• 12.661 nieuwsartikelen
  • 167.940 films
  • 10.898 series
  • 31.271 seizoenen
  • 626.298 acteurs
  • 195.668 gebruikers
  • 9.158.892 stemmen

LG 5083, probleem met beeld

zoeken in:

Salome34

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Hallo. Ik heb net mijn LG5083 dvd-speler regiovrij gemaakt. Nu blijken dvd's een instabiel beeld te geven. Niet de hele tijd, maar zo vaak dat je niet lekker kijkt. Eentje geeft normaal beeld, dus ik denk niet dat het aan de dvd's ligt, maar eerder aan het type speler? Of aan iets anders? Eerlijk gezegd weet ik niet, of dit probleem zou zijn opgetreden als ik niet had regiovrij gemaakt: ik had hiervoor nog maar een paar geleende dvd 's afgespeeld... Dat ging prima. Zegt dit iemand iets?

De eerder goed afgespeelde dvd doet het nog steeds goed.

Hopelijk weet iemand hier iets op.

dafoefan

• 373 berichten
  • 1497 stemmen

Leg eens wat meer uit over de beeldklachten, wat zie je precies.

Salome34

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Hoi. Wat ik zie is een beeld dat een beetje lijkt te stuiteren. Er gebeurt niks met de kleuren, of zo, alleen het beeld blijft niet stil staan. Het stuitert ook niet continu door. Het beeld staat steeds even stil en gaat dan weer een tijdje op en neer. Het geluid hapert dan ook een beetje.

dafoefan

• 373 berichten
  • 1497 stemmen

Heb je misschien nog een andere dvd-speler in huis?

zo ja, speel de problematische dvd's daar eens op af.

De dvd's die problemen vertonen, zijn die gekopieerd?

En komen er ook blokjes voor op het beeld.

Salome34

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Nee, ik heb niet nog een dvd-speler. Maar ik kan het wel bij de buren proberen. En eentje is regio 4, dus dat zal daar ook wel niet lukken. Er zitten geen gekopieerde dvd's bij, en ik zie geen blokjes... IK heb wel een tv ergens uit begin jaren 90, weet niet of dat een probleem kan zijn?

dafoefan

• 373 berichten
  • 1497 stemmen

Je hebt die tv wel aangesloten met een Scart-Kabel?

Salome34

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Nee, dat kan niet met mijn tv-tje. Daarom is de dvd-speler aangesloten op de videorecorder, en die weer op de tv.

dafoefan

• 373 berichten
  • 1497 stemmen

Lijkt mij geen waterdicht systeem, maar als het goed heeft gewerkt, en bij sommige dvd's nog steeds goed werkt, licht het daar niet aan.

Hoe ging het bij de buren, deden ze het daar wel goed?

Salome34

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Bij de buren deden ze het.

dafoefan

• 373 berichten
  • 1497 stemmen

oei.

Ik ga er nog eens goed over nadenken maar ik denk dat het toch met het regiovrijmaken te maken heeft.

Salome34

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Dank je voor het nadenken. Maar vrees zelf ook het ergste.

starbright boy (moderator films)

• 21765 berichten
  • 4664 stemmen

Lijkt me sterk dat het het met het regiovrij maken te maken heeft. Kan ik me nauwelijks voorstellen. Lijkt mee eerder een aansluitprobleem. Scartkabel al eens vervangen?

dafoefan

• 373 berichten
  • 1497 stemmen

Hij heeft net verteld dat hij geen scart gebruikt.

En als het aan de beeldverbinding zou liggen zouden alle dvd's niet werken lijkt mij.

Salome34

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Geen scart, inderdaad.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.