• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.965 gebruikers
  • 9.370.105 stemmen

Algemeen topic

zoeken in:

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Een aantal dingen die me opvallen bij dit stukje marktplaats van MM:

- Te hoge prijzen:

Ben ik de enige die me verbaast over prijzen die sommige mensen vragen voor dvd's? Winkelprijzen of zelfs duurder? Zeker als je verzendkosten erbij optelt? Beseffen sommigen dat het gaat om tweedehands dvd's? Dat particulieren verkoop (of juist inkoop) meer risico's met zich meebrengt en dus goedkoper hoort te zijn. Zelf ben ik geneigd er iets van te zeggen (bijv. dat ik een dvd nieuw goedkoper zag staan. Of is dat dan ook weer niet netjes?

- Forumvervuiling

Velen dumpen hier allerlei wenslijsten. Kun je zelf niet op zoek gaan naar je dvd's of ben je te gierig om ze in een winkel aan te schaffen?

Is slecht een lichte ergenis over gemakszucht, maar ik graaf liever door een stukje overzichtelijk MM. Ik heb zelf ook heel veel films die ik nog wel wil hebben. Hoef ik jullie toch niet mee lastig te vallen

Of misschien zijn er andere zaken die je opvallen die je wilt noemen. Kunnen we samen tot een aantal (minder on)geschreven gedragregels komen.

Met de meesten van 'jullie' heb ik trouwens uitstekende ervaringen!

Wannes84

• 643 berichten
  • 680 stemmen

Je haalt een aantal terechte opmerkingen aan, mister blonde.

- Te hoge prijzen:

De prijzen van sommige users mogen inderdaad naar beneden. Langs de andere kant snap ik dit ook wel. Ikzelf bijvoorbeeld ben van België, en de verzending van een dvd valt hier pakken duurder uit. Als ik het goed heb, betalen jullie Nederlanders €1,95 (al is dit afhankelijk van het gewicht). Welnu, in België kost dit rond de €5,50. Stel dat je dan een dvd verkoopt aan €3, schiet je er zelfs anderhalve euro aan in, wat uiteraard niet de bedoeling kan zijn. Daarom dat ik mijn topic vermeld dat de prijzen overeen te komen zijn. Met iedereen die daar tot dusver op reageerde, heb ik een deal kunnen sluiten.

- Forumvervuiling

Wenslijsten zijn inderdaad wat overbodig. Als we niet oppassen, gaan mensen alle films opnoemen die ze nog graag hadden gehad en scroll je je te pletter. Vandaar dat ik in mijn topic alleen films als wens heb staan die je niet meer kan verkrijgen in de reguliere handel.

Ik had graag nog een ander punt aangehaald, namelijk de naam van topics binnen 'Koop en ruil'.

Het wordt een zootje ongeregeld. Sommige users hebben zelfs knal dezelfde topicnaam, wat niet echt handig is. Misschien kunnen de mods alle topicnamen 'universeel' maken. Wat dacht je van volgend 'sjabloon':

- TRA - username

- TKA - username

Ik zou zeggen: vul maar aan...

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Ik erger me vooral aan mensen die geen prijs opgeven, zo van 'doe maar een bod' .

Kom op zeg.

GinolaEHV

• 2127 berichten
  • 2611 stemmen

Te hoge prijzen:

Met je eerste punt ben ik deels eens. Ik ben nu ook voornamelijk via Marktplaats tweedehands dvd's aan het kopen, en daar ben ik heel goedkoop (gemiddeld genomen goedkoper dan hier) uit...

Ik moet hierbij wel zeggen dat ik sinds een tijdje ook niks interessants meer kan vinden hier op MM; of ik heb de dvd al, of ik vind de aangeboden films het niet waard om aan te schaffen.

Tenslotte moet je wel onderscheid maken tussen bepaalde mensen. Sommigen hanteren heel normale prijzen, anderen vragen inderdaad gewoon teveel voor een tweedehands dvd.

- Forumvervuiling

Hier ben ik het niet met je eens. De term forumvervuiling vind ik niet van toepassing. Daarbij denk ik meer aan scheldpartijen, overbodige vragen/opmerkingen, etc.

Ik vind wenslijsten-topics net zo nuttig als ruil/verkoop-topics. Een beetje raar om de aanbodkant wel toe te laten, maar de vraagkant niet.

Hierbij moet wel onderscheid worden gemaakt tussen dvd's die heel simpel voor een normale prijs te verkrijgen zijn, en dvd's die moeilijk verkrijgbaar zijn (voor een normale prijs).

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Volkomen gelijk

Ja ik heb al zolang ik hier zit 606 heeft te koop & ruil

is dat overzichtelijk genoeg.

En heb geen prijzen erbij.

Maar naar mijn topic wordt bijna niet gekeken.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Wannes84 schreef:

Ik had graag nog een ander punt aangehaald, namelijk de naam van topics binnen 'Koop en ruil'.

Het wordt een zootje ongeregeld. Sommige users hebben zelfs knal dezelfde topicnaam, wat niet echt handig is. Misschien kunnen de mods alle topicnamen 'universeel' maken. Wat dacht je van volgend 'sjabloon':

- TRA - username

- TKA - username

Hier hebben we het met de mods over gehad en daar zijn we het eigenlijk wel mee eens. We gaan twee kleine regels invoeren voor topics in dit forumdeel.

-Maximaal 1 topic per gebruiker

-Verplicht je gebruikersnaam in de topictitel

Die twee ruimen het topic al aardig op. Een vast sjabloon lijkt me onnodig. De mods gaan de komende tijd wat titels van topics die recent nog gebruikt zijn aanpassen. Iedereen die de titel van zijn topic later wil aanpassen: stuur een PM naar een van de mods.

Verder is dit topic vanaf nu een sticky.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3219 stemmen

Is een goede aanpak idd!

Zelf heb ik ook maar 1 topic met mijn naam erbij..

Gaat wel de betere kant op!

Frankeermachine

• 988 berichten
  • 6604 stemmen

Kunnen we niet gewoon de regels van dvd.nl gebruiken. Ik wordt nl ook ziek van het dagelijkse ge-update. Als er geen dvds toevoegd/verkoopt/ruilt valt er weinig te updaten.

Op dvd.nl mag je weeklijks je topic uppen bij geen wijzigingen.

Fikret8

• 6169 berichten
  • 4233 stemmen

Waar ik me aan erger is dat mensen een wenslijst neerzetten met films die als R2NL nog niet uit zijn gebracht op dvd, out of print zijn waardoor ze zo goed als niet te verkrijgen zijn of gewoon nog nooit met NL subs zijn uitgebracht / nooit zullen worden uitgebracht met NL-subs. Dan willen ze er ook nog per se Nederlandse ondertiteling bij hebben en als ze een beetje geluk hebben dat er iemand een OOP dvd beschikbaar stelt wordt er ook nog eens onderhandeld omdat het bijvoorbeeld een euro te veel zou kosten.

Waar praten we dan nog over?

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Of erger; dvd's die gewoon overal te krijgen zijn voor 5 euro of minder.

MdB

• 208 berichten
  • 1 stemmen

zeikerds

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Mensen die zeiken over zeikerds zijn erger. Voel je je aangesproken?

Word er een beetje moe van dat als je een ergenis uitspreekt of iets aangeeft dat beter kan, je meteen een zeikerd bent.

MdB

• 208 berichten
  • 1 stemmen

Ik vind dat op een forum waar zoveel gebruikers actief zijn, niet alles naar ieders wens kan gaan. Wat prijzen betreft; iedereen mag vragen wat ie wil. Net als in winkels kunnen prijzen nogal verschillen. Soms heb je mazzel, soms pech. natuurlijk mogen er best verbeteringen aangedragen worden, maar veel is negatief gezeik ja.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb al eens gepleit voor een traderslijst of een feedbacktopic voor en over traders en dat doe ik nu weer.

Op DVDforum.nl doen ze dit door middel van een topic waarin ze hun aankopen, de communicatie en de verzending beoordelen met een plus of een min voor de verkoper of ruiler.

Voorbeeld: DVDforum :: Onderwerp bekijken - Feedback topic CIII

Ook al komt het hier niet zo vaak voor dat er iemand wordt opgelicht, lijkt het me toch handig als mensen hun ervaring met een verkoper, koper of ruiler kunnen delen.

Fikret8

• 6169 berichten
  • 4233 stemmen

Dvdforum.nl is niet echt de idelae voorbeeld, heb daar meer dan 100 deals waarvan alles positief, terwijl ik daar maar op 8 plusjes sta. Op dvd.nl is het wel up to date, daar sta ik momenteel op 242 plusjes en 0 minnetjes.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Fikret8 schreef:

Dvdforum.nl is niet echt de ideale voorbeeld, heb daar meer dan 100 deals waarvan allemaal positief, terwijl ik daar maar op 8 plusjes sta. Op dvd.nl is het wel up to date, daar sta ik momenteel op 242 plusjes en 0 minnetjes.

Bij DVDforum moet je inderdaad maar net weten dat dat topic er is. Dat mogen ze wel eens wat duidelijker aangeven. Ik moest het ook horen van iemand waar ik een deal mee had. Maar ik denk dat het beter past bij MovieMeter dan zo'n traderslijst die DVD.nl hanteert.

Dit kan trouwens ook goed werken voor de pakketservice.

Sincity

• 512 berichten
  • 43 stemmen

Users mogen zelf bedenken hoeveel zij voor hun DVDS vragen,maar er zou hier ook wel een safe trader systeem kunnen worden toegepast. Heb ook al vele dvds geruild en verkocht hier maar helaas kan ik dit nergens registreren. Ik vind het ook belachelijk dat sommige meer dan 1 topic hebben,maar dat is omdat het hier een TKA & TRA forum is en niet een aparte,maar ik vind zelf dat dit in 1 topic toegepast kan. Verder vind ik het onnodig uppen onnoodzakelijk (en ik up mijn topic al om de 7 dagen,volgens mij ben ik 1 van de weinige) maar hier word nauwelijks op aangekeken door de crew leden.

deTuinman

• 1186 berichten
  • 0 stemmen

Safetraderoptie is achterhaald en juist niet te vetrouwen.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

En nu ga jij ons natuurlijk vertellen waarom dat zo is.

Sincity

• 512 berichten
  • 43 stemmen

Ligt eraan hoe dat systeem word behandeld,en of er "eerlijk" mee om gewerkt word.

Horrorizer

• 68 berichten
  • 0 stemmen

Heeft iemand Rosie (ik heb een duivel in mijn hoofd) te koop op dvd (NL) als die er is? wel tegen een normale prijs PM maar.

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Wat je ook gewoon kunt doen is het volgende:

Na elke deal in het topic van de ruiler/verkoper plaatsen of de dvd(s) binnen zijn. Zo ja, dan plaats je een positief berichtje. Zo niet, een negatief berichtje. Dan is het meteen duidelijk voor de volgende die evt interesse heeft in een dvd/koop, dan kan hij/zij meteen zien of de ruiler/verkoper te vertrouwen is of niet. Als er dan bijvoorbeeld 8 deals gesloten zijn en 3 daarvan zijn negatief verlopen, dan heeft de ruiler/verkoper nog een kans: bij de 4e negatieve deal mag hij niet meer op dit forum ruilen/verkopen.

Als een ruiler/verkoper bij zijn/haar 1e deal op dit forum al een negatief berichtje krijgt, dan is de kans al meteen klein dat er nog iemand een deal sluit met hem/haar. Dus dat lijkt mij wel een goede manier om hier alles veilig te houden.

Maar ja, uiteindelijk is het aan de moderators.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Zou inderdaad een goed systeem zijn Bart Simpson.

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Haha, je bent de enigste die daar nog op reageert

Al lang vergeten dat berichtje

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Hi, ja inderdaad.

Sincity

• 512 berichten
  • 43 stemmen

Je kan ook gewoon een list maken van alle verkopers hier en elke deal die wordt afgesloten krijgt deze persoon een plus erachter..zo simple is het..en anders een min..zoiets wordt ook gedaan bij xboxworld..

Fikret8

• 6169 berichten
  • 4233 stemmen

Ik zou het overzichtelijk vinden dat als je een verkooptopic niet meer gebruikt, dat er dan een slotje op komt en dat je dan vervolgens een nieuwe topic kan openen zodra je weer dvd's aan wilt bieden.

Omdat ik telkens oude verkooptopics van mezelf moet uppen krijg ik erg veel PM's van verschillende members over titels die ik bijvoorbeeld 2 jaar terug heb aangeboden (die uiteraard allang weg zijn).

belchinees

• 4182 berichten
  • 2326 stemmen

Hoeveel bedragen de verzendkosten van dvd's?

Hoeveel voor 1 dvd, en voor 2? Hoeveel kost een binnenlandse verzending (België) en hoeveel een verzending naar Nederland of van Nederland naar België?

Hoeveel kost zo'n enveloppe, en wat voor één is dat?

Iedereen spreekt hier van excl. verzendingskosten, heb geen idee hoeveel dat dan precies bedraagt. Dat zou ik graag eens geweten hebben.

LinkVink

• 166 berichten
  • 0 stemmen

belchinees schreef:

Hoeveel bedragen de verzendkosten van dvd's?

Hoeveel voor 1 dvd, en voor 2? Hoeveel kost een binnenlandse verzending (België) en hoeveel een verzending naar Nederland of van Nederland naar België?

Hoeveel kost zo'n enveloppe, en wat voor één is dat?

Iedereen spreekt hier van excl. verzendingskosten, heb geen idee hoeveel dat dan precies bedraagt. Dat zou ik graag eens geweten hebben.

Loop langs de postkantoor, kan je het vragen . Nee, maar ligt het aan het gewicht en of het wel of niet door de brievenbus kan. Het bedrag in nl ligt rond de €1,65.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Binnen België voor 1 of 2 dvd's: € 1,77

Binnen België voor 3 of 4 dvd's: € 2,95

Nederland voor 1 of 2 dvd's: € 2,70

Nederland voor 3 of 4 dvd's: € 5,40

Dit zonder envelop.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.