menu
Volg jij MovieMeter al op Facebook?
Mis niets over je favoriete films en blijf op de hoogte van de nieuwste releases op onder andere Netflix.
MovieMeter op Facebook

Film / Algemeen / Verkeersongelukken in films

zoeken in:
The forgotten

Ze worden weliswaar met opzet geramt maar het is zo gaaf in beeld gebracht, je ziet wel een auto op de achtergrond verschijnen maar toch denk je er verder nog even niet bij na.

En nu zijn we helemaal The Blues Brothers vergeten .

De meeste die igelijk in mij opkomen zijn genoemd. What Ever Happened to Baby Jane is er volgens mij nog eentje. Maar er gaat niets boven Crash (die van Cronenberg uiteraard). En Stay ligt (eindelijk) klaar voor Kerst.

FisherKing
BoordAppel schreef:
En nu zijn we helemaal The Blues Brothers vergeten .

Haha

Da's meer koddig omspringen met politie-wagens.

De scenes uit Punch-drunk Love en Trois Couleurs: Bleu zijn inderdaad geweldig.

Nog niet genoemd is het auto-ongeluk in Le Mepris: het ongeluk zelf wordt alleen auditief weergegeven en vervolgens zie je het resultaat. Volgens mij een wel meer gebruikte manier.

"The Forgotten", een slechte film, maar met een auto-ongeluk waarvan ik bijna van de bank viel en m'n hart een paar versnellingen hoger ging. Ik was zo trots op mijn nieuwe surround-set, maar op dat moment niet zo erg blij meer.

Jup duidelijk het hoogtepunt uit die film.

Als we de Blues Brothers gaan meerekenen kunnen we met nog heel veel andere achtervolgings films komen, ook een leuk topic natuurlijk

Een buitengewoon fraai, maar volkomen onbekend, filmpje met een autoongeluk is deze Japanner trouwens:A Blue Automobile

No Country for Old Men...

Snatch.

Maar ik moet bekennen dat het eerste wat in mij op kwam het begin van John Q was

Hannibal schreef:
"The Forgotten", een slechte film, maar met een auto-ongeluk waarvan ik bijna van de bank viel en m'n hart een paar versnellingen hoger ging. Ik was zo trots op mijn nieuwe surround-set, maar op dat moment niet zo erg blij meer.

Inderdaad! Geen goede film, maar zeker een memorabel moment Ik schrok me dood

Reeker (auto-ongeluk als verklarende plottwist aan het einde van de film, net zoals in Dead End (2003) & Campfire Tales (1997)).

Final Destination 2?
Is de enige dat ik kan bedenken

606
Death Proof is zeker erg goed

The forgotten is zeker schrikwekkend

Final Destination 2 is erg mooi

Death Race 2000

Ghosthouse (la casa 3) - laatste memorabele scene

geronimo
Martijnnn schreef:
The forgotten

Ze worden weliswaar met opzet geramt maar het is zo gaaf in beeld gebracht, je ziet wel een auto op de achtergrond verschijnen maar toch denk je er verder nog even niet bij na.

Juist! 'k Zat bijna tegen 't plafond

geronimo
Ow ja, en die uit Disturbia vond ik ook wel 'n oei-moment.

da vinci code 2006 keek hem in de bios, schrok echt!

Paparazzi

Pastichio Rocker
No Country For Old Men
Crash (de Cronenberg-film, niet die andere)

starbright boy (moderator)
Pastichio Rocker schreef:

Crash (de Cronenberg-film, niet die andere)

Die "andere" ook trouwens, alleen ongetwijfeld niet zo memorabel.

Duel.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:01 uur

geplaatst: vandaag om 04:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.