menu

Filmdragers en apparatuur / Apparatuur / Beeld PC naar TV

zoeken in:
Ik ben misschien nog wel redelijk ouderwets en brand altijd nog films wat wel wat omslachtiger ivm omzetten avi naar mpeg e.d.

Maar nu wil ik toch graag het beeld van m'n pc naar de televisie sturen en ik zou wel willen weten hoe sommigen hier dan doen. PC heeft tv-out aansluiting, maar wat is makkelijker, goedkoper en beter: via tv-out kabel of draadloos (via bv. marmitek).

Wat raden jullie aan en waarom, ik hoor het graag.

Ik kijk meestal gedownloade films (.avi bestanden) op de tv (en ik download nogal veel). Verder gebruik ik een tv-out kabeltje.

Gewoon films kopen in de winkel en die op je DVD bekijken

Ik heb ook een tv-out op mijn videokaart, en ik heb een S-Video(?)kabel naar mijn tv. Hij had eerst al problemen met het weergeven van bepaalde kleuren wit (daarvoor in de plaats kreeg ik een trillend soort roze achtig iets), maar na het installeren van de nieuwste drivers voor mijn videokaart (heb een Radeon 9800 Pro, Catalyst drivers dus) is de kwaliteit helemaal belabberd.

heb je geen tv-out op je tv? S-Video kabel moet je dus niet gebruiken. gewoon tv-out kabel aansluiting aan beide kanten.

Als je geen problemen hebt met een kabel door de kamer (of je hebt je pc naast de tv staan) is dit zo'n beetje de standaard manier. s-video in je videokaart, jack in je geluidskaart en de scart in je tv.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.paules-pc-infothek.de/grafiken/toppa/TVanPC/scart.gif

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Precies. Mijn PC staat nog geen 2 meter van mijn TV af (wel met een muur ertussen).

Phoenix schreef:
Precies. Mijn PC staat nog geen 2 meter van mijn TV af (wel met een muur ertussen).

Hallo besten mensen,

Ik ben nu zelf ook al een halfjaar bezich geweest om
me beeld van de pc op tv te krijgen.

Ik heb dus ook een kabel (geen s-video maar gele tulpje)
Dan van dat gele tulpje loopt het snoer naar me tv.
Daar zit een scart aansluiting aan en daar doe ik dan ook die"het gele tulpje in dan de audio snoer van pc naar tv
en ik krijg nog geen eens 1 kleur op me tv...

HEeft iemand ideeën of tips...

heel graag

dennis

Probeer andere zender,
En kijk naar je scart, als je tv 2 scartaansluitingen heeft probeer bij de andere. bij mij was daarmee probleem opgelost.

Ik heb een mediacenter pc en aangesloten aan de tv. Dit heb dit ik perfect geinstalleerd... (al zeg ik het zelf).

Bij de gamma heb ik de kabel gehaald. 1 kant scart, andere kant, 3weg-tulp en s-vhs. Alles aangesloten...

Ik heb Geforce kaart, heb ik Dual-view ingesteld...(zodat de resoluties PER monitor kan instellen)

Met een tool genaamd "UltraMon" kan je afzonderlijk wallpapers instelen voor de monitoren, screensavers instellen etc...

Maaar.. Ook makkelijk met Ultramon is het instellen van Hotkeys. Daarmee heb ik snelkoppelingen gemaakt om een programma naar een andere monitor te "gooien" en weer terug..!

Ik krijg zelfs mijn Mediacenter perfect in beeld op de TV.. Dus moeten andere programma's om dvd'kes te kijken al helemaal een eitje zijn :d

Ik hoop dat je er wat aan hebt, voor vragen PM me maar...

1 pc (met n goede cpu en genoeg ram, ivm met HD)
1 tv met s-video uitgang (voor het beste beeld)
1 s-video kabel (kost n paar €)
1 ati 3dcard met tvout (kost +50 €)
1 3dcard driver (kost niets)

plug de kabel in 3d card (stop 3d card eerst in pc) en de tv
gebruik ati tray tools, die bij de omega drivers zitten (zie google voor download)
click op display > settings , selecteer tvout (selecteer eerst de video kanaal van de kabel)
bij zwart/wit beeld selecteer PAL

the end

Ik heb zelf ook heel lang geprobeerd met me beeld van mijn laptop op me tv te zetten, bij mij is het gelukt met een s-video kabel via laptop naar tv.

In je Videokaart moet je even wat instellen kwa pixels, en voor het geluid heb ik een kabeltje gebruikt die in mijn laptop ingang gaat voor hoofdtelefoontjes die ik vervolgens in me dolby surround in plug met een rode en witte (of zwart) tulp uitgang.

Als laatste gebruik ik vlc media player die meestal automatisch aanpast aan je breedbeeld tv, anders moet je de settings wat veranderen kwa beeld grooten en breedbeeld opties

Daardoor krijg ik perfect breedbeeld geluid met Perfect dolby Surround kwaliteit van me laptop op me Tv

Is dit ook mogelijk zonder kabels? Dus draadloos?

Reken er maar niet op

Goed, met mijn Radeon 9800PRO ging het allemaal prima, maar nu ik een Gefore 8800GTS320MB heb blijft het zwart. Andere scart, andere kabel, verloopstukjes van S-Video naar composiet, alles heb ik geprobeerd. Zou het alleen nog met een andere TV kunnen proberen.

Nog andere mensen die problemen hebben met deze kaart als het gaat om PC naar TV?

Zelf heb ik het als volgt: Ik heb een ps3 gekocht en ps3 mediasevrer op mijn pc geinstalleerd, ps3 staat via via de router in het netwerk en zo bekijk ik in de huiskamer moeiteloos al mijn foto,s video's ( Full HD.mkv ook met ondertiteling) en ook al je muziek is gewoon in de huiskamer af te spelen.

Een Ht-pc is ook een goede optie alleen duurder.

Heb zelf een laptop met enkel een RGB uitgang, zou daar ook iets mee te doen zijn?

ja wel hoor hangt wel van je aansluitingen op je tv af en je moet nog geluid hebben.

GrimReaper
Ik heb gewoon een pc met een videokaart waar HD uitgang op zit, gewoon HDMI kabetje (beeld en geluid) leggen naar TV en beeld PC op clone mode zetten.

Werkt als een trein.

Bij mij is dat helaas geen optie omdat pc en tv erg ver uit elkaar staan en omdat ik geen hdmi aansluitingen op mn receiver heb zitten en mijn tv geeft alleen stereo door.

Zinema (crew)
GrimReaper schreef:
Ik heb gewoon een pc met een videokaart waar HD uitgang op zit, gewoon HDMI kabetje (beeld en geluid) leggen naar TV en beeld PC op clone mode zetten.

Werkt als een trein.

Dit dus NOOIT doen. Gewoon slepen. Tenzij het PC-scherm dat je cloont ook zelf FullHD is. Anders kijk je gewoon in SD terwijl je een HDMI-kabel gebruikt.

Zinema (crew)
Quentin schreef:
Heb zelf een laptop met enkel een RGB uitgang, zou daar ook iets mee te doen zijn?

Aansluiten en genieten. Gaat waarschijnlijk scherper beeld geven dan een gewone DVD-speler. Wel een goede duurdere RGB-kabel gebruiken (bij HDMI maakt de prijs niets uit, bij RGB/SCART des te meer). Denk aan plsm. 20 eu per 0,75 meter.

Stevo schreef:
Als je geen problemen hebt met een kabel door de kamer (of je hebt je pc naast de tv staan) is dit zo'n beetje de standaard manier. s-video in je videokaart, jack in je geluidskaart en de scart in je tv.
(afbeelding)

ben dit aan het proberen, maar ik krijg alleen zwartwit beeld?
Weet iemand hoe dit kan?

even de aangesloten ingang op s-video zetten

Weet niet zeker of het probleem te maken heeft met de connectie tussen mijn laptop en televisie maar...

Ik heb een LED tv via HDMI aangesloten op mijn laptop. Als ik nu een film kijk en er is bijvoorbeeld een fade-out, dan zit er verschil tussen het zwart in het filmbeeld en het zwart van de tv zelf. Alsof de LED's in plaats van heel weinig licht, helemaal geen licht geven op het moment dat het filmbeeld zwart is. Het beeld wordt dus zo zwart als dat het is wanneer de tv uit staat, in plaats van zo zwart als het filmbeeld. Dit duurt heel even, en wanneer er dan weer wordt ingefadet, switcht de tv eerst van het volkomen-zwart naar het filmbeeld-zwart. Dit gaat nogal ten koste van de filmbeleving.

Heeft iemand hier ook 'last' van en is het te voorkomen?

Zinema (crew)
Wat is het dynamisch contrast van de LED (zie gebruiksaanwijzing/ specs) en heb je misschien een 'noise reduction' aan staan op je LED (ruisonderdrukkiing/ beeldcorrecties etc). Zoek eens in je beeldinstellingen van de TV.

Waarop heb je de schermresolutie bepaald van de LED vanuit de laptop? Heb je hem ingesteld als scherm 2 of kloon je het beeld? En met welk progje speel je die film af (neem aan dat het een HD-film is)..

Zinema schreef:
Wat is het dynamisch contrast van de LED (zie gebruiksaanwijzing/ specs)

In mijn advanced settings staat deze op high. Meer kan ik er niet echt over vinden.

en heb je misschien een 'noise reduction' aan staan op je LED (ruisonderdrukkiing/ beeldcorrecties etc).

Led Motion Plus staat aan en Motion Plus op 'clear'. Verschil tussen de twee is me overigens niet echt duidelijk. Ben door een beetje te spelen tot deze instellingen gekomen, maar moet bekennen dat ik er te weinig verstand van heb. Digital Noise Filter en MPEG Noise Filter staan op auto. Ook zie ik nu HDMI BLack Level op Low staan. Zou dat iets uitmaken?

Waarop heb je de schermresolutie bepaald van de LED vanuit de laptop?

1920x1080

Heb je hem ingesteld als scherm 2 of kloon je het beeld?

Ik geloof gecloned, maar wanneer ik het scherm van de laptop dichtdoe, wordt de televisie de primaire monitor.

En met welk progje speel je die film af (neem aan dat het een HD-film is)..

VLC

Zinema (crew)
In mijn advanced settings staat deze op high. Meer kan ik er niet echt over vinden

Wat is het merk en typenr. van de LED?

Led Motion Plus staat aan en Motion Plus op 'clear'. Verschil tussen de twee is me overigens niet echt duidelijk. Ben door een beetje te spelen tot deze instellingen gekomen, maar moet bekennen dat ik er te weinig verstand van heb. Digital Noise Filter en MPEG Noise Filter staan op auto. Ook zie ik nu HDMI BLack Level op Low staan. Zou dat iets uitmaken?

Als allereerste die noise-filters uitzetten. Black level op normal. En kijken hoe het dan gaat. Als er nog steeds problemen zijn die motion plus-dingen ook uit.

Ik geloof gecloned, maar wanneer ik het scherm van de laptop dichtdoe, wordt de televisie de primaire monitor.

Hier zou het probleem ook kunnen zitten: Je hebt aangegeven in de laptop dat het 2e scherm FullHD is. Maar is je laptop dat ook? Ik hoop het maar, want je hebt het beeld gecloned.
Als je laptop geen FullHD is en je TV wel dan moet je het scherm NOOIT clonen. Zo kun je nl niet in HD films kijken op je scherm. Je reduceert dan eerst HD terug naar SD om vervolgens op de TV weer te upscalen naar HD. Het lijkt me dat je daar ook zeer onprettig beeld/ of rare zaken van krijgt. Mocht dit zo zijn, niet clonen maar 'beeldschermen uitbreiden' op de laptop. Je moet dit als je laptop geen FullHD is, SOWIESO gaan doen.

VLC

Via een laptop HD-films kijken lijkt me niet gunstig (PC is vaak beter), maar misschien heb je een quadcore oid. Wil je dat je filmpje nooit hapert tijdens het afspelen dan kun je het beste BSPlayer Pro gebruiken. Maar goed, hier lijkt je probleem zich niet te bevinden (vooralsnog).

Het gaat om een Samsung UE40C6000 en een Sony Vaio CPVF12M1E. Beide hebben een full-hd scherm. Ik kijk al maanden HD-films soepel en zonder problemen via VLC hoor (muv bovenstaande probleem dan). Het is gewoon een multimedia laptop met blu-ray drive, dus hij trekt het prima. Alleen afgespeelde DVD's zien er niet zo best uit, omdat het upscalen niet zo mooi is. Ik moet daarvoor nog een keer zo'n OPPO ding hebben of een PS3.

Ik wil binnenkort ook online Call Of Duty via mijn VAIO spelen met een wireless X-Box controller. Maar dat is van later zorg .

Ik zal straks thuis eens even wat met die instellingen prutsen, te beginnen met die noise-filters en black-level.

VLC vind ik trouwens een ideale player.

Ajax&Filmfreak schreef:
even de aangesloten ingang op s-video zetten

daar staat die al standaard op

Gast
geplaatst: vandaag om 20:46 uur

geplaatst: vandaag om 20:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.