menu

Filmdragers en apparatuur / Apparatuur / Wat moet ik kiezen 5.1 of 2.1

zoeken in:
djelle
Naomi Watts schreef:
Vind de Woofer erg essentieel.

Vind ik ook. Sowieso omdat de lage tonen een apart kanaal krijgen waardoor het geheel weer zuiverder wordt , en de manier waarop een goeie woofer de woonkamer doet daveren is echt dé afwerking om het cinemagevoel te bekomen. Heb dan ook nog nooit een 5.1. set gezien zonder. Heel vreemd dat sommigen dat blijkbaar overbodig vinden.

Madecineman (moderator)
Mis er niks aan hoor die subwoofer... Goede frontspeakers is het keyword

Reinbo
Maar dan moet je wel frontspeakers hebben die tot 20 hrz gaan, dus dan heb je flinke jongens nodig. Bij een ht setje zijn de frontspeakers vaak erg klein, dus dan mis je zeker wat zonder sub.

Reinbo
Naomi Watts schreef:
(quote)

Ik zat ook rond die prijsklasse en heb toch wel een erg magistrale woofer. Was wel een bijzonderheid zeiden ze in de winkel, dat er zo'n goede Woofer zit in een pakket van rond de 500.

Mijn huidige woofer kostte zelfs in de uitverkoop al meer.....maar ben zelf ooit ook begonnen met een vhs speler en een good old crt tv met een beeldbuis van nog neen 80 cm.

Madecineman (moderator)
Die van mij zijn iets van 90cm en gaan tot 30Hz bij 150W, ik vind dat wel mooie diepe bastonen geven.

Reinbo
30 hrz is ook best al diep, maar een goede sub gaat nog wel iets lager. In ieder geval wel iets om op te letten als je enkel voor front speakers gaat.

Madecineman (moderator)
Een echt goede sub wel, maar probleem is dat bij prefab 5.1 setjes bijna nooit een sub zit die aan die eisen voldoet. En zoals ik al zei, een vriend van mij had echt een prachtige zelfgebouwde sub maar dat ding woog 100kg en nam echt heel veel ruimte in. Hij heeft hem ook weg gedaan en eigenlijk mis je er zelfs dan nog niet zo heel veel aan.
Iig niet voldoende voor mij om daar nog eens flink in te gaan investeren.

@606: Kijk eens op iBood, denk dat daar een hele mooie aanbieding voor je staat.

iBOOD.com - Internet's Best Online Offer Daily!

606
jarno1975 schreef:
@606: Kijk eens op iBood, denk dat daar een hele mooie aanbieding voor je staat.

iBOOD.com - Internet's Best Online Offer Daily!

Dat ziet er heel goed uit en niet duur ook zeg

Lijkt me zeker een mooie aanbieding. Hou je ook nog wat over voor een deftige Blu Ray speler

606
jarno1975 schreef:
Lijkt me zeker een mooie aanbieding. Hou je ook nog wat over voor een deftige Blu Ray speler

Deze is HD kwaliteit, dus ook hoogwaardig beeld kwaliteit.

606

die aanbieding is toch niet meer ?

Geen idee, niet heel bekend ben ik daar.

606
Erwinner schreef:
Geen idee, niet heel bekend ben ik daar.

Nee de aanbieding was van 20-12-2010 en sommige moeten nog wachten op een zending.
Het pakket is in 2 delen verzonden

De aanbiedingen gelden steeds maar 24 uur en verlopen om 24.00u vannacht!
Maar is wel een betrouwbare (en redelijk bekende) site hoor.
Een andere met hetzelfde format is 1 DAY FLY - elke dag 1 superaanbieding - 1dayfly.com (deze verloopt echter iedere dag om 12.00u 's middags)

Staan iedere dag de meest uiteenlopende aanbiedingen op. Elke dag maar 1 product maar altijd ruim onder de winkelprijs. Er komen ook steeds heel verschillende dingen voorbij, van een LCD TV tot een pannenset en van een donzen dekbed tot een dagje rijden in een Ferrari.

Ik kijk er standaard elke dag op

606 schreef:
(quote)

Deze is HD kwaliteit, dus ook hoogwaardig beeld kwaliteit.

Nog even voor de duidelijkheid, of je nu een Onkywonky versterker van 20 euro hebt of een top of the bill ding van 5000 euro dat maakt voor je beeldkwaliteit niets uit. De versterker geeft alleen geluid door. De beeldkwaliteit wordt bepaald door je blu ray speler (en je TV uiteraard)

djelle

Lijkt me op het eerste zicht een erg goeie prijs/kwaliteit deal.

Nogmaals, ik zou zeker aanraden om sowieso eerst wat te gaan informeren in speciaalzaken (ook wat je precies moet doen voor beste beeld, geluid enzovoorts). En test wat opstellingen uit of vraag desnoods om iets te mogen horen. Mooi geluid is immers ook iets wat voor een deel nogal afhangt van persoonlijke smaak/indrukken.

Reinbo
Die pioneer is op zich een prima set omdat die uit losse componenten bestaat. Kan je altijd later je boxen upgraden, wat die lijken mij de minste schakel. Een speciaal zaak hoef je niet te bezoeken omdat je toch niet in die prijsklasse kan shoppen. Wel zou ik je aanraden om te kijken of je niet toch 100 of 200 meer kan besteden, je doet er immers zo 5 jaar mee, je versterker gaat vaak zelfs 10 jaar mee.

dominion
Ziet er niet verkeerd uit .

Zou ik nooit doen. Weinig vermogen en daarbovenop ook nog met dvd-speler. Wil je vooruit kijken zou ik altijd voor een bd-speler gaan. Ze zetten hier ook heel leuk HDMI bij, maar die benut je nooit volop als je films niet in 1080p kijkt.

Zelf heb ik allemaal losse componenten bij elkaar gezocht. Ik heb altijd het idee gehad dat je daarin de beste kwaliteit krijgt, Ik had nog wat Sony satellietspeakers van een vorige set en een losse versterker van Pioneer en daarbij heb ik een zware subwoofer gekocht (met eigen regelaar, erg belangrijk), ook van Pioneer.

Je geld kan je het beste investeren in je subwoofer en versterker, want daar zit de kwaliteit van je geluid in.

606
dutchtuga schreef:
Je geld kan je het beste investeren in je subwoofer en versterker, want daar zit de kwaliteit van je geluid in.

Hoe kan ik het beste te werk gaan dan, ben al paar dagen aan het zoeken en vergelijken op het internet.

Als je per se een set wil en je bent bereid 150 meer te betalen zou ik voor deze gaan. Heeft bd-speler en actieve subwoofer.

606
dutchtuga schreef:
Als je per se een set wil en je bent bereid 150 meer te betalen zou ik voor deze gaan. Heeft bd-speler en actieve subwoofer.

dat is dan geen blu-ray speler toch ?

Volgens mij wel.

Of je leest het artikel eerst:

Bestaat uit: Onkyo TX-SR508 7.1 Receiver met Onkyo BD-SP308 BLU-RAY speler en 5.1 luidsprekerset.

BD staat voor Blu-Ray Disc

Je kunt ook voor een lekker betaalbaar setje gaan, zie het als de 1e keer
Misschien ben jij een snel tevreden persoon, verkopen kan altijd nog. Dan weet je tenminste wat er ontbrak aan je 1e setje. Ikzelf heb een lichte Denon versterker met lichte B&W boxen, 2.0 dus.
Gaat prima en kostte 10 jaar geleden 500 Euro. Op naar de 15 jaar

606
@Erwinner: Ik heb al 5 jaar een setje maar is soms qua geluid minder.
Wil nu met de techniek van deze tijd wel wat meer

@Jarno

Blu-ray weergave: Nee

Wat betekend dat dan.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:53 uur

geplaatst: vandaag om 20:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.