menu

Film / Algemeen / Kroegen en restaurants die naar een film of regisseur vernoemd zijn

zoeken in:
neo (crew)
FisherKing schreef:

Ik ben ook benieuwd wat Neo met mijn DVD spoorloos heeft gedaan

die is spoorloos verdwenen

AHWA
In Londen is er een cafe dat heet de Night Owl...moest meteen aan La Confidential denken...

M. Rodriguez Fan
Chin Tiki in 8 mile.

East of Eden in Amsterdam, met allemaal oude James Dean-posters aan de muur.

de Titty Twister in Ulm, Duitsland.

kos
herman78 schreef:

het cafe bij het filmmusuem in a'dam heet Vertigo.
In het Vondelpark nog wel!
Ik zat er gisteren op het terras. Goed toeven daar

Monsieur Psycho schreef:

Café Vertigo in Amsterdam.

Openluchtfilms op terras Vertigo Elke vrijdag kan je een film kijken vanaf het terras van Vertigo. Films met Elizabeth Taylor, maar ook over breakdance, het zwartgeestige Ghost World of Pleasantville. t/m 19 sep, Vertigo, Amsterdam.

Wat ook leuk is: Een film die naar een kroeg vernoemd is.

Morlang (Overtoom - Amsterdam)

Daar hadden de scriptschrijver en regisseur hun eerste bespreking en bovenaan het papier schreef de scenarioschrijver "Morlang". Gemakshalve werd het hoofdpersonage zo genoemd en is nooit meer veranderd.

Kapitein Zeppos in het ministeegje 'Gebed zonder End' in Amsterdam, vlakbij de Nes.

FisherKing
renske schreef:

Kapitein Zeppos in het ministeegje 'Gebed zonder End' in Amsterdam, vlakbij de Nes.

Is dat met zijn Fameuze Amfibie-autotje ?

Al sla je me dood. Te lang geleden dat ik er was.

sydney
Dit topicje is zeker ook in de kroeg ontstaan?!

FisherKing
renske schreef:

Al sla je me dood. Te lang geleden dat ik er was.

Nou zover ga ik nooit hoor.

Ben wel deze zomer naar de Giger-bar (en het museum) geweest in Zwitserland... Erg cool!!

In Leiden heb je een koffietent genaamd Coffee & Dreams.. een duidelijke knipoog naar de tent Cocktails & Dreams uit Cocktail

Wij hebben hier wel een kroeg, genaamd Chears. Zo zullen er vele zijn denk ik...

onvoorstelbaar dat dit topic nog bestaat...

Keezz schreef:

In Leiden heb je een koffietent genaamd Coffee & Dreams.. een duidelijke knipoog naar de tent Cocktails & Dreams uit Cocktail

koffietent tis gewoon een shop hoor.....de beste van leiden en omstreken.

T.O. schreef:

onvoorstelbaar dat dit topic nog bestaat...

en zo hou je hem in leven

Rick's bar komt nu. Genoemd naar de bar van Humphry Bogarth uit Casablanca. Één of ander fan heeft de film bestudeerd en heeft dus die bar nagemaakt. Hij's te vinden in, natuurlijk, Casablanca.

kappeuter (crew)
Fellini in Leeuwarden (grand café)

Bogart’s Apeldoorn - Humphrey´s - humphreys.nl
Volgens mij is ook heel de restaurantketen naar Humphrey Bogart vernoemd, kan niet missen lijkt me.

En in Eindhoven heb je een restaurant genaamd: Sopranos

kappeuter schreef:
Fellini in Leeuwarden (grand café)
Ik zat hier laatst aan een biertje en een hapje eten. Kwam er dus pas halverwege achter dat er allemaal foto's van Fellini en z'n films aan de muur hingen. Was waarschijnlijk zo druk en met 't eten en drinken bezig, dat ik het helemaal over 't hoofd had gezien. Verschrikkelijk.

kappeuter (crew)
@ HarmJanStegenga

Haha ja, kan eigenlijk niet missen.
Maar beter zo dan dat je je zo zat te vervelen dat je alleen maar oog had voor het interieur.

Afgelopen week hier geweest:
http://www.keyser-soze.de/

In 2014 hier http://www.xn--pais-3na.com Restaurante Paisa in Maiori, Italië, Amalfische kust , heerlijk gegeten.

Vernoemd naar Paisà (1964) van Roberto Rossellini. Films is deels in Maiori opgenomen.
Ik moet hem nog gaan zien maar heb de dvd nog nergens goedkoop op de kop kunnen tikken.

Wildschut amsterdam?

mikey schreef:
Wildschut amsterdam?
wat is daarmee?

Moulin Rouge in Parijs (kan fout zitten)?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:14 uur

geplaatst: vandaag om 12:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.