• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.014 acteurs
  • 198.997 gebruikers
  • 9.371.607 stemmen

Filmboeken

zoeken in:

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Bedankt voor de tip! Aangezien ik in Groningen woon is dat niet echt om de hoek, maar ik ga daar vast ergens in de komende jaren weer eens komen!

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

ik moest er in totaal 30 km voor fietsen, maar ik heb voor 15 euro totaal de volgende rijkelijk geïllustreerde boeken aan mijn filmbiebje toegevoegd (en natuurlijk een stukje pens verbrand met het fietsen):

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

de jaren '30 had ik al uit diezelfde serie. Erg leuke boeken, heb deze ook al even bekeken en er staan veel erg mooie foto's in. Verder is leuk dat het inderdaad echt over hollywood en de key players gaat, dus dat ook veel producenten aan bod komen in plaats van alleen een opsomming van acteurs en regisseurs of de 'beste films' van dat decennium. aanrader om van marktplaats of iets dergelijks te plukken!

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Op Boekenfestijn in utrecht op de filmafdeling niet echt goed kunnen scoren, helaas. De goede boeken had ik al en van twilight e.d. word ik niet echt blij. Film in het juiste perspectief was ook hier 20 euro.

maar voor 1,50 wel een leuk iets gevonden, wat de prijs wint voor mijn kleinste filmboek!

(afbeelding)

From the team who brought you "The Empire Film Guide", here are all the obscure, indecent and downright bizarre facts and figures that were not considered sensible for a practical film guide. Discover which country translated "GI Jane" as Satan Female Soldier, which Hollywood heartthrob is the lead singer of 30 Odd Foot of Grunts, and which country takes a bag of toasted leaf cutter ants to the cinema instead of popcorn! The Schott's Miscellany of movies, packed full of facts, figures and lists, as well as explanations of filmmaking terminology and a "shot miscellany" - a list of all the various camera shots. You will soon know your Oscar Hosts from your Monty Python French insults, and never be short of small talk again!

Echt een blader boekje voor op de plee, maar wel een leuke!

laat ik dan als ik toch bezig ben, gelijk dan maar eens even die twee boekenplankjes tonen met met filmaanwinsten:

(afbeelding)

en plank 2:

(afbeelding)

Dat zullen er in de loop der jaren nog stukken meer worden hoop ik

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

History of Film 2nd edition ( David Parkinson )

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Dat boek is heel betaalbaar! Heb je er zelf al wat in gelezen? Wat is je indruk? Hij is net pas uit zie ik, bedankt voor de tip!

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

en ik heb weer een nieuwe voor op mijn plank:

(afbeelding)

Als ik hem gelezen hebt volgt uiteraard een review

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

John Milton schreef:

de eerder in dit dit topic door MM-ers aangeraden Close-Up: wereldgeschiedenis van de film van Mark Cousins is nu nog net niet gratis hardcover bij BOl.com voor 7,95.

Nog bedankt voor deze tip. Fijn boek voor heel weinig. Inmiddels gelezen en erg blij mee.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Nog bedankt voor deze tip. Fijn boek voor heel weinig. Inmiddels gelezen en erg blij mee.

You're welcome... Precies de reden dat ik hem postte

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

en wederom een mooie aanvulling voor de filmplank, (mijn exemplaar is in betere staat dan de afbeelding maar ik ben even te lui om er zelf een foto van te maken) In praktisch perfecte conditie, hardcover met onbeschadige stofomslag. Hoe is het mogelijk:

(afbeelding)

zoals gebruikelijk, recensie zal volgen als ik hem gelezen heb, maar even doorbladeren toont een rijkelijk (and I do mean rijkelijk) geïllustreerd boek met de geschiedenis van de Hollywood van het prilste begin tot de jaren '50.... Nice!

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Na mijn verjaardag de boekenbonnen weer nuttig besteed:

The Art and Making of Toy Story (groot formaat hardcover)

(afbeelding)

Film Begrijpen

(afbeelding)

The film book : a complete guide to the world of cinema (hardcover in metal case)

(afbeelding)

(afbeelding)

Leni. Leven en werk van Leni Riefenstahl

(afbeelding)

Federico Fellini. The films (groot formaat hardcover)

(afbeelding)

En een net uitgekomen boek waarvan ik niet eens wist dat het er was, Movie:Box. Iconische beelden uit de filmgeschiedenis (hardcover)

(afbeelding)

Review volgt wanneer ik een van de boeken gelezen heb...

kimberlyVD

• 5946 berichten
  • 1567 stemmen

Iemand het boek 'volgens Verhoeven' toevallig al in bezit of gelezen? Zo ja, de moeite om te kopen?

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

ziet er leuk uit! bundel met uitgebreidere versies van zijn Volkskrant columns, lijkt mij de moeite waard maar is net een week uit, dus veel mensen zullen hem nog niet gelezen hebben gok ik...

edit: ik ga kijken of een recensie-exemplaar los kan peuteren bij de uitgeverij voor de website waar ik voor schrijf, als dat lukt post ik die hier uiteraard ook, maar kleine kans en zelfs als het lukt duurt dat natuurlijk even

(afbeelding)

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

(afbeelding)

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Leuk Brix,

was het wat? Amazon reviews zijn wel positief. tweedehands best goedkoop te verkijgen, 12,50 inc moet lukken vanuit Engeland. Is dat de moeite volgens jou? echt dik is hij niet natuurlijk...

edit: gekocht vanuit Amerika via Abebooks.co.uk voor 0.62 pound, inc verzenden 6,50 pound... 8 euro inclusief dus. Er lijkt er nog één te staan voor 62 cent.....

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Net pas besteld John, even afwachten wat het is.

Ik heb het via een marktplaats-verkoper van Amazon, voor nog iets minder .

Goede vangst, ook voor jou.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

wow nog minder? nice! hoe doe je dat dan met verzendkosten van amazon?

p.s. ik zag trouwens dat er bergen van dit soort boeken zijn... I may come to regret this discovery

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Miniem verschil hoor, € 7,37 all in.

De verzendkosten van de Amazon marktplaats aanbieders zijn heel schappelijk, vooral van de Engelse aanbieders natuurlijk.

Zoverstocks is mijn favoriet.

Hoewel, sommige aanbieders uit de US zijn ook verbazingwekkend goedkoop, maar het blijft wel opletten.

Bergen van dit soort boeken?

Tips (links) zijn welkom

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

zoek maar eens op amazon op ''movie posters'' en dan refine op books (op andersom)... bergen van boeken met filmposters

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Aha, dát bedoel je.

O.K., en bedankt.

Ik nam even aan dat het specifiek om de peplum films ging, en dat verbaasde mij wel.

Boeken met filmposters heb ik wel, van diverse genres.

Het blijven mooie naslagwerken, en vooral de oudere posters doen mij veel meer dan de meeste van recenter datum.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Ja dat geloof ik! Is ook een wereld van verschil, ik zag een paar prachtige boeken met klassieke posters, meeste zijn alleen niet echt cheap. ga van een aantal daarvan maar eens kijken of ik ze tweedehands voor een schappelijke prijs kan krijgen...

Deze zou ik graag willen hebben bijvoorbeeld:

(afbeelding)

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Die zie ik voor $ 20,- op diverse Market Places staan.(Amazon, Barnes & Noble)

Dat is al een stuk goedkoper dan de originele prijs.

Misschien nog gunstiger te vinden, met zoekwerk.

Succes gewenst!

Edit >

Deze moet je echt hebben John (als je 'm nog niet hebt tenminste )

Een joekel van een boek 32 cm X 44 cm) met op sommige plaatsen 2 - tot 4-voudige uitvouw paginas, die samen een grote panorama foto vormen.

Bestellen uit het buitenland is denkelijk geen optie, vanwege formaat, en portokosten.

Maar ik weet er wel een voor je uit te halen tegen een schappelijke prijs (zie PM)

(afbeelding)

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Yes, de Bezige Bij heeft mij een exemplaar toegestuurd van Volgens Verhoeven...!

over enkele weken een recensie :-P

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

(afbeelding)

Movie:Box – Iconische beelden uit de filmgeschiedenis

Het lijkt misschien een beetje tegenstrijdig, een fotoboek over film”, zo staat op de achterflap te lezen. Toch is dit voor liefhebbers van zowel film als fotografie een interessant boek met een enorme verzameling prachtige foto’s uit de wereld van de film.

Volledige recensie

Binnenkort zal ik Volgens Verhoeven hier recenseren

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Niet helemaal een filmboek, maar wel related >

(afbeelding)

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

(afbeelding)

Ik heb hem gelezen en het is een erg leuk boek dat zich met name concentreert op de posters van de golf peplum films (swords and sandals, hercules/samson achtige helden) van eind jaren 50 tot jaren zestig. Erg interessant ook om te zien hoe ze per land verschillen in stijl maar ook welke elementen je steeds terug ziet komen. voor het geld een superaanrader, al is het wat niche en wil ik ook wat breder georienteerde boeken zien. de vrouw is helaas ondergeschikt....

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

@John Milton:

Enkele dagen geleden ook bij mij gearriveerd.

Erg mooi kijkboek.

Een boek over de peplumfilms met uitvoerige achtergrondinformatie zou inderdaad welkom zijn.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Met de sluiting van één van de langst bestaande cinemazalen uit Oostende dit jaar wil ik graag nog eens volgend boek in de verf zetten.

Pluche & Pellicule

Pluche & pellicule - De geschiedenis van de Oostendse cinema toont in dit schitterend naslagwerk bijna een eeuw cinema te Oostende. Prachtig geïllustreerd met foto's van de toen nog florerende Langestraat in Oostende die druk bezocht werd door de groten uit de filmwereld.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Helemaal niet gek, ik zat zelf eerst te zoeken naar een iets algemener boek over bioscopen en dan met name over de 'movie palaces', thanks for pointing it out.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

Oeh! deze heb ik net besteld

(afbeelding)

uiteraard, recensie volgt over een paar maanden, eerst andere dingen op stapel!

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Niet voor 100% een filmboek, maar wel met veel vermeldingen en afbeeldingen van western acteurs.

(afbeelding)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.