• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.003 acteurs
  • 198.997 gebruikers
  • 9.371.495 stemmen

Filmboeken

zoeken in:

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

In Overigen > Algemeen > Boeken (centraal topic):

Vlak voor de vakantie deze aangeschaft:

(afbeelding)

Verder heb ik ook het boek van Psycho gelezen in de vakantie. Dat is ook zeker een aanrader!

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Nieuw boek aangeschaft:

David Lynch - Dark Splendor

Te Koop: een zeer uitgebreid boek (824 pagina's) over de wereldgeschiedenis van de film

Titel: The oxford history of World Cinema. The definitive history of cinema worldwide (edited by Geoffrey Nowell-Smith) 1997 Paperback

Ik verkoop het boek (was een kado) omdat ik al een soortgelijk boek heb. En dat is; Film History an introduction van Kristin Thompson en David Bordwell. Beide boeken zijn van zeer hoog niveau / wetenschappelijk.

Boek is in het Engels

Met bijdragen van 81 schrijvers uit de gehele wereld

Veel zwart/wit illustraties, een aantal in kleur

Hoofdstukindeling: 1. Silent Cinema 1895-1930, 2. Sound Cinema 1930-1960, 3. The Modern Cinema 1960-1995 plus: Conclusion, Bibliography, Index en Picture sources

Boek = 1 keer doorgenomen, dus nog zo goed als nieuw

Boek ophalen in Nijmegen (23,00 euro) of bijkomende verzendkosten van 6,75 euro (boek past niet door brievenbus, zodat het pakketpost wordt)

Nergens goedkoper; zeker weten!!! (ik verkoop het boek met verlies, maar maakt niet uit, ik heb dus al een soortgelijk boek)

Is echt een Topboek voor studenten film of voor degenen die iets (=veel) meer wil weten over (geschiedenis v/d) film

[email protected]

edovanheugten schreef:

Te Koop: een zeer uitgebreid boek (824 pagina's) over de wereldgeschiedenis van de film

Titel: The oxford history of World Cinema. The definitive history of cinema worldwide (edited by Geoffrey Nowell-Smith) 1997 Paperback

Afbeelding(en) boek zie:

Marktplaats.nl > The Oxford History of World Cinema,Geoffrey Nowell-Smith824p - Boeken - Film, Tv en Media - boeken.marktplaats.nl

Ik verkoop het boek (was een kado) omdat ik al een soortgelijk boek heb. En dat is; Film History an introduction van Kristin Thompson en David Bordwell. Beide boeken zijn van zeer hoog niveau / wetenschappelijk.

Boek is in het Engels

Met bijdragen van 81 schrijvers uit de gehele wereld

Veel zwart/wit illustraties, een aantal in kleur

Hoofdstukindeling: 1. Silent Cinema 1895-1930, 2. Sound Cinema 1930-1960, 3. The Modern Cinema 1960-1995 plus: Conclusion, Bibliography, Index en Picture sources

Boek = 1 keer doorgenomen, dus nog zo goed als nieuw

Boek ophalen in Nijmegen (23,00 euro) of bijkomende verzendkosten van 6,75 euro (boek past niet door brievenbus, zodat het pakketpost wordt)

Nergens goedkoper; zeker weten!!! (ik verkoop het boek met verlies, maar maakt niet uit, ik heb dus al een soortgelijk boek)

Is echt een Topboek voor studenten film of voor degenen die iets (=veel) meer wil weten over (geschiedenis v/d) film

[email protected]

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

500 essential cultmovies - The ultimate guide

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Link naar een site waarop een omvangrijk overzicht van verschenen- of nog te verschijnen- filmboeken te vinden is:

http://www.pictureshowman.com/recs_books_new_2010.cfm#

VanRippestein

• 1178 berichten
  • 1052 stemmen

Nu in bestelling:

(afbeelding)

Die past mooi in bij Lotte Eisner's The haunted screen.

(afbeelding)

Dat is tot nu toe toch wel het meest interessante boek over expressionisme: een algehele uitleg van de filmstijl met veel voorbeelden. Dit alles in gezien vanuit de invloed van Max Reinhardt op theater, en daarna film.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

De afgelopen dagen het volgende gekocht:

(afbeelding)

(afbeelding)

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Wat staat er precies in dat Hitchcock-boek?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

With a foreword by Hitchcock's daughter, Patricia Hitchcock O'Connell, Hitchcock, Piece by Piece is packed with photographs from the family's archive, many of which have never been published before, plus removable facsimile memorabilia such as letters, memos, and snapshots, which frame the story of the director's life and work.

Het is opgedeeld in een aantal hoofdstukken over Hitch zelf, de vrouwen van Hitchcock (Blondes, brunettes, redheads but mainly blondes) en over de mannelijke hoofdrolspelers. Verder zitten er ontzettend veel memorabilia bij zoals een kopie van zijn geboorte akte, kopie van zijn trouwakte, een brief naar David Selzneck, een postkaart van Anthony Perkins naar Hitchcock uit Parijs, storyboards, ...

stephan73

• 6269 berichten
  • 14442 stemmen

Niet echt boeken over het maken van films, maar wel boeken die gebasseerd zijn op films.

(afbeelding)

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb het boek van Jaws.

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

(afbeelding)

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

De wonderlijke wereld van Pluche & Pellicule: De geschiedenis van de Oostendse Cinema's

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Net deze gekocht:

(afbeelding)

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Laatst gaaf kadootje gekregen, een lekker dik doorbladerboek met van alles over 1 van mn favoriete films.:

(afbeelding)

geweldige foto's allemaal, veel making of verhalen, gesprekken met allerlei betrokkenen, behind the scenes foto's en nog veel meer.. Vet.

En ook nog gesigneerd aan me personally door Spike Lee. :

(afbeelding)

VanRippestein

• 1178 berichten
  • 1052 stemmen

kos schreef:

Laatst gaaf kadootje gekregen, een lekker dik doorbladerboek met van alles over 1 van mn favoriete films.:

(afbeelding)

geweldige foto's allemaal, veel making of verhalen, gesprekken met allerlei betrokkenen, behind the scenes foto's en nog veel meer.. Vet.

En ook nog gesigneerd aan me personally door Spike Lee. :

(afbeelding)

fckng nice

VanRippestein

• 1178 berichten
  • 1052 stemmen

(afbeelding)

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Taschen's 100 all-time favorite movies

Vol. 1 van 1915 - 1959

Vol. 2 van 1960 - 2000

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Erg fijne collectie met prachtige foto's, ik heb hem hier ook een aantal jaar liggen.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Deze heb ik er ook zien liggen maar niet echt iets dat ik direct zou kopen.

Stanley Kubrick's Napoleon:...

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Metalfist schreef:

Erg fijne collectie met prachtige foto's, ik heb hem hier ook een aantal jaar liggen.

Terug uitgekomen denk ik in de reeks Taschen 25

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Taschen is sowieso geniaal op het gebied van filmboeken. Vaak erg mooie edities die bomvol staan met interessante informatie en mooie grote foto's. Meestal ook niet zo duur.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ik ben op zoek naar filmboeken die voorwaarden beschrijven voor een gezonde filmindustrie. Of hier in ieder geval ideeën over spuien. Iemand een idee?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Dat is nogal een vaag thema, niet?

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

Dustyfan schreef:

Ik ben al een tijdje op zoek naar goede boeken over film, in 't Engels of Nederlands. Ik denk dan aan het soort naslagwerk als 'Oor's Popencyclopedie' maar dan op filmgebied. Bestaat zoiets eigenlijk wel?

Graag tips en suggesties.

Ik heb Film Art: An Introduction (Bordwell & Thompson) voor school moeten lezen. Een goed en leerzaam boek voor beginners vind ik. Zo wordt er o.a. Narratie, Mise-en-scène, Cinematografie, Montage en Geluid besproken. Het is in het Engels, maar het zijn geen lastige teksten dus is het goed te volgen.

VanRippestein

• 1178 berichten
  • 1052 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

En ten slotte een soort van collectors item

(afbeelding)

VanRippestein

• 1178 berichten
  • 1052 stemmen

Nomak schreef:

Net deze gekocht:

(afbeelding)

Die BFI reeks is echt een fijne serie; staan vaak boeiende analyses in.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Ray Harryhouse and Tony Dalton: A century of model animation

Overzicht van de films van Francois truffaut en Mchelangelo Antonioni ( Taschen )

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.