Rawhide
banjer
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
weet mij te vertellen of ik ergens de oude serie " Rawhide " (Westernserie) op de kop kan tikken?
Met Gill Favor, Rody Yates en Wishboon.
Ik weet het, het is een hele ouwe, maar wel een gave serie.
Greetz banjer.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
weet mij te vertellen of ik ergens de oude serie " Rawhide " (Westernserie) op de kop kan tikken? Met Gill Favor, Rody Yates en Wishboon. Ik weet het, het is een hele ouwe, maar wel een gave serie. Greetz banjer.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
- De eerste 3 seizoenen van de tv-Western RAWHIDE zijn inmiddels ook als 1 boxset verschenen (R-1).
Prima transfers met bij elke aflevering een toelichting, en tevens de Clint Eastwood Story.
Totaal 23 discs met 87afleveringen, totaal 4.380 minuten.
Minpunt is de cover-art, met bijrol acteur C. Eastwood prominent op de voorgrond (ipv trail-boss Eric Fleming.)

HIER gezien voor € 87 (ca. € 1 per aflevering).
Brix
-
- 19677 berichten
- 5113 stemmen
Waarschuwing voor de liefhebbers van de TV serie 'Rawhide', waarvan zojuist het eerste seizoen in Nederlandse uitvoering op dvd is verschenen:
In vergelijking met de R1 uitvoering ontbreekt bij die Ned. versie de achtergrond informatie met intereressante wetenswaardigheden over de acteurs (en gast-acteurs) etc. die per episode wel te vinden is op de Amerikaanse dvd's.
Bovendien is de Nederlandse ondertiteling niet echt om te juichen, het wemelt van de foute vertalingen.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Nu deze TV-Westernreeks -eindelijk- ook in NL verkrijgbaar is, deze thread maaf ff nieuw leven ingeblazen (aka 'Cow Fever'):
RAWHIDE, update (1): de RAWHIDE beeldddragers.
Impressie (standaard achterzijde huidige R-1 boxset releases (gemiddeld 22 afleveringen per boxset):

Een collage van nog enige R-1 RAWHIDE releases:

Collage van RAWHIDE R-2NL relases zsm.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De 'oude' beelddragers:
De VHS releases:

De beeldplaat-releases, impressie:

De 1e serie RAWHIDE DVD reseases, uitgegeven door Columbia, met 3-4 afleveringen per disc en als extra de Clint Eastwoodstory en achtergrondinfo per episode:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Frankrijk (R-2Fr) geeft inmiddels, evenals de 1e R-1 lichting, 3 afleveringen per DVD uit (momenteel 29 DVD's). Op de covers staat ook bij de Fransen dominant Clint Eastwwod, terwijl de te vroeg overleden Eric Fleming deze tv-reeks gedragen heeft....Ben niet eens met 3 afleveringen per DVD, maar wel mooie cover-art, enige impressies:

Impressie achterzijde Franse DVD releases:

Het wordt nu wel erg saai: weer Clint Eastwood op de Franse covers:

Zo mag ik het zien: ook Eric Fleming op de cover!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
RAWHIDE in de Scandinavische landen, ook 3DVD's:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
De Britten werken ook met boxsets en houden de R-1 cover-art aan, maar dan in zwart/wit.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
RAWHIDE, (kleine) ode aan Eric Fleming:

Eric Fleming met ? (gaarne update):

Eric Fleming met Clint Eastwood:

[/
Speciaal voor @Brix: Eric Fleming met Jock Mahoney:

Eric Feleming vs Youtube

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
RAWHIDE, update (2): 'RAWHIDE in de media'
- 45T-single van Frankie Laine met titelsong 'RAWHIDE'

De tune
- Boek over TV-Western RAWHIDE:

- RAWHIDE comics (DELL-USA), 4-kleurenuitgaven:

September/november1959

Mei/juni 1961

Juni/september 1961
Maart/mei 1962

Dell, 1962

Gold Key, april 1963

Gold Key, oktober 1963

- RAWHIDE Annuals (UK):

In de UK werden de Annuals meestal rond de Kerst uitgegeven. In NL verschenen o.a. RAWHIDE pockets:

- Een TV-magazine uit Japan: (uiteraard met de toen populaire Eric Fleming op de cover!):

- De bioscoopfilm RAWHIDE uit 1938 heeft niets met de TV-serie te maken.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen

Clint Eastwood als Rowdy Yates in RAWHIDE.
Prachtige still (gebruikt voor de achterzijde der R-1 boxset releases):

]

Een full-size kartonnen Rowdy Yates (Eastwood):

Clint Eastwood met Eric Fleming:

Brix
-
- 19677 berichten
- 5113 stemmen
(heb je vannacht wel nog een oog dicht kunnen doen Dogie
)
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
(heb je vannacht wel nog een oog dicht kunnen doen Dogie
)
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Eric Fleming in goed gezelschap: de busty Western-actrice en zangeres Julie London (uit 3e seizoen: 30 september 30, 1960, als Anne Danvers in "Incident at Rojo Canyon"):

Laserdisc, Japan

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
De hele tv-serie op DVD

* Bron
Quote:
"It sounds simple when you start up ... get the herd to Abilene. Before you're halfway there, the cattle are the least of your worries. I know." Gil Favor, Trail Boss.
Helgoned
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
Seizoen 1, 2 en 3 zijn inmiddels in Nederland uitgebracht. Zag de delen bij Blokker liggen, 8,50 euro per stuk.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Vanwege de extra features ga ik voor de R-1 releases.