• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.453 stemmen

Filmboeken

zoeken in:

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Brix schreef:

45 boeken!!!

Ook single zeker ?

Nee niet eens... Ik ga ook op mijn flikker krijgen hiervoor hoor

Maar ze is wel film- en boekenfan, dus ze begrijpt mijn neiging. Alleen als vrouw kan zij zich keurig inhouden, terwijl ik iets makkelijk roep 'bill me' en de credit card tevoorschijn tover. Zij heeft gelijk natuurlijk, maar ik kan niet boos op mezelf worden als ik voor 140 euro 45 filmboeken koop. Das een habbekrats voor zoveel moois. Sommige mensen tanken dat in hun auto, die heb ik dan weer niet

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Oh lucky you

Roger Thornhill

• 6011 berichten
  • 2445 stemmen

Ik herken het hélemaal, mijnheer Milton... Gelukkig heeft mevrouw Thornhill net een cello gekocht, dus heb ík nu ook weer wat --figuurlijk en letterlijk-- krediet...

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Brix schreef:

Oh lucky you

I do count my blessings (wat filmboekjes betreft) !

Maar het zit niet altijd mee. krijg net mail terug van die Heinen boekhandel, DBTim, "Beste heer, dit boek heeft waarschijnlijk te koop gestaan in de uitverkoop. Het is niet meer op voorraad."

Dus je hebt een mooie deal gehad man. Ik hoop dat ik hem ook ooit voor dat bedrag tegenkom...

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik heb ook weer eens wat chance gehad

Rita Hayworth by John Kobal ? Reviews, Discussion, Bookclubs, Lists - goodreads.com

Voor 20 cent in het 'Laatste kans' boekenschap in de Kringloopwinkel

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Ben nu bezig in 'Direct Your Own Damn Movie' van Lloyd Kaufman van Troma. Niet dat ik de intentie heb binnen een bepaalde tijd een film op poten te zetten, maar door de vlotte schrijfstijl en flinke scheut humor erg leuk leesmateriaal. Tot nu toe informatief ook oke, al ben ik ook een leek in film making.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Metalfist schreef:

Ik heb ook weer eens wat chance gehad

Rita Hayworth by John Kobal ? Reviews, Discussion, Bookclubs, Lists - goodreads.com

Voor 20 cent in het 'Laatste kans' boekenschap in de Kringloopwinkel

FillumGek schreef:

Ben nu bezig in 'Direct Your Own Damn Movie' van Lloyd Kaufman van Troma. Niet dat ik de intentie heb binnen een bepaalde tijd een film op poten te zetten, maar door de vlotte schrijfstijl en flinke scheut humor erg leuk leesmateriaal. Tot nu toe informatief ook oke, al ben ik ook een leek in film making.

20 cent is geen geld! Ik heb die toevallig allebei ook, maar dan als E-book. Niet helemaal hetzelfde. Ik moet de Toxic Avenger trouwens nog steeds zien

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Zou ik het ook eens wagen op awesome books? :s

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

John Milton schreef:

20 cent is geen geld! Ik heb die toevallig allebei ook, maar dan als E-book. Niet helemaal hetzelfde. Ik moet de Toxic Avenger trouwens nog steeds zien

Heb je hem ook al gelezen? Ben zelf helemaal niet bekend met het werk van Hayworth (heb er maar 2 films mee gezien), maar voor dat geld kon ik hem niet laten liggen natuurlijk.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Metalfist schreef:

(quote)

Heb je hem ook al gelezen? Ben zelf helemaal niet bekend met het werk van Hayworth (heb er maar 2 films mee gezien), maar voor dat geld kon ik hem niet laten liggen natuurlijk.

Nope, nog niet! Maar met 2 films van je van mij hoor, Metalfist... Ik heb alleen Gilda gezien. Wél in de bioscoop, dat dan weer wel. Tenzij je Shawshank meetelt natuurlijk

Awesomebooks kan ik je aanraden dimi303. Kost je wel, tenzij je betere zelfbeheersing hebt dan ik...

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Het fotograferen van mijn laatste awesomebooks orgie is er nog niet van gekomen, maar ik ben wel net naar het Welkom bij Boekenfestijn.com in Utrecht geweest.

Normaal kom ik daar vrij bezakt vandaan, maar dese keer geen enkel boek gekocht! M.n. de selectie filmboeken was teleurstellend, vrij veel troepboekjes (Twilight, Bieber) en restanten die ze al jaren aan het slijten zijn die ik al heb, of te duur zijn. Wil Roger Moore's Bond boek best hebben, maar niet voor 15 euro.

Ach, geef ik een keer niets uit. Dan is er toch nog hoop voor me.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik ben een aantal maanden geleden ook nog gegaan, viel me toen ook op dat er veel van hetzelfde lag. Al ben ik niet meg lege handen thuis gekomen

Total Recall: My Unbelievably True Life Story - Arnold Schwarzenegger

The World of Smurfs: A Celebration of Tiny Blue Proportions

Life Remembering Katharine Hepburn 10 Years Later

Ik ben alleen - Marilyn Monroe

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Total Recall had ik de keer daarvoor al gekocht, Ik ben alleen heb ik (ook vandaag weer) in mijn handen gehad, maar toch niet gedaan. Ik vond dat grotere fotoboek van Monroe wel leuk, maar te duur, en ook van Hepburn had ik twee andere gekocht vorig jaar Timothy Knight en deze van Icons of our Time. Ach ja...

Charlie Brown

• 70 berichten
  • 0 stemmen

Onlangs heb ik Dark City: Lost World of Film Noir van Eddie Muller aangeschaft. De acteurs, regisseurs, schrijvers en een aantal van de films worden er uitvoerig in behandeld. Zeer veel film stills, plus een flink aantal kleurenfoto's van de filmposters. Voor een beginner zoals ik zelf is dit een goed boek.

http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/9/6/3/7/1001004000797369.jpg

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Twee aanwinsten voor op de boekenplank gevonden op de F.A.C.T.S zaterdag.

The vampire cinema ( David Pirie )

Horrors: a history of horror movies ( Tom Hutchinson & Roy Pickard )

Beide al wat oudere boeken maar zien er interessant uit.

Charlie Brown

• 70 berichten
  • 0 stemmen

Was op zoek naar een boek over Hidegard Knef en kwam dit tegen, Nederlandse Acteurs In De Weimarrepubliek En Nazi-Duitsland. Voor €5,- bij Bol.com. Voor dat geld kun je je geen buil vallen. Wel erg veel aandacht voor Johan Heesters.

http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/7/6/9/0/1001004005770967.jpg

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Charlie Brown schreef:

Nederlandse Acteurs In De Weimarrepubliek En Nazi-Duitsland. Voor €5,- bij Bol.com. Voor dat geld kun je je geen buil vallen. Wel erg veel aandacht voor Johan Heesters.

(afbeelding)

Dank voor de tip !

Edit:

Besteld!

Charlie Brown

• 70 berichten
  • 0 stemmen

Geen dank.

Charlie Brown

• 70 berichten
  • 0 stemmen

Leuk boek, tweedehandsje, op de kop getikt. Geschiedenis van de Nederlandse Film en Bioscoop Tot 1940 bij de Bol voor nog €15,-. Ik weet weinig tot niets over (inter)nationale film van voor circa 1965. Dus begin maar eens bij het begin.

https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fts4.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DHN.607988505549276547%26pid%3D15.1&f=1

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Oh leuk!

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Nieuwe aanwinst voor in de boekenkast:

zombies on film

Charlie Brown

• 70 berichten
  • 0 stemmen

Erg leuk, er is veel meer gaande geweest in Nederland dan ik vermoede. Ik wist dat er veel Duitsers naar Nederland gekomen waren na Adolf Schreeuwer z'n machtsgreep, maar dat ze zo'n behoorlijke rol speelde in het op poten zetten en verder ontwikkelen van de Nederlandse filmindustrie wist ik niet. Ik kom alleen niet zo snel vooruit wegens tijdgebrek.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Charlie Brown schreef:

(quote)

Erg leuk, er is veel meer gaande geweest in Nederland dan ik vermoede. Ik wist dat er veel Duitsers naar Nederland gekomen waren na Adolf Schreeuwer z'n machtsgreep, maar dat ze zo'n behoorlijke rol speelde in het op poten zetten en verder ontwikkelen van de Nederlandse filmindustrie wist ik niet. Ik kom alleen niet zo snel vooruit wegens tijdgebrek.

Bekend probleem! Grootste gedeelte van mijn filmboeken moet ik ook nog lezen, het zijn er zoveel, en er zijn podcasts, mijn Abbo op Sight&Sound loop ik mee achter. Tempus fugit.

Charlie Brown

• 70 berichten
  • 0 stemmen

John Milton schreef:

Bekend probleem! Grootste gedeelte van mijn filmboeken moet ik ook nog lezen, het zijn er zoveel, en er zijn podcasts, mijn Abbo op Sight&Sound loop ik mee achter. Tempus fugit.

O ja de podcasts, daar loop ik ook enorm mee achter. Ik luister alleen naar The Film Programme podcast van BBC Radio 4, duurt ongeveer een half uurtje per aflevering. Moet toch te behappen zijn, maar heb tot nu toe naar nog maar 4 van de 220 geluisterd. Naar mijn boekenkast durf ik niet meer te kijken, dat is staren naar een aangezicht van beschuldiging. Inderdaad, tempus fugit.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Charlie Brown schreef:

(quote)

O ja de podcasts, daar loop ik ook enorm mee achter. Ik luister alleen naar The Film Programme podcast van BBC Radio 4, duurt ongeveer een half uurtje per aflevering. Moet toch te behappen zijn, maar heb tot nu toe naar nog maar 4 van de 220 geluisterd. Naar mijn boekenkast durf ik niet meer te kijken, dat is staren naar een aangezicht van beschuldiging. Inderdaad, tempus fugit.

The Film Programme podcasts heb ik allemaal ingehaald afgelopen 2 jaar (veel reizen met OV) en sinds een jaar hou ik die bij iedere week, omdat het zo kort is, luister ik hem meestal de dag dat hij uitkomt al. Verder de /filmcast (slashfilmcast), die is ook zeer de moeite waard, andere films en met een hoop humor en ze zijn bepaald niet onkundig. Leuk om naar te luisteren. Met de Talking Dead Podcast ben ik (denk ik) gestopt al heb ik die ook jaren geluisterd. Verder nog The Sound of Cinema (ook BBC en ook kort) en soms af en toe even een tijdelijke (bijvoorbeeld True Detective podcast) tussendoor.

Jaja. Ik probeer ze tegenwoordig zoveel mogelijk op de fiets te luisteren en wachtend op perron, dan gaat het niet van leestijd af die ik zittend in de trein wel zou hebben. Al is die vaak op als ik al mijn MovieMeter topics heb bekeken/beantwoord

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

klinkt interessant! Laat je weten of het wat was, Badalamenti?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.