- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- Advies a.u.b.
Advies a.u.b.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Nog 1 tip die ik net vond is om je dvd's op je nieuwe laptop trager te branden. Als je te snelle brandtijd doet gaat het ook nog wel eens mis.
Dat ga ik eerst eens proberen.
.
Windows 7 is principe best fijn alleen met films branden dus beetje vervelend.
stinissen (crew films & series)
-
- 23439 berichten
- 76924 stemmen
Op m'n gewone pc draai ik ook alleen maar XP ivm pindakaas
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Xp ben ik al lang gewent ja, maar Vista heb ik op mijn PC maar daar geen problemen met het branden, raar.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Nog 1 tip die ik net vond is om je dvd's op je nieuwe laptop trager te branden. Als je te snelle brandtijd doet gaat het ook nog wel eens mis.
Het langzaam branden lijkt effect te hebben, ben nu verder met een film die ik vorige keer niet af kon kijken.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
@moviemafketel, wat ben ik blij met die tip van jou, ben nu de 2de half gekeken film aan het kijken zonder problemen. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Graag gedaan, ik heb zowat elk probleem wel eens met mijn pc gehad en google heeft me bijna altijd nog de oplossing gegeven. Al is het ene probleem wat hardnekkiger dan het andere.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Graag gedaan, ik heb zowat elk probleem wel eens met mijn pc gehad en google heeft me bijna altijd nog de oplossing gegeven. Al is het ene probleem wat hardnekkiger dan het andere.
inderdaad, gelukkig bestaat er google.
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4553 stemmen
Ik heb sinds een vijftal jaar een dvd-speler met home cinema systeem van Philips. De dvd-speler is stilaan versleten en ik wil die vervangen door een Blu-ray speler. Mijn boxen werken nog perfect en hoop ik dan ook te kunnen behouden. Hebben jullie een idee of dit kan?
Niet alle Blu-rayspelers hebben dezelfde uitgangen voor boxen dacht ik? Is dat sowieso bij elke Philips wel zo? Of bestaan er tussenstukjes of zo?
Alle advies is welkom!
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7277 stemmen
Ja, dat kan. Je bent op zoek naar een BD-speler met ingebouwde versterker. Ze zijn in de minderheid, maar wel te koop. Vrijwel altijd inclusief zo'n home-cinema-set luidsprekertjes.
Klopt. De meesten hebben dat i.d.d. niet (daarnaast bestaat er ook nog eens verschil in uitgangen). Een losse versterker is wat je dan gebruikt. Die sluit je aan via een optische of coax digitale geluidskabel of een hdmi-kabel (wanneer je bijv. een 7.1 set hebt en dat geluid wilt kunnen weergeven). Dit levert tevens beter geluid op, al ligt dat natuurlijk een beetje aan de kwaliteit van de apparatuur.
Neen & neen.
Tip: koop een goedkope BD-speler van rond de 75 euro (zou geen Philips doen, maar dat is persoonlijk) en koop een eveneens goedkope 5.1 receiver (versterker) van maximaal 200 euro . Daar kun je dan je speakers van je huidige set op aan sluiten (ervan uitgaande dat dit een 'gewone' speakerdraadaansluiting betreft, rood/zwart bijv. Je weet wel, met die koperdraadjes).
Je kunt het gewoon voorleggen in de gemiddelde electronikawinkel, dat je het jammer vindt dat je anders je speakers op Marktplaats moet zetten. Misschien hebben ze zelfs nog zo'n losse speler met ingebouwde receiver (wat je nu dus hebt in je DVD-speler) zonder de speakertjes.
Ik zou echter zeggen: begin het nieuwe jaar goed en investeer in goed beeld en geluid. Maar dan ben je wel wat meer kwijt dan de genoemde bedragen. 
Mocht je echter geen audiofiel zijn en voor 'gewoon goed' gaan, dan zou ik de bovenstaande raad opvolgen en ben je, in jouw geval, waarschijnlijk al voor minder dan 300 eu klaar! Je hebt de speakers immers al. Je kunt http://www.kieskeurig.nl/ gebruiken om e.e.a. uit te zoeken. Daar kun je de klantbeoordelingen lezen en bijv. op prijs selecteren.
Edit/ BD-speler Sony BDP-S186 kost 69,- euro + Yamaha RX-V367 5.1 Receiver kost 179,- is samen: 248,- euro.
Je kunt natuurlijk ook weer opnieuw een home-cinema-set kopen. Incl. BD-speler kom je dan op plsm 200 euro (o.a. Philips).
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > Dolby surround instelingen:
Hallo.
ik heb zins een weekje een 5.1 dolby surround set van samsung.
maar elke keer als ik een film via me mediaplayer aanzet dan werk het surround niet goed, je hoort het wel maar de effecten vallen zeer tegen.
hoe kan ik dit goed krijgen zodat ik echt goed surround effect krijg?
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 berichten
- 3729 stemmen
Welke surround set van samsung?Welke Mediaplayer? Hoe aangesloten? Wat voor bestandsformaat film met wat voor soort audio?
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
pff hoe de surround set heet weet ik niet uit me hoofd. maar het is een 5.1
de mediaplayer is Eminent 7080, en bij de film stond dvd5, ik weet niet of je dat bedoeld of zeg ik nou iets doms?
en de mediaplayer is aangesloten met een hdmi kabel van de mediaplayer naar het surround systeem en de surround systeem gaat dan de tv in.
en bij audio stond:engels 5.1
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
De volume van je rear speakers hoger zetten of een raam dicht zetten.
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
op wat voor settings heb je je surround set? All channels, Mono, etc.
heb je daar al mee gespeeld
jimcarrey gek
-
- 412 berichten
- 395 stemmen
Vraag:
Ik en tommykonijn hebben een youtube channel, waar we graag filmpjes op maken, het beeld if gelukkig alvast van goed kwaliteit, we hebben een redelijke camera. Een probleem is het geluid, nu hebben we een micro; shure pg48. De camera die we hebben is Qmedia QDVH-596-B. Deze camera heeft dus geen aparte poort voor de microfoon. Weet iemand hoe we dit mischien wel te werken krijgen met deze camera/ of eventueel een standaard laptop, Of zouden we hier toch een iets specialere camera voor nodig hebben?
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Nog even een vraagje.
Hoe kan je bij een film DTS 5.1 aanzetten?
Want bij de meeste film kan je dat in het menu van de film doen, maar wat als er geen menu bij zit?
Als ik dan op de audio kknop druk staat er vaak alleen maar:stero, mono en dat soort dingen 
En hoe moet moet ik het geluid dan zetten van de MEDIAPLAYER en het geluid van het kastje van de dolby surround? Welke moet harder en welke zachter?
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Als ik mijn mediaplayer eminent 7080 wil gaan updaten gaan dan al je gegevens weg die erop staan?? Ik neem aan van niet maar vraag het voor de zekerheid even.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Ik ben op het moment op zoek naar een goede koptelefoon. Het meest ideale zou zijn dat ik via bluetooth de koptelefoon zowel voor TV als PC kan gebruiken. Een microfoon eraan is ook handig, zodat ik hem ook als gaming headset kan gebruiken als het nodig is. Heeft iemand tips of meer info? Is zoiets makkelijk aan te sluiten? Heb geen ervaring met draadloze koptelefoons en zeker niet om op meerdere apparaten te gebruiken.
Zelf zag ik deze die me wel wat leek: bol.com | Sennheiser MM 400-X - Bluetooth koptelefoon, Sennheiser | Elektronica Iemand die er meer verstand van heeft? 
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Hoe kan het dat als ik een film kijk die op tv word uitgezonden het surround sound veel beter is dan als ik een film op dvd of MEDIAPLAYER kijk?
Want via een dvd of mediaplayer hoor niet veel van de surround effecten en als er opeens muziek in de film voorkomt staat het geluid opeens heel hard.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7277 stemmen
Spelen met je instellingen. Het klinkt alsof je de DVD/ Mediaplayer stereo uitstuurt terwijl de content 5.1 of 7.1 is.
Je hebt toch niet zoiets geks als 'All Channel Stereo' ingesteld o.i.d.? Of heb je je rears (surround) te hard afgesteld? Kortom het kan van alles zijn.
Met wat voor kabels en hoe heb je alles verbonden (net als de TV?).
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Uhm als het goed is alles met hmdi kabels.
Een hdmi kabel van surround set naar tv, een hdmi kabel van digitaal tv kaste naar de surround set, en hdmi van de mediaplayer ook naar de surround set.
Bedoel je dit of zeg ik nou iets stoms?
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7277 stemmen
Dan moet je (ervan uitgaande dat je met 'surround' doelt op een receiver) per apparaat de audio instellen op je versterker. En dan is pure of direct of through een goede optie (niet teveel klooien met enhancers en effecten). Of je moet handmatig instellen 5.1 o.i.d. Heb je de mediaplayer en DVD-speler wel ingesteld op het juiste uitsturen van de audio? Als je in de instellingen van je DVD/ mediaplayer iets anders hebt staan (bijv. PCM ipv bitstream of stereo ipv surround dan ga je idd vreemde geluidsconstructies maken die dat letterlijk te horen zullen brengen).
Eerst dus alle interne menu's goed instellen. Het is even werk maar dan heb je ook wat.
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Ik heb gedaan wat je zei.
Mediaplayer op bitstream gezet en afstand ook allemaal goed ingesteld maar ik heb nog steeds precies hetzelfde geluid.
En als ik mijn ps3 aansluit met hdmi kabel hoor ik met gamen wel heel erg goed surround effecten:S
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7277 stemmen
Heb je die receiver/ surround versterker wel goed ingesteld? Check eens de gebruiksaanwijzing/ instellingen..
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
En veel films zijn helaas nog steeds in alleen in stereo uitgegeven.
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Ik heb een tijd zitten spele met de instellingen van de receiver, en ik vond ergens in de instellingen: Dts opnw gedoceerd of DD opnw gedoceerd en pcm, welke van die zou ik dan moeten kiezen? ik heb hem nu op dd opnw gedoceerd staan en eindelijk is de surround nu wel goed, maar is dts opnw gedoceerd niet beter??
Zinema (crew films)
-
- 10270 berichten
- 7277 stemmen
Je moet hem helemaal miet op DD of dts zetten, dat moet de receiver automatisch doen. Zit er geen 'pure' of 'through' of direct -optie op? En bedoel je met gedoceerd niet gecodeerd? Dts is idd wel het hoogste waarschijnlijk wat jouw receiver aankan, dus dat lijkt me een voor de hand liggende keuze wanneer je geen 'auto' kunt invoeren.