ad
  • 139.745 films
  • 6.651 series
  • 20.177 seizoenen
  • 434.315 acteurs
  • 281.258 gebruikers
  • 8.104.578 stemmen

Mediaspelers

zoeken in:

Hereistom

• 90 berichten
  • 81 stemmen

Meer mensen hier met een mediaspeler?

Ik heb sinds kort een HiMedia Q10 Pro, deze heeft prachtig beeld en HD geluid

kappeuter (crew)

• 59673 berichten
  • 4963 stemmen

Teleurstellende verkoop Apple TV | Spreekbuis

AppleTV lijkt een belangrijke merk onder de mediaboxes, maar uit cijfers van GfK blijkt dat de verkopen zwaar tegenvallen. Apple verkocht in 2016 slechts 67.438 AppleTV's. De AppleTV vierde generatie is in Nederland sinds oktober 2015 beschikbaar en biedt de mogelijk om apps te draaien.

In 2017 gingen er nog maar 30.754 AppleTV's over de toonbank.

Google Chromecast doet het een stuk beter. In 2016 werden in Nederland 385.052 Chromecast-devices verkocht en in 2017 zelfs 429.466.

kappeuter (crew)

• 59673 berichten
  • 4963 stemmen

Dit zijn de beste 4K mediaspelers | Overige elektronica | Computer!Totaal

De ideale mediaspeler speelt zowel eigen videobestanden als Netflix-streams in 4K af. In dat geval blijven alleen de Dune HD Pro 4K en Nvidia Shield TV overeind. Laatstgenoemde speler heeft net een streepje voor, aangezien Android TV als besturingssysteem een zeer vlotte en gebruiksvriendelijke interface heeft. De apps van YouTube en Netflix zijn speciaal voor het grote scherm ontworpen, terwijl je de inhoud van standaard Android-toepassingen dankzij de ingebouwde Chromecast-module kunt streamen. Een minpunt is dat de Nvidia Shield TV audio alleen via hdmi uitstuurt, wat met name op oudere receivers problemen geeft. In dat geval is de Dune HD Pro 4K een uitstekend alternatief, aangezien je met dit apparaat ook via een analoge of optische kabel audio doorstuurt. Wel voelt de combinatie van Linux en Android als gebruikersomgeving ietwat gekunsteld aan.

John Milton

• 15183 berichten
  • 7966 stemmen

Ik maak gebruik van Plex.

Fantastische dienst. Op mijn pc staat het programmaatje Plex Media Server, waar ik mijn mappen met films in heb toegevoegd, en vervolgens kan ik die afspelen via de Plex app op de smart tv (lijkt erg op Netflix), of op mijn mobiel/iPad en dan vervolgens (chrome)casten. Er zijn meerdere wegen naar Rome.

https://i2.wp.com/anith.com/wp-content/uploads/2018/06/Plex-Media-Player_1.jpg?fit=1920%2C1200&ssl=1

Wel altijd gedacht om een keer een fatsoenlijke HTPC te bouwen of mediaspeler aan te schaffen (ipv de chromecast), maar het is nooit echt nodig geweest. Mijn nieuwe LG tv zal de komende jaren ook gewoon goed Plex kunnen streamen, dus tenzij ik mijn gebruikersgemak er enorm mee kan verbeteren, denk ik dat ik voorlopig wel voorzien ben

alexspyforever

• 19200 berichten
  • 2149 stemmen

John Milton schreef:

Ik maak gebruik van Plex.

Fantastische dienst. Op mijn pc staat het programmaatje Plex Media Server, waar ik mijn mappen met films in heb toegevoegd, en vervolgens kan ik die afspelen via de Plex app op de smart tv (lijkt erg op Netflix), of op mijn mobiel/iPad en dan vervolgens (chrome)casten. Er zijn meerdere wegen naar Rome.

(afbeelding)

Wel altijd gedacht om een keer een fatsoenlijke HTPC te bouwen of mediaspeler aan te schaffen (ipv de chromecast), maar het is nooit echt nodig geweest. Mijn nieuwe LG tv zal de komende jaren ook gewoon goed Plex kunnen streamen, dus tenzij ik mijn gebruikersgemak er enorm mee kan verbeteren, denk ik dat ik voorlopig wel voorzien ben

Hm ik hoop dat ik op een dag mijn filmcollectie op die manier kan gepresenteerd zien op TV scherm. Zou wel leuk zijn zo een filmposter klikje erop en de DVD of blu ray wordt gestart.

John Milton

• 15183 berichten
  • 7966 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Hm ik hoop dat ik op een dag mijn filmcollectie op die manier kan gepresenteerd zien op TV scherm. Zou wel leuk zijn zo een filmposter klikje erop en de DVD of blu ray wordt gestart.

dat kan nu al. Kost alleen veel schijfruimte om je schijven te rippen en tijd om het te doen. Maar voor je pindakaas is het superfijn.

Zinema (crew films)

• 9710 berichten
  • 6228 stemmen

De Dune HD Solo Lite 4k. Ik zweer al een decennium bij mediaspelers van Dune. Vrijwel alle merken (Popcorn, Eminent, en alle andere bekende merken) uitgebreid getest. Niets komt in de buurt qua kwaliteit. Ook geen (HT)PC (met bijv. Kodi) Altijd weer snel teruggekeerd naar Dune, mijns inziens de Rolls-Royce onder de mediaspelers.

Uiteraard altijd bedraad (PC of bijv. NAS waar het bestand op staat als server), zodat je ook een 80gb 4k film vloeiend streamt.

Zinema (crew films)

• 9710 berichten
  • 6228 stemmen

Toch best vreemd aangezien er geen 4k uitzendingen zijn op tv. En als je 4k wilt kijken via Netflix of YouTube, dan doe je dat natuurlijk via de apps van je 4k tv. Begrijp de meerwaarde dus (nog) niet echt..

kappeuter (crew)

• 59673 berichten
  • 4963 stemmen

Zinema schreef:

Toch best vreemd aangezien er geen 4k uitzendingen zijn op tv. En als je 4k wilt kijken via Netflix of YouTube, dan doe je dat natuurlijk via de apps van je 4k tv. Begrijp de meerwaarde dus (nog) niet echt..

Inderdaad vreemd dat er nog geen 4K uitzendingen zijn, of je moet een speciaal abonnement nemen (KPN). Maar Ziggo biedt nog geen 4K uitzendingen aan...

Dit kijk je in 4K in Nederland | Bright

4K-televise kijken| Consumentenbond

De Consumentenbond schreef:

KPN biedt een 4K Internet en tv-pakket aan. In dit duurste pakket (€69 per maand) zitten 2 4K-ontvangers. Je kunt hier momenteel alleen nog maar de zender Xite mee bekijken en een aantal films on demand bestellen. Op je huisadres moet je qua snelheid minstens 100Mb/s (!) aan internetsnelheid kunnen behalen, anders kun je het pakket niet eens afnemen.

kappeuter (crew)

• 59673 berichten
  • 4963 stemmen

Mediaspelers: 5 goede redenen om er een aan te schaffen | Multimedia |HLN

HLN schreef:

Ondanks de felle opmars van smart tv zijn er toch ook nog veel losstaande mediaspelers op de markt. Wat zijn de troeven?

John Milton

• 15183 berichten
  • 7966 stemmen

Nieuwe Nvidia Shield krijgt Bluetooth-certificering: dit jaar nog een nieuwe Shield?

Ik heb er momenteel geen nodig met mijn nieuwe, rappe tv, maar anders zou dit wel eens een kanshebber kunnen worden gezien de reputatie van zijn voorganger.

kappeuter (crew)

• 59673 berichten
  • 4963 stemmen

Bright schreef:

Amazon verkoopt in Nederland sinds kort de Fire TV Stick, waarmee je videodiensten streamt op je tv. Het is een concurrent van de Chromecast en Apple TV. Maar wij krijgen het niet warm of koud van de Fire TV.

kappeuter (crew)

• 59673 berichten
  • 4963 stemmen

Google maakt van zijn Chromecast een volwaardige mediaspeler - test-aankoop.be

Test Aankoop schreef:

Google heeft recent een nieuwe Chromecast op de markt gebracht. De grootste vernieuwing? Je kunt meteen je streamingapps (Netflix, VRTNU, Streamz …) op je tv openen en bedienen via het platform Google TV. De meegeleverde afstandsbediening maakt je smartphone, tablet of laptop overbodig. Zo wordt de Chromecast dus een volwaardige mediaspeler. We probeerden hem uit.

Zie ook:

Chromecast met Google TV Review - Tweakers

John Milton

• 15183 berichten
  • 7966 stemmen

Altijd leuk.

Ik heb zelf achterin de versterker nog een chromecast 2 hangen, maar die is eigenlijk meer als stok achter de deur aangezien de LG C8 televisie bekabeld in het netwerk hangt en zelf eigenlijk alles af kan spelen tot en 4K en HDR aan toe van mijn Plex server en via andere apps. Momenteel wordt zelfs een update uitgerold met HomeKit en AirPlay 2 ondersteuning, toch geinig voor een 2 jaar oude TV (al hoor ik bij de school die eigenlijk vind dat dat zou moeten in die prijsklasse).

Jammer dat ze de Nvidia Shield TV pro niet hebben meegenomen. Als ik er nu zelf een zou kopen zou ik wellicht voor de chromecast met google tv gaan. Tevens ben ik wel benieuwd wat een volgende iteratie van de Apple TV gaat doen.

kappeuter (crew)

• 59673 berichten
  • 4963 stemmen

Ik ben zeer content met de AppleTV HD die ook een VLC app heeft. De 4K versie heeft die ook.

Je kunt dan remote playback gebruiken en bestanden via wifi op de speler plaatsen (32Gb op mijn mediaspeler).

John Milton

• 15183 berichten
  • 7966 stemmen

Bestanden plaatsen? Dat klinkt niet als streamen. Kan hij niet gewoon alles wat je op de pc hebt staan simpelweg afspelen, dat lijkt me toch wel makkelijk. Met bestanden moeten gaan slepen over wifi klinkt niet heel gebruiksvriendelijk, dat moet makkelijker kunnen lijkt me, ook met de Apple TV? Die VLC app ondersteunt gewoon DLNA, dus volgens mij hoeft dat slepen naar de opslag van het kastje helemaal niet.

Plex kan sowieso je lokale bestanden afspelen, maar kan ook met andere apps zoals VLC, zolang die map maar gedeeld is voor een app om te benaderen. Dat kan Plex media server zijn (zoals je weet ben ik groot fan), maar ook een ander programmaatje dat een een lokale mediaserver maakt (zoals dat 5kplayer onderaan bovenstaande link) die Dlna ondersteunende apps op je Apple TV (Plex, VLC) kunnen zien om ervan af te spelen,.

Zelf zou ik streaming over WiFi overigens niet aandurven en mijn mediaspeler altijd bekabelen om haperingen/buffering (m.n bij 4K) te voorkomen en beeldkwaliteit te optimaliseren, tenzij ik een WiFi 6 of hoger mesh netwerk zou hebben thuis. Maar als bekabelen echt ondoenlijk is en over wifi eigenlijk prima lijkt te werken, dan is het wel makkelijk natuurlijk.

kappeuter (crew)

• 59673 berichten
  • 4963 stemmen

John Milton schreef:

Bestanden plaatsen? Dat klinkt niet als streamen. Kan hij niet gewoon alles wat je op de pc hebt staan simpelweg afspelen, dat lijkt me toch wel makkelijk. Met bestanden moeten gaan slepen over wifi klinkt niet heel gebruiksvriendelijk, dat moet makkelijker kunnen lijkt me, ook met de Apple TV? Die VLC app ondersteunt gewoon DLNA, dus volgens mij hoeft dat slepen naar de opslag van het kastje helemaal niet.

Vind ik niet hoor. In 1 minuut een film op het kastje zetten, voila. Zo gepiept.

En daarna kan de pc uit, dat is ook een voordeel. En het bestand is via de afstandbediening van de AppleTV ook gemakkelijk te verwijderen. Ik vind het juist erg makkelijk.

Ja die VLC app heeft meer mogelijkheden inderdaad, ik denk dat het ook anders kan zoals jij zegt. Maar dan moet de pc aan blijven.

Plex kan sowieso je lokale bestanden afspelen, maar kan ook met andere apps zoals VLC, zolang die map maar gedeeld is voor een app om te benaderen. Dat kan Plex media server zijn (zoals je weet ben ik groot fan), maar ook een ander programmaatje dat een een lokale mediaserver maakt die Dlna ondersteunende apps op je Apple TV kunnen zien om ervan af te spelen, zoals dat 5kplayer onderaan bovenstaande link.

Mogelijkheden te over inderdaad.

Zeker als je je film bibliotheek wil beheren en toegankelijk maken, dan is Plex ideaal.

Zelf zou ik streaming over WiFi overigens niet aandurven en mijn mediaspeler altijd bekabelen om haperingen/buffering (m.n bij 4K) te voorkomen en beeldkwaliteit te optimaliseren, tenzij ik een WiFi 6 of hoger mesh netwerk zou hebben thuis. Maar als bekabelen echt ondoenlijk is en over wifi eigenlijk prima lijkt te werken, dan is het wel makkelijk natuurlijk.

Ja ik heb mijn AppleTv wel gewoon aangesloten op de kabel. En die bestanden staan er dus op zodra ik ga kijken, dus feitelijk stream ik niet via wifi.

John Milton

• 15183 berichten
  • 7966 stemmen

Ah ik snap hem, en idd de pc moet dan aanblijven. Voor af en toe iets lokaal afspelen is jouw manier dan zeker toereikend. Alleen als je een hele lokale film- of muziekcollectie hebt waar je lekker op de bank ook doorheen wilt kunnen scrollen op je TV (of iPad) en dan afspelen, dan is een mediaserver wel echt fijner denk ik.

Wat jij doet doe ik een soort van met comics en graphic novels, ik sleep ze in iTunes naar de iPad Pro en die synchroniseert ze dan over wifi naar de iPad, waar ik ze vervolgens lokaal ‘afspeel’ om ze daarna weer te verwijderen

Don Homer

• 388 berichten
  • 1060 stemmen

Weet iemand of je met een 4k speler regio A blu rays (dvd's) kan afspelen?

John Milton

• 15183 berichten
  • 7966 stemmen

Een 4K blu-rayspeler? Of video TS files van een regio a br-rip op een mediaspeler? Ik ga even van het eerste uit voor het gemak.

Ik zit al even niet meer in het fysieke media gebeuren, maar in principe niet. Regio a is Noord Amerika, Centraal Amerika, Zuid Amerika, Korea, Japan en Zuidoost-Azië, maar dat wist je vermoedelijk al.

Ik weet nog dat ik destijds lonkte naar een Regio-vrije Speler van Stegen, die toen nog beduidend duurder waren.

Blij dat ik daar niet in geïnvesteerd heb achteraf (kort erna was ik behoorlijk klaar met schijfjes), maar dat is een ander verhaal. Hoe dan ook, zonder moeilijk te doen kun je geen schijfjes uit een andere regio afspelen, of Video on Demand uit een andere regio zien. De Blokker dvd-speler van 3 tientjes die wel regiovrij was, heeft geen Blu-ray equivalent.

Zelf gebruik ik een VPN om vals te spelen met Video on Demand, maar dat was niet de vraag

kappeuter (crew)

• 59673 berichten
  • 4963 stemmen

Apple announces new Apple TV 4K - The Verge - theverge.com

The Verge schreef:

Now with the A12 Bionic and a functional remote

Apple has just announced a new Apple TV streaming box, replacing the Apple TV 4K that came out in 2017. The new model retains the name of the prior model but comes with a more powerful A12 Bionic chip that lets it play HDR video at higher frame rates. It’s also powerful enough to support 60fps Dolby Vision playback over AirPlay from a compatible iPhone.

starbright boy (moderator films)

• 19498 berichten
  • 3818 stemmen

Don Homer

John Milton schreef:

Een 4K blu-rayspeler? Of video TS files van een regio a br-rip op een mediaspeler? Ik ga even van het eerste uit voor het gemak.

Ik zit al even niet meer in het fysieke media gebeuren, maar in principe niet. Regio a is Noord Amerika, Centraal Amerika, Zuid Amerika, Korea, Japan en Zuidoost-Azië, maar dat wist je vermoedelijk al.

Ik weet nog dat ik destijds lonkte naar een Regio-vrije Speler van Stegen, die toen nog beduidend duurder waren.

Blij dat ik daar niet in geïnvesteerd heb achteraf (kort erna was ik behoorlijk klaar met schijfjes), maar dat is een ander verhaal. Hoe dan ook, zonder moeilijk te doen kun je geen schijfjes uit een andere regio afspelen, of Video on Demand uit een andere regio zien. De Blokker dvd-speler van 3 tientjes die wel regiovrij was, heeft geen Blu-ray equivalent.

Zelf gebruik ik een VPN om vals te spelen met Video on Demand, maar dat was niet de vraag

IK zie het nu pas, maat dit verhaal klopt zeker niet; 4K is vooralsnog wel altijd regiovrij, maar alleen 4k op een 4k speler. Dus 4k uit een andere regio kun je wel overal afspelen op een 4k speler. Dus als je een set koopt met een 4K-disc en een gewone Blu-ray is de kans groot dat je de 4k wel kunt afspelen, maar de gewone blu ray niet. Veel labels brengen regiovrije Blu Rays uit waar ze dat volgens hun contracten mogen en iets als Warner doet het altijd. Amerikaanse warner Archive Blu rays zijn bijvoorbeeld altijd regiovrij. Maar het meeste van de gewone discs is regiogebonden.

John Milton

• 15183 berichten
  • 7966 stemmen

Really? Dat verschilt dus adhv de resolutie, bij wat in principe dezelfde drager (blu-ray) is? Dat is zot, dat had ik niet verwacht. Maar daarom gaf ik dus al aan dat ik er al even niet meer in zat

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.