- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- van dvd naar chipjes
van dvd naar chipjes
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
van DVD- naar Chipjes ..
Dit gaat ongetwijfeld een keer gebeuren ...
wat is jullie mening hierover en wat doen jullie met je dvd - collectie
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik leef van dag tot dag. Sta echt niet stil bij dit soort dingen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
wat doen jullie met je dvd - collectie
Zwijg jong, ik ben mijn VHS-collectie nog niet kwijt. En eenmaal de DVD-koe uitgemolken is, staat de vervanger al klaar. En dan kunnen we weer alles heropbouwen. Ik wordt daar zo moe van...
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Er is nu toch zoiets als BVD? Blue-ray oid. Daar past weer 5x zoveel op als op een DVD.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik denk dat we over 10-15 jaar lachen om het idee dat we films vroeger altijd fysiek in onze handen hadden. Chipjes zie ik dus niet gebeuren (streamen wel).
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
zelf zou ik dat erg jammer vinden ... van de meeste dingen vind ik dat het goed is dat het alemaal kleiner en beter word .. maar als je het begrip film niet meer in handen kan hebben zou ik toch erg jammer vinden ..
theeft toch wel wat dat je kan zeggen van kijk dit heb is wat ik heb ..
Als het goedkoper word is het natuurlijk wel beter ..
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Alsof het ooit om onze belangen ging...
Anyway, Blu-Ray zal ongetwijfeld gepushed worden door de uitbaters, o.a. Sony die ook meteen voldoende materiaal heeft om het medium ook daadwerkelijk uit te buiten.
Veel zorgen maak ik me niet, want de meeste mainstream/blockbusters, al waren ze Blu-Ray exclusives, komen er bij mij er toch niet in en zijn dus geen reden om 'over te stappen'.
U-96
-
- 11869 berichten
- 1887 stemmen
Zwijg jong, ik ben mijn VHS-collectie nog niet kwijt. En eenmaal de DVD-koe uitgemolken is, staat de vervanger al klaar. En dan kunnen we weer alles heropbouwen. Ik wordt daar zo moe van...
Dat is ook de reden dat ik niet aan grote DVD-collecties doe...
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Ik denk dat we over 10-15 jaar lachen om het idee dat we films vroeger altijd fysiek in onze handen hadden. Chipjes zie ik dus niet gebeuren (streamen wel).
Dit is de ideale situatie is voor de maatschappijen. Je betaalt voor het recht om het te bekijken ipv het te bezitten.
Het zou een hoop piraterij voorkomen.
Maar ja, I'm paying so it's staying, zeg ik maar
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Dat is ook de reden dat ik niet aan grote DVD-collecties doe...
Alleen films kopen waarvan je het 't geld waar vindt om ze 5 jaar lang onbeperkt te kunnen zien, da's mijn oplossing Vooral niet de illusie hebben "deze film heb ik nu voor altijd in m'n collectie". Tuurlijk, niemand pakt je je dvd-speler af, maar er komt toch wel weer wat beters, waardoor je je favoriete films waarschijnlijk tóch wel in het verbeterde formaat wilt hebben.
U-96
-
- 11869 berichten
- 1887 stemmen
Alleen films kopen waarvan je het 't geld waar vindt om ze 5 jaar lang onbeperkt te kunnen zien, da's mijn oplossing
Heb ik ook..
Dat is het grote nadeel ervan.. Ergens kan ik er ook wel een lichtpunt in zien.. Bijvoorbeeld de DvD's die ik van Das Boot heb. Deze zijn natuurlijk erg leuk om nog te bezitten over tientallen jaren, als er weer nieuwe formaten op de markt gekomen zijn..
Beetje vergelijkbaar met de huidige situatie's van LP's en CD's..
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Met als verschil dat vinyl een veel beter en voller geluid heeft dan een cd. Dat was meer een stap opzij dan een stap naar voren die overgang. Vandaar dat er nou nog winkels zijn die alleen vinyl verkopen.
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Je hoeft het natuurlijk niet te doen hè .
Ik denk hier wel over na zodra het op mijn pad komt.
DVD's gaan in tegenstelling tot videobanden wel tot aan mijn dood mee, dus in dat opzicht zit er weinig druk achter. Maar ik zeg niet dat ik een volgend medium dan maar oversla, al was het maar vanwege dat gat in m'n hand...
En nieuwe gadgets zijn altijd geil, uiteraard.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Nu de stap analoog - digitaal is gemaakt hoop ik dat alle toekomstige schijfjes, chips en koekjes gewoon lekker backwards compatible zijn
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Als het verhaal over de lijm waar is dan staan we met z'n allen over een jaar of 10 zeer beteuterd te kijken
Wouter
-
- 18680 berichten
- 3022 stemmen
zelf zou ik dat erg jammer vinden ... van de meeste dingen vind ik dat het goed is dat het alemaal kleiner en beter word .. maar als je het begrip film niet meer in handen kan hebben zou ik toch erg jammer vinden ..
Ouderwets. Ik geloof ook in een onuitputtelijke database waar je zo kunt inloggen.
U-96
-
- 11869 berichten
- 1887 stemmen
Ouderwets. Ik geloof ook in een onuitputtelijke database waar je zo kunt inloggen.
Dat idee heb ik ook heel lang.
Hackers kunnen dan wellicht een toekomstig probleem zijn..
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8414 stemmen
Er zal vast wel iets beters komen, maar het moet al VR worden of zoiets geks, anders merk ik toch niet veel verschil, heb genoeg dvd's en denk ook wel dat ik die houd en betwijfel of ik ze allemaal (misschien de echte audiovisuele toppers) zou vervangen. En anders bewaar ik gewoon nog wat spelers voor als er een kapot gaat
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik twijfel ook of het grote publiek nog op betere kwaliteit dan DVD zitten te wachten. Bij muziek zitten alleen de freaks op superaudio-cd's te wachten, sterker nog, de meeste mensen hebben geen probleem om hun muziek voortaan zelfs in een (iets) mindere kwaliteit (mp3) te luisteren ipv cd.
Aan de andere kant schijnt DVD toch flink tegen te vallen als je HDTV gewend bent.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8414 stemmen
Ik weet eigenlijk niet hoe ik meer scherpe (e.d.) zou moeten zien bij een film .... (op sommige slechte transfers dan na)
cornelis
-
- 4743 berichten
- 672 stemmen
Ik weet eigenlijk niet hoe ik meer scherpe (e.d.) zou moeten zien bij een film .... (op sommige slechte transfers dan na)
Dan heb je nog nooit HD gezien... De SD-blokjes en -lijntjes komen je dan vrij snel de strot uit.
Wouter
-
- 18680 berichten
- 3022 stemmen
Ik twijfel ook of het grote publiek nog op betere kwaliteit dan DVD zitten te wachten./quote]
Ten eerste zie ik toch nog regelmatig de compressie van dvd en kijken de meesten van ons de films nog behoorlijk klein.