- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Trailers
Trailers
rakker126
-
- 32 berichten
- 62 stemmen
In Film > Overige films > Site trailers gezocht:
Weet iemand een goede site waar je trailers kan downloaden van films?
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
kijk eens het topic door, staat er vol mee.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Een ietwat naief stukje van Ekker:
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Geen tijd nu om het helemaal te lezen, maar heb zelf ook iets willen schrijven over trailers. Maar dan meer in de zin van een ultieme kunstvorm. Vroeg me ook af of er geen aparte vakprijs voor moest komen, maar die is er kennelijk (in Amerika) al.
Overigens mijn favo trailer:
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Gemaakt door Job ter Burg.
Ultieme kunstvorm? Nee, keihard reclame.
Van mij mag er een prijs voor komen in Nederland.
mrwhite
-
- 1521 berichten
- 3499 stemmen
trailers zijn altijd veel te lang ik vind dat er enkel teaser trailers mogen zijn
maar trailers zijn nu eenmaal een groot deel van de filmopbrengst
dus zal daar niet veel aan veranderen
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ultieme kunstvorm? Nee, keihard reclame.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Ik vind kunst al wat hoogdravend, maar wat er ultiem aan is ontgaat me al helemaal. Geen idee wat je er over zou willens chrijven, met die insteek.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ultiem gaat misschien wat ver, maar als film een kunstvorm is of kan zijn, waarom een trailer dan niet? Voor mij valt of staat een trailer vaak door de combinatie beeld en geluid, die direct een emotie of sfeer op moeten roepen in (minder dan) twee minuten. Die combinatie van beeld en geluid, die elkaar versterken en een emotie oproepen, - waarin montage dus een essentiële rol vervult - is voor mij één van de essenties van film. En die zie je in trailers vaak primair terug.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Ultiem gaat misschien wat ver, maar als film een kunstvorm is of kan zijn, waarom een trailer dan niet?
Omdat het a) geen ding op zich is en b) een ander doel dient.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Nja, het materiaal waarmee een trailer gemaakt wordt is 'geen ding op zich', maar de trailer zelf is dat wek. En natuurlijk dient het een ander doel dan een film, dat wil echter niet zeggen dat het geen 'kunst' zou kunnen zijn. Wellicht is kunst ook niet de juiste term, puur reclame vind ik het echter ook niet. Het is een vak apart. Montage, wat ik in film ook het belangrijkste stijlmiddel vind, wordt hier tot een kunst gedwongen. De kunst om binnen twee minuten - inderdaad - iets te verkopen, maar ook om de kijker de overdonderen, mee te slepen, iets met ze te doen, emoties op te roepen.
SaBBeS
-
- 49 berichten
- 186 stemmen
In Film > Algemeen > Filmtrailers vs. uiteindelijke film:
Hoi,
Omdat trailers soms zo spectaculair zijn en films tegen kunnen vallen vroeg ik me af wat jullie laatste film was die je in de bios hebt gezien en of je van tevoren ook de filmtrailer hebt gezien. Vond je achteraf dat de filmtrailer een juist beeld gaf van de film of juist niet? Dus, voor mij bijvoorbeeld:
Film: De Storm
Trailer: wel gekeken, had een heel spektakel in de film verwacht, maar dat zie je eigenlijk alleen de eerste tien minuten. In dat opzicht creëert de trailer een onjuist beeld. Mijn verwachtingen waren hoger van de film.
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Kijk nooit echt vaak trailers. Soms eentje bijvoorbeeld nu van Inception. Maar het kan een film wel flink laten tegenvallen.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
Ik weet nog wel dat ik naar Bruce Almighty ging, omdat de trailer wel grappig was. Bleek dat alle grappen in de film in de trailer zaten.
Ook toen Star Wars Episode 3 uitkwam, was de trailer wel cool, met dat Darth Vader voor het eerst met zijn pakkie aan verscheen en dan de emperor die zegt: "Lord Vader, rise!" Toen ik de film ging kijken bleek die uitspraak van de emperor op een heel ander moment plaats te vinden. Vond ik destijds wel jammer.
Tegenwoordig kijk ik nooit meer trailers, mede door dergelijke ervaringen.
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2629 stemmen
Ik kijk eigenlijk niet zo heel veel trailers. Ik kijk gewoon naar de poster, naar de acteurs, regiseur e.d. en uiteraard even op MM. En dan bepaal wel of ik em wel zien of niet. Een trailer kan vaak een heel verkeerd beeld van de uiteindelijke film geven. Maar toch is het af en toe wel leuk om trailers te kijken.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
dimi303
-
- 3418 berichten
- 3663 stemmen
Varmints is een 24 minuten durende korte animatiefilm geregisseerd en geïllustreerd door Marc Craste. Deze kortfilm is gebaseerd op het kinderboek met dezelfde naam van Helen Ward. Marc Craste verzorgd de illustraties in dit boek.
De kortfilm werd genomineerd voor een Bafta Award voor best short animation 2009. De muziek van deze kortfilm werd geschreven en geproduceerd door één van Ijslands grootste artiesten, nl. Jóhann Jóhannsson. De filmmuziek was enkel te verkrijgen tijdens zijn live tour onder de naam "And in the endless pause there came the sound of bees" in gelimiteerde oplage. ( nu reeds heruitgebracht )
Tot nu toe enkel de trailer gezien van deze kortfilm.
"VARMINTS tells the story of one small creature´s struggle to preserve a world in danger of being lost forever through recklessness and indifference..."
jipt
-
- 3461 berichten
- 3470 stemmen
Geweldige Fake Trailer over Bin Laden! Het einde 
mrwhite
-
- 1521 berichten
- 3499 stemmen
Ik weet niet of ik het in deze topic mag vroegen of ergens anders moet zijn maar bestaan er geen dvd's met enkel trailers op ??? bvb best trailers of 1999 om maar iets te noemen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Meest ergerlijke trend: Trailers die gewoon een samenvatting zijn van de film.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Inderdaad zeg. Voor Mission Impossible: Rogue Nation kreeg ik een trailer te zien van Everest . Ik heb het gevoel dat ik de hele film al gezien heb. Van hetzelfde laken een pak voor The Man From UNCLE. Ik vind teasers vaak veel effectiever.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Helemaal mee eens. Sowieso duren ze tegenwoordig veel te lang. Er zijn al trailers die tot de 4 minuten gaan. Echt bezopen. Bij Terminator 5 verraadde de trailer zelfs al een enorme plottwist.
Gewoon max 2 minuten en hou de boel lekker mysterieus.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
dit vat het probleem met trailers perfect samen,,,
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Utilizing experimental Watson APIs and machine learning techniques, the IBM Research system analyzed hundreds of horror/thriller movie trailers. After learning what keeps audiences on the edge of their seats, the AI system suggested the top 10 best candidate moments for a trailer from the movie Morgan, which an IBM filmmaker then edited and arranged together.