Disney+ heeft de laatste tijd een flinke portie kritiek te verduren gekregen. De streamingdienst, die afgelopen jaar ook in Nederland werd uitgerold, verzamelde in recordtijd een gigantische hoeveelheid abonnees, maar nu de nieuwigheid er een beetje af is, komen de minpunten aan de oppervlakte. Eén daarvan: het gebrek aan content.
De relatief jonge streamingdienst Disney+ beleefde een geweldige startperiode. De pilots die afgelopen jaar in de Verenigde Staten en Nederland werden uitgerold leverden zulke positieve reacties op dat er gauw werd uitgebreid. Ook dat leek een goede zet: in vijf maanden tijd wist de dienst de magische grens van vijftig miljoen abonnees te passeren. Een prestatie waar grote concurrent Netflix maar liefst zeven jaar voor nodig had. Inmiddels is het nieuwe er een beetje af en bespeuren abonnees toch ook wel een aantal minpunten. Het grootste punt van kritiek is toch wel het gebrek aan content waar Disney+ momenteel mee kampt. Op zich staat er genoeg op, maar nieuw materiaal blijft uit. En dat steken abonnees op Twitter niet onder stoelen of banken.
Coronacrisis
Dat er momenteel niks meer uit de contentkraan van Disney+ komt, is niet heel vreemd. Door de coronacrisis hebben studio's die bij Disney+ zijn aangesloten geen nieuwe content kunnen produceren. Bovendien is veel van de Marvel-content die gepland staat, afhankelijk van andere content die nog moeten verschijnen. De dienst zit daardoor in een vicieuze cirkel waaruit moeilijk te ontsnappen is. Netflix is binnen de streamingdiensten overigens de uitzondering die de regel bevestigt. Terwijl andere diensten nog betrekkelijk in de kinderschoenen staan en dus vrijwel alles meteen aan het aanbod hebben toegevoegd om klanten te trekken, kon Netflix al een tijd vooruit werken en heeft deze dus nog het één en ander op de plank liggen.
Of Disney+ echt klanten gaat verliezen aan de coronacrisis lijkt vooralsnog niet aannemelijk.
Watch me cancel my Disney+ subscription because Wandavision is gunna be delayed. Thanks miss rona and Spider-Man pic.twitter.com/UfWh5iHFQT— ? Scarlet Witch ? (@WandasBoobs) April 25, 2020
Sounds like it’s time to a cancel Disney subscription— Ruth McLoughlin (@Rolsonmc) June 12, 2020
Hier springen de tranen van in de ogen. Is de kritiek van 'WandasBoobs' echt een artikel waardig? Waarom wordt er überhaupt waarde toegekend aan willekeurige nobody's op twitter?
"Of Disney+ echt klanten gaat verliezen aan de coronacrisis lijkt vooralsnog niet aannemelijk. "
Met andere woorden: dit is een artikel over de kritiek op Disney+ waarin twee tweets geplaatst worden waar niet eens expliciet gerefereerd naar wordt. Kom op, dat niveau van die nieuwsberichten moet echt veel beter, op dit moment echt MovieMeter onwaardig.
Reacties (3)