• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.003 acteurs
  • 198.997 gebruikers
  • 9.371.404 stemmen

Dvd / blu-rayspeler regiovrij maken

zoeken in:

PascalvE

• 308 berichten
  • 22 stemmen

wat houdt software matig precies in? Is dat van die code's invoeren? zoals bij dvd hacks ofzo wordt uitgelegd?

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

PascalvE schreef:

wat houdt software matig precies in? Is dat van die code's invoeren? zoals bij dvd hacks ofzo wordt uitgelegd?

Firmware op CD-ROM, maar meestal kan regiovrij maken binnen 60 seconden met code via afstandsbediening/remote.

PascalvE

• 308 berichten
  • 22 stemmen

Dogie_Hogan schreef:

(quote)
Firmware op CD-ROM, maar meestal kan regiovrij maken binnen 60 seconden met code via afstandsbediening/remote.

Bij die van mij dus niet, ik lees overal dat er daarvoor een chip (kost duiten) in moet -.-. Toch maar een nieuwe kopen dan waar dat wel kan.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb een Pioneer en dat regiovrij maken was een fluitje van een cent. Tooltje op cd branden, in de dvd-speler en hoppa.

eddy27

• 3 berichten
  • 0 stemmen

heb de set vandaag terug gebracht effe sparen voor een betere bedankt voor de reacties

groet eddy

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Regiovrije DVD spelers en recorders bij Amazon-UK: meer dan 90 modellen.

Regiovrije DVD spelers bij Amazon.com: meer dan 50 modellen.

PascalvE

• 308 berichten
  • 22 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

Ik heb een Pioneer en dat regiovrij maken was een fluitje van een cent. Tooltje op cd branden, in de dvd-speler en hoppa.

Ik heb deze: http://www.videohelp.com/dvdhacks/pioneer-dv-444/703

Enig idee of je het daar ook met een cd kan doen want ik heb weinig zin om met een chip ofzo te gaan klooien (daar spreken ze in bovengenoemde link over).

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Het is misschien wel een domme vraag maar wat wil dat eigenlijk zeggen, regiovrij en wat zijn de beperkingen van een niet-regiovrije dvd-speler? Ik heb persoonlijk gewoon een playstation2 als dvd-speler. Is die regiovrij?

PascalvE

• 308 berichten
  • 22 stemmen

Adrenal schreef:

Het is misschien wel een domme vraag maar wat wil dat eigenlijk zeggen, regiovrij en wat zijn de beperkingen van een niet-regiovrije dvd-speler? Ik heb persoonlijk gewoon een playstation2 als dvd-speler. Is die regiovrij?

Iedere dvd heeft een regio code. Die uit amerika bijvoorbeeld meestal regio 1. Die uit Europa regio 2. Wil je geimporteerde films kijken dan zul je een regiovrije dvd speler nodig hebben. De ps2 is (misschien als hij omgebouwd is wel) nog niet omgebouwd.

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

PascalvE schreef:

(quote)

Ik heb deze: http://www.videohelp.com/dvdhacks/pioneer-dv-444/703

Enig idee of je het daar ook met een cd kan doen want ik heb weinig zin om met een chip ofzo te gaan klooien (daar spreken ze in bovengenoemde link over).

ff een belletje naar Marcel Stegens van de regiovrijspecilisr Stegens Electronics. Misschien kun je er op wachten.

Mijn dealer was binnen 1 minuut klaar met regiovrijmaken. Gewoon sevice.

PascalvE

• 308 berichten
  • 22 stemmen

Dogie Hogan schreef:

(quote)
ff een belletje naar Marcel Stegens van de regiovrijspecilisr Stegens Electronics. Misschien kun je er op wachten.

Mijn dealer was binnen 1 minuut klaar met regiovrijmaken. Gewoon sevice.

Tja mijn type regiovrij laten maken kost daar 60 euro, daar heb ik een nieuwe voor -.-

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

PascalvE schreef:

(quote)
Tja mijn type regiovrij laten maken kost daar 60 euro, daar heb ik een nieuwe voor -.-
Ai... m'n HDMI-kabeltje kost al meer.

Ok; dan gewoon gaan voor een reeds regiovrije speler.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb een Sony DVP NS30 dvd speler. Iemand die mij kan helpen of die wel regiovrij te maken is? Ik neem geen risico zonder hulp.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

The Last schreef:

Ik heb een Sony DVP NS30 dvd speler. Iemand die mij kan helpen of die wel regiovrij te maken is? Ik neem geen risico zonder hulp.

Meer info: link.

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Weet iemand misschien wat een goede, niet te dure regiovrije dvd-speler is en waar je die kan kopen. Ik wil graag wat Criterion dvd's aanschaffen en die gaan niet op m'n ps2tje.

Adrenal

• 1381 berichten
  • 0 stemmen

Of kan je een playstation 2 ook regiovrij maken?

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb mijn:

Samsung DVD-R150

perongeluk Regio 1 gemaakt.

Ik wou hem regiovrij maken. Maar nu wil ik hem of regiovrij hebben of gewoon weer Regio 2.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Bart Simpson schreef:

Ik heb mijn:

Samsung DVD-R150

perongeluk Regio 1 gemaakt.

Ik wou hem regiovrij maken. Maar nu wil ik hem of regiovrij hebben of gewoon weer Regio 2.

Kan iemand mij hiermee helpen?

HIER regiovrij info.

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Dogie_Hogan schreef:

(quote)
HIER regiovrij info.

Ik wil hem niet meer regiovrij hebben, maar terugdraaien naar R2. Allerlei terugdraai-codes geprobeerd niets lukt. Er staat in het begin wel iets van:

PR02

op het scherm maar mijn r2-dvd's doen het dan nog niet...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Dus het kan ook verpest worden door die codes te gebruiken?

Is het ondertussen al opgelost Bart Simpson?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Net effe mijn Samsung DVD-P142 regiovrij gemaakt. Heel goed gelukt.

Ik had enkele maanden geleden een regiovrije speler gekocht om regio 1 films te kunnen kijken. Maar die regio 2 speler wat ik had van Samsung heeft enkele andere en betere opties. Dat die nu regiovrij is, is mooi meegenomen.

Nadeel van die Samsung vond ik altijd dat die moeite had met Quality Film Collection films. Bij Apocalyps Now kreeg ik geen ondertitels en bijvoorbeeld Rashomon speelt hij helemaal niet af.

Dacht ik eerst dat het aan de dvd lag, maar de andere dvd speler speelt die dvd's zonder problemen.

Nu kan ik in elk geval alles afspelen zonder problemen.

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

Ik heb reeds enkele pogingen ondernomen om een code te vinden voor de volgende dvd-speler, maar tot op heden nog geen resultaat: LG DVS400H. Iemand die uitsluitsel kan brengen? Indien er geen code voor bestaat, koop ik wellicht een SAMSUNG DVD-1080P8, waar wel een code voor beschikbaar zou zijn.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Anders heet 'Dogie' nog een LOEWE regio en RCE-code -vrije DVDspeler te koop staan (S-VHS en scart-RGB uit).

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

Dat is vriendelijk, Dogie, maar ik laat het bij één van de onderstaande twee keuzes. Al heb ik bij deze nog een vraag. Een Pioneer (en meerbepaald een PIONEER DV-410V-K), zijn die standaard regiovrij? Want als ik zoek of deze regiovrij kan gemaakt worden, lees ik meermaals dat deze reeds regiovrij is. Of lees ik verkeerd?

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Ik heb zelf niet zo lang geleden de SAMSUNG DVD-1080P8 gekocht en die is vrij makkelijk regiovrij te krijgen met een code. Prima DVD speler ook verder.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Matchostomos schreef:

Dat is vriendelijk, Dogie, maar ik laat het bij één van de onderstaande twee keuzes. Al heb ik bij deze nog een vraag. Een Pioneer (en meerbepaald een PIONEER DV-410V-K), zijn die standaard regiovrij? Want als ik zoek of deze regiovrij kan gemaakt worden, lees ik meermaals dat deze reeds regiovrij is. Of lees ik verkeerd?

Ik heb tot nu toe 3 DVD-spelers gekocht en bij 2 winkels werd de speler ff in de winkel regio-vrij gemaakt via code afstandsbediening door de verkoper. De hierboven ver- melde LOEWE had ik uitbesteed aan de regiovrijspecialst Stegens in Rhoon en is via firmware regiovrij gemaakt.

Gezien jouw nieuwe flat-screentv zou ik in elk geval hdmi uit gaan.

Mbt Pioneer DVD-410V: http://www.videohelp.com/dvdhacks/pioneer-dv-410v/9461

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

Dogie_Hogan schreef:

Ik heb tot nu toe 3 DVD-spelers gekocht en bij 2 winkels werd de speler ff in de winkel regio-vrij gemaakt via code afstandsbediening door de verkoper. De hierboven ver- melde LOEWE had ik uitbesteed aan de regiovrijspecialst Stegens in Rhoon en is via firmware regiovrij gemaakt.

Gezien jouw nieuwe flat-screentv zou ik in elk geval hdmi uit gaan.

Mbt Pioneer DVD-410V: http://www.videohelp.com/dvdhacks/pioneer-dv-410v/9461

Ik ga sowieso voor hdmi, al is het vooral een kwestie om een dvd-speler te vinden die naast een hdmi-aansluiting, ook een usb-aansluiting heeft en bovendien regiovrij kan gemaakt worden. En ik weet niet of ik bereid ben om te opteren voor een kit, vooral wat betreft de kosten.

De Samsung biedt mij hdmi en regiovrije mogelijkheden. Terwijl de Pioneer en LG mij hdmi en usb bieden, maar geen simpele regiovrije code (de faq op de site is overigens niet beschikbaar).

De keuze voor een usb-aansluiting is vooral voor de kwaliteit van gedownloade films. Wanneer ik films via usb bekijk, is er haast geen tot simpelweg geen kwaliteitsverlies. Dat in tegenstelling tot wanneer ik mijn pc aansluit op mijn televisie. Vanaf dan heb ik kwaliteitsverlies, omdat ik op mijn pc het scherm (Windows Media, VLC, ...) moet vergroten om een volledige schermgrootte te bekomen. Indien dat niet zo is (mijn technisch inzicht kan me in de steek laten), maakt dat mijn keuze echter bijzonder gemakkelijk, en kies ik wellicht voor de Samsung.

Graag veel uitsluitsel, aangezien ik met een studentbudget werk en bijgevolg zeker wil zijn van mijn aankoop.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

...en hoe de DVD-transferkwaliteit per regio weer kan verschillen: green push.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Matchostomos schreef:

Ik ga sowieso voor hdmi, al is het vooral een kwestie om een dvd-speler te vinden die naast een hdmi-aansluiting, ook een usb-aansluiting heeft en bovendien regiovrij kan gemaakt worden.

In de Fame liggen regiovrije dvd spelers van Akai met hdmi uitgang en usb aansluiting.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.