x abbo genomen.. mag hopen dat ze 1x terug storten!
Uiteraard.
Gebeurde mij ook bijna. Zou wel even bericht sturen naar help.hbomax.com
Gisteren afgesloten, betaald met iDeal en geen problemen ondervonden. Het aanbod qua series ziet er goed uit en ook qua films zat er wel het een en ander tussen waar ik mee uit de voeten kan.
Voor 3,99, zolang je abonnement loopt, kun je jezelf geen breuk vallen. Met NPO plus, Prime en nu HBO heb ik voor iets meer dan 10 euro per maand een prima aanbod aan films en series.
Eigenlijk gebruik ik standaard m'n Paypal bij deze abonnementen en dat werkte dus probleemloos. Wat ik wel jammer vind is dat nog niet bij alles NL OT is toegevoegd, had dat eigenlijk wel verwacht bij een uitrol zoals deze.
Kan iemand mij vertellen hoe ik überhaupt met Ideal kan betalen ? Ik kan alleen kiezen om te betalen met tegoed vanuit de playstore en dat wil ik eigenlijk niet. Iemand een idee ?
Kan iemand mij vertellen hoe ik überhaupt met Ideal kan betalen ? Ik kan alleen kiezen om te betalen met tegoed vanuit de playstore en dat wil ik eigenlijk niet. Iemand een idee ?
En maak je een nieuw account aan, of probeer je met een van vroeger in te loggen? In dat laatste geval zou ik dan gewoon een nieuw account aanmaken, met een nog niet bij HBO bekend emailadres.
Voor 3,99, zolang je abonnement loopt, kun je jezelf geen breuk vallen. Met NPO plus, Prime en nu HBO heb ik voor iets meer dan 10 euro per maand een prima aanbod aan films en series.
Het is 50% korting zolang je abbo loopt. Dus als het volgend jaar 20 eur wordt betaal je een tientje. Bij mij overigens ook geen problemen met ideal.
Niks aan handje hier werkt toppie meerdere streams tegelijk ook geen probleem. Wel is geluid issue vooral bij de kinder afdeling is het geluid erg vreemd genoeg zeer zacht als je dan switch naar serie of film wordt je weg geblazen door de suround sound. Blij ik viaplay na 1 dag opgezegd heb veel te duur die meuk. HBO max maakt het wel waar en elke maand gaat er ton aan spul bij komen en dat voor maar 4, eurie toppie !!!
Reacties (15)